חדשות בארץ

סער: "אני מתכוון להוביל את הליכוד בעתיד"

חבר הכנסת גדעון סער דחה בתוקף את הטענות, כי בכוונתו לפצל את הליכוד ולחבור לממשלה בראשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "אני מייצג את הליכוד על פי בחירת חבריו, החזקתי אותו בחיים ברגעים הקשים ביותר. אני גם מתכוון להוביל את הליכוד בעתיד". סער קרא למצות עד תום את המאמצים להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, ולמנוע הקמת ממשלת מיעוט שתישען על הרשימה המשותפת: "זה מהלך מסוכן"

גדעון סער (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גדעון סער (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

לקראת תום המנדט של בני גנץ, העניק הבוקר (שני) חבר הכנסת גדעון סער גיבוי מוחלט לראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת על רקע החשש בליכוד מפני האפשרות להקמת ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן, שתזכה לתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת.

"זה מהלך מסוכן שצריך למנוע אותו", אמר סער בראיון לגלי צה"ל. "למפלגות הערביות, כמו התנועה האסלאמית ובל"ד, יש אידיאולוגיה אנטי-ישראלית שמתנגדת לישראל כמדינה יהודית. לא בכדי, במערכת הבחירות אנשי כחול לבן הכחישו שהם מתכוונים להקים איתם קואליציה, ולכן צריך למנוע הקמת ממשלה כזו".

סער קרא למצות את המאמצים להקמתה של ממשלת אחדות לאומית רחבה, שתכלול גם את המפלגות הדתיות: "אפשר וצריך להקים ממשלת אחדות. זה לא קל לאף אחד, אבל זה מתחייב מתוצאות הבחירות. כולם צריכים לדעת לקבל את המשמעות של התוצאות".

"בשנים הקרובות יהיה צורך לקבל החלטות קשות", הוסיף סער, "וממשלת אחדות רחבה תחזק את מדינת ישראל. זה הדבר הכי נכון למדינת ישראל, והוא אפשרי". בכיר הליכוד הדגיש כי "חוץ מממשלת אחדות, אין אופציה טובה למדינה. ממשלת מיעוט היא האופציה הגרועה ביותר, ולאחריה יהיו מיד בחירות כי היא לא תוכל להיות ממשלה יציבה".

בכל הנוגע לאפשרות שיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יחבור שוב לגוש הימין ויצטרף לממשלת ימין צרה, יחד עם המפלגות החרדיות, העריך סער כי למרות היתרונות שבממשלה הומוגנית מסוג זה, הסבירות לכך נמוכה בשלב זה: "אני שמח שהייתה אתמול פגישה אולי יותר טובה בין ראש הממשלה לליברמן. אני חושב שגם ליברמן מעדיף ממשלת אחדות, ולכן אפשר לשתף פעולה בהקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה".

סער דחה בתוקף את הטענות, לפיהן בכוונתו לפצל את הליכוד ולהצטרף – עם עריקים נוספים – לממשלה בראשות כחול לבן. "זה שקר עלוב", אמר. "אני מייצג את הליכוד על פי בחירת חבריו. אני החזקתי אותו בחיים ברגעים הקשים ביותר, אחרי הפילוג של שנת 2005. אני הובלתי את הסיעה בכנסת במדבר האופוזיציוני, עם 12 מנדטים בלבד. אני גם מתכוון להוביל את הליכוד בעתיד".

בהתייחסו למערכת היחסים בינו ובין נתניהו, אמר סער כי "החיים הפוליטיים הם חיים בהם מתאגדים במפלגות על פי השקפת חיים משותפת. אלו לא חוגים חברתיים, ולא ישיבה בבילויים משותפים. אני וכל שליחי הליכוד משתפים פעולה על פי בסיס השקפת עולם דומה. נמשיך לעבוד ביחד למען הליכוד ולמען המדינה".

תגיות:גדעון סערהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה