חדשות בעולם

קורבין עונה לרב הראשי הבריטי: "האנטישמיות היא מתועבת ושגויה"

מנהיג הלייבור ציין כי למפלגה יש תכנית חינוך שנועדה "כדי שאנשים יבינו מה קרה בשואה, מה הוביל לה ואילו רמות של גזענות אפשרו לבצע אותה", וכי "אין מקום לאנטישמיות בכל צורה או אתר בבריטניה המודרנית, לא נסכים עם כך בשום פנים ואופן". ראש ממשלת בריטניה דחה את התגובה: "זה עניין רציני מאוד כאשר רב ראשי מרגיש צורך להתבטא כפי שהתבטא"

קורבין (צילום: שאטרסטוק)קורבין (צילום: שאטרסטוק)
אא

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, התייחס היום (שלישי) לביקורת החריפה שהטיח בו רבה הראשי של בריטניה, והכחיש את האשמות על היותו אנטישמי. בנאום בחירות שנשא הבהיר קורבין כי "אנטישמיות בכל צורה היא מתועבת ושגויה", והצהיר על קידום תכניות לימודים בנושא.

"זה רוע ששוכן בתוך החברה שלנו, זה רוע שצמח באירופה בשנות ה-20 של המאה הקודמת והוביל לשואה. אין מקום לאנטישמיות בכל צורה או אתר בבריטניה המודרנית, לא נסכים עם כך בשום פנים ואופן", אמר מנהיג הלייבור. הוא ציין כי למפלגה יש תכנית חינוך שנועדה "כדי שאנשים יבינו מה קרה בשואה, מה הוביל לה ואילו רמות של גזענות אפשרו לבצע אותה".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שיתמודד בעוד כשבועיים בבחירות בזק מול קורבין, דחה את דבריו של מנהיג הלייבור והדגיש כי העובדה שרבה הראשי של הממלכה מתערב בנושאים פוליטיים, מלמדת על חומרת העניין שמייחסת לו הקהילה היהודית. "זה עניין רציני מאוד כאשר רב ראשי מרגיש צורך להתבטא כפי שהתבטא", אמר ג'ונסון.

במאמר דעה שפרסם הבוקר בטיימס הלונדוני תקף הרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירביס, בחריפות את מנהיג מפלגת הלייבור בשל אי הטיפול בתופעות האנטישמיות במפלגה, והכריז על אי-כשירותו לתפקיד ראש הממשלה. עוד הזהיר הרב כי "שלומה של האומה שלנו בסכנה".

בטור החריף, שהוגדר בתקשורת הבריטית כחסר תקדים באופיו, טען הרב מירביס כי "רעל חדש" השתלט על הלייבור, "בעידודם של הבכירים ביותר", בהתייחסו לטענות על גילויי האנטישמיות של הנהגת המפלגה השמאלית. לדבריו, "האופן שבו בכירי המפלגה התמודדו עם הגילויים האלו לא תואם את הערכים הבריטיים שאנו כה גאים בהם".

הרב מירביס הוסיף: "יום הבחירות אמור להיות יום חגה של הדמוקרטיה, אלא שכאשר כמה שבועות לפני פתיחת הקלפיות, רובם המכריע של יהודי בריטניה אחוזי חרדה", נכתב, "מה יקרה ליהודים וליהדות בבריטניה אם מפלגת הלייבור תרכיב את הממשלה הבאה?". הוא הוסיף כי "זה לא תפקידי לומר לאזרחים למי עליהם להצביע. אני רק מעלה את השאלה – מה תוצאות הבחירות הקרובות יעידו על המצפן המוסרי של המדינה שלנו?"

דבריו של הרב זכו אף לגיבוי מצד ארגון המוסלמים בממלכה המאוחדת, שגינה את האנטישמיות ה"בלתי נסבלת".

"העובדה שהרב הראשי מרגיש מחויב לפרסם הודעה שכזו בזמן שכזה מתריעה בפנינו על תחושת חוסר הביטחון העמוקה והפחד שמרגישים יהודים בריטים רבים", נכתב בהודעה ששיגר הארכיבישוף מקנטרברי, הסמכות הנוצרית העליונה בממלכה.

תגיות:ג'רמי קורבין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה