חדשות בארץ

לקראת הכרעה: מנדלבליט ביקש לערוך בדיקות נוספות בתיק 4000

על פי הדיווח בכאן חדשות, היועץ המשפטי לממשלה ביקש מהמשטרה לבצע בדיקות נוספות בתיק 4000, וזאת בעקבות טענות שהעלו פרקליטיו של ראש הממשלה בשימוע שנערך לו בחודש שעבר

מנדלבליט (צילום: פלאש 90)מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתקרב לרגע ההכרעה בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לקראת קבלת ההחלטה האם להגיש כתבי אישום נגד נתניהו, ביקש מנדלבליט בימים האחרונים מהמשטרה – באופן חריג – לערוך בדיקות נוספות בתיק 4000. כך דיווחה אמש (ראשון) לראשונה תמר אלמוג בכאן חדשות.

כזכור, בתיק 4000 – המכונה פרשת בזק-וואלה – נחשד נתניהו כי התערב ופעל להענקת הטבות רגולטוריות לבעלי בזק, שאול אלוביץ', וזאת בתמורה לסיקור חיובי עבורו באתר וואלה, שהיה אף הוא בבעלותו של אלוביץ'. הבדיקות שביקש מנדלבליט לבצע נוגעות לידיעות שונות שהובאו בוואלה, לגביהן נטען כי היוו סיקור חיובי מבחינת נתניהו ובני משפחתו. מנדלבליט ביקש גם לבדוק את ההתכתבויות שניהלו מקורביו של נתניהו עם אלוביץ'. הבקשה יוצאת הדופן של מנדלבליט באה בעקבות הטענות שהעלו פרקליטיו של ראש הממשלה, בשימוע שנערך לו בתחילת החודש שעבר, לפיהן אין לקשור באופן ודאי את ההתכתבויות הללו עם הידיעות שפורסמו באתר וואלה. עם זאת, על פי הדיווח ב- ynet, לא מדובר בפעולות חקירה חדשות, אלא בעיבוד של חומרים קיימים ובמתן הבהרות לנקודות שונות שמנדלבליט ביקש לחדדן.

על פי המסתמן, מנדלבליט עדיין מתלבט בנוגע לתיק 4000 וטרם החליט האם להגיש בתיק זה כתב אישום באשמת שוחד נגד נתניהו. גיא פלג דיווח אמש בחדשות 12, כי בתיק 1000 (פרשת המתנות) מנדלבליט כבר קיבל את ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בגין מרמה והפרת אמונים.

על פי ההערכות השונות, היועץ המשפטי לממשלה יפרסם את החלטותיו בתיקי נתניהו בתחילת השבוע הבא, לפני ה- 26 בנובמבר, התאריך בו יוצאים אנשי הפרקליטות להשתלמות השנתית באילת.

תגיות:תיק 4000אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה