חדשות בארץ

אהרן ברק בהתבטאות חריגה: "מוטב שביהמ"ש יכריע בהתפטרות נתניהו"

נשיא בית המשפט העליון בדימוס התייחס לתיקיו של ראש הממשלה, וקרא לציבור להתאחד סביב כל החלטה של היועץ המשפטי לממשלה: לא להעמיד את ההחלטה הזו כדבר ששנוי במחלוקת - אל נא נפלג את מדינת ישראל נוספות". ברק: "אני מכיר את משרת היועמ"ש היטב, הייתי שם בתוקפות קשות. היו לי בעיות עם שר שהיה בחקירה והתאבד תוך כדי, והייתה לי גם בעיה עם ראש ממשלה. אני יודע איך המוסד הזה עובד"

ברק (צילום: פלאש 90)ברק (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, התייחס היום (חמישי) באופן יוצא דופן לתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי במקרה שיוחלט על הגשת כתב אישום, ראוי ששאלת התפטרותו תוכרע בידי בג"ץ ולא בידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. לצד זאת, הוא הדגיש את הערכתו ליושרתו ושיקול דעתו של מנדלבליט, אולם הודה כי ישנם "קשיים משפטיים" באשר להתפטרות ראש ממשלה לאחר הגשת כתב אישום.

"אני מאמין באמונה שלמה שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא רוצה שתפקיד היועמ"ש ייפגע במשמרת שלו – ולכן אני מאמין באמונה שלמה שהשיקולים שלו עניינים", אמר ברק בכנס חיפה למשפט המתקיים היום באוניברסיטת חיפה, שממנו נעדרו היועמ"ש ופרקליט המדינה שי ניצן, בשל הטיפול בתיקי ראש הממשלה. "איני יודע מה הוא יחליט בעניין ראש הממשלה. ייתכן שהוא יחליט לסגור את התיקים או להגיש כתב אישום – אבל אני מאמין באמונה שלמה בכנות שיקול הדעת שלו", הוסיף השופט בדימוס.

ברק, שנמנע באופן מסורתי להביע את דעתו בנוגע לתיקי נתניהו, התייחס לסוגיית התפטרותו לאחר שהיועמ"ש יגיש לבית המשפט כתב אישום סופי נגד ראש הממשלה, ואמר: "ככלל, זו הכרעה של היועץ המשפטי לממשלה. במקרה שהמצב המשפטי לא ברור ויש קשיים משפטיים – ולדעתי זהו אכן המצב – מוטב להותיר את ההחלטה לבית המשפט".

נשיא העליון לשעבר התייחס לאווירה הציבורית בנוגע להעמדתו לדין של נתניהו. "אני מבקש מכל עם ישראל, כשתתקבל ההחלטה של היועמ"ש – להעמיד לדין או לא להעמיד לדין את רה"מ – להתייצב מאחוריו. לא להעמיד את ההחלטה הזו כדבר ששנוי במחלוקת - אל נא נפלג את מדינת ישראל נוספות".

ברק הוסיף: "אני לא מכיר את ההליכים שמתקיימים בעניין. לא נועצו בי, לשמחתי הרבה. אני מאמין גדול בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, ואני מאמין גדול בעצמאות ובאובייקטיביות שלו. אני מכיר את המשרה הזאת היטב, הייתי שם בתוקפות קשות. היו לי בעיות עם שר שהיה בחקירה והתאבד תוך כדי (אברהם עופר – א"פ), והייתה לי גם בעיה עם ראש ממשלה (יצחק רבין – א"פ). אני יודע איך המוסד הזה עובד. אני יודע שמאז שעזבתי את לשכת היועמ"ש, היועצים המשפטיים שהגיעו אחריי פעלו בדרך דומה".

תגיות:אהרן ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה