סיפורים אישיים

חתונה תחת מטחי רקטות: מה שעשו החתן והכלה האלה יטלטל גם אתכם

אילן קורן לא יכול היה לשבת בשקט ולראות חתונות מתבטלות. הוא יצר קשר עם זוג צעיר שעמד להתחתן באותו ערב במרכז, עם שאלה שהוא מעולם לא שאל בעבר: האם אתם מוכנים לחלוק בחתונה?...

  • כ"א חשון התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שבוע שעבר, בעקבות חיסולו של מפקד בכיר בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, בהא אבו אל-עטא', היו תושבי הדרום ועוטף עזה נתונים תחת מטחי רקטות כבדים. עד הפסקת האש האחרונה, למעלה מ- 450 רקטות נורו לכל עבר.

בתי ספר, חנויות, כמו גם אולמות – היו סגורים על מנעול ובריח. מה עם החתונות שאמורות היו להתקיים באותם ערבים?!

אילן קורן, מנהל אירועים באולם אירועים ליד פתח תקווה, התעורר ביום שלישי בבוקר לשמע החדשות. אך הוא לא הסתפק בשמיעתן, אלא קם ועשה מעשה. בשיחה לאתר 'אש התורה', סיפר אילן כי נתקל בכתבה על כלה שבורת לב כיון שהחתונה שלה לא יכלה להתקיים באולם. "לא יכולתי לשבת בשקט ולראות חתונות מתבטלות כשחשבתי שיש משהו שאני יכול לעשות בנדון". הוא יצר קשר עם מורן ניזרד ויניב כחלון, זוג צעיר שעמד להתחתן באותו ערב באולמי תל-יה, עם שאלה שהוא מעולם לא שאל בעבר: האם אתם מוכנים לחלוק בחתונה?...

אילן הסביר את המצב בדרום, ושאל אותם אם הם מוכנים לחלוק את החתונה שלהם עם זוג נוסף, שאמור להתחתן באותו ערב בדרום. "הזוג המדהים הזה ענה בפה אחד: 'כן'", מספר אילן ומציין כי במהלך ההכנות לחתונה למד להכיר את הזוג, והרגיש כי הם ירצו לעזור.

האולם המדובר יכול היה להכיל עד 700 אורחים, וחתונתם של יניב ומורן עמדה למנות כ-300 אורחים. בעלי האולם, שביקשו לשמור על אנונימיות, הסכימו ללא היסוס לשאת את כל העלויות הנוספות.

על פי תוכניתו של אילן, האולם יארגן מקום נוסף לחופה השנייה, ואילו מורן ויניב יחלקו את הלהקה, רחבת הריקודים ואזור הסעודה עם הזוג השני. באותו מקום ובאותו זמן ייערכו שתי מסיבות חתונה של שני זוגות שמעולם לא נפגשו, באחדות שרק עם ישראל מסוגל אליה. "כשאילן שאל אותנו, לא היססנו. פשוט שמחנו לעזור", סיפרו בני הזוג. "כל-כך שמחנו לשמע הרעיון".

אילן פרסם את נכונותם של מורן ויניב, ומבול של בקשות החל לזרום מכל עבר. מבין כל הבקשות, בחר הזוג הנדיב את החתן והכלה שהם חשו שיתאימו לאורחיהם. בני זוג משדרות הם אלה שנבחרו, והחלו לפעול בזריזות כדי להודיע לאורחיהם על שינוי מקום החתונה.

 

"פשוט שמחנו לעזור", הם אומרים בפשטות

אילן קורן ובעלי האולם החלו בהכנות קדחתניות לקראת האירוע הכפול. "ארגנו כמות כפולה של אוכל, משקאות וצוות מלצרים. זו היתה משימה אדירה, אבל הכל שווה. נראה לי שאיבדתי 4 ק"ג ממשקלי באותו יום", מציין אילן בחיוך. "יש לי 15 שנה של ניסיון בעסק הזה, וידענו שאם אנחנו באמת רוצים, נוכל להספיק את הכל בזמן".

הזוג השני הגיע לאולם, ועימו שיירת אוטובוסים לאורחים. "היום הזה היה מאוד סוער רגשית מבחינת הזוג השני. הם היו בהלם, בדמעות, ואז המירוץ לארגן הכל מחדש ולמצוא אוטובוסים שיסיעו את המשפחה והחברים. כשהם הגיעו זה היה מדהים, הם היה כל כך אסירי תודה".

אילן מוסיף כי "שני הזוגות הסתדרו מצוין. הם היו כל כך נרגשים, ואף רקדו יחד. זה היה אירוע נהדר ואני בטוח שבאותו ערב נוצרה שם חברות לכל החיים".

עלות החתונה הנוספת הגיעה לעשרות אלפי שקלים, אך בעל האולם נידב הכל על חשבונו. "התושבים בדרום סבלו מאש רקטות כזו במשך למעלה מעשר שנים. הבעלים אמר לי שאין סיכוי שהוא ייקח מהם כסף", מוסיף אילן. "לא היה שום היגיון בחשיבה שלו, זה היה רגש טהור. זה נכון שאנחנו רבים הרבה על פוליטיקה, ימין ושמאל, חילוניים לעומת דתיים, אבל בסופו של דבר, בשורה התחתונה, אין שום דבר שלא נעשה זה למען זהשמעתי על עוד אולמות במרכז הארץ שפתחו את ליבם למען תושבי הדרום. זה פירוש הדבר להיות משפחה".

מה מסתתר מאחורי בקשת חסד? הרב זמיר כהן מרחיב על גדולתו של אדם שמעמיק בבקשה של הזולת, ועושה את החסד על הצד הטוב ביותר. צפו:

  

תגיות:סיפורים אישייםחתונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה