חדשות בארץ

צה"ל החל בגל תקיפות נוסף ברצועה; 20 פעילי טרור נהרגו עד כה

לפי דובר צה"ל, מאז אתמול בבוקר התנקש הצבא בכ-20 פעילי טרור, רובם מהג'יהאד האיסלאמי. הפלסטינים דיווחו על 22 הרוגים מאש צה"ל. במקביל למסרים שהעבירו גורמי תיווך בינלאומיים, דובר הג'יהאד האסלאמי בהודעה תקיפה: "אנו עומדים בפני שעות מכריעות, שיובילו להתפתחויות חשובות".

כוחות צה"ל, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כוחות צה"ל, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, מסר הערב (רביעי) כי חיל האוויר תוקף כעת "יעדי עומק" של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. עוד מסר הדובר כי מאז אתמול בבוקר, עם חיסולו של בכיר הארגון, בהאא אבו אל-עטא, ועד השעה 17:30 זוהו כ-360 שיגורים משטחי הרצועה שחדרו לשטח ישראל. לפי הצבא, מערך ההגנה האווירית הצליח ליירט  מעל ל-90%, וכ-60% מהשיגורים נחתו בשטחים פתוחים.

עוד אמרו בצה"ל כי מאז תחילת ההסלמה חוסלו כ-20 פעילי טרור, רובם מהג'יהאד האיסלאמי, שהתכוונו לשגר טילים לעבר ישראל, וצה"ל אף פרסם את שמם ותמונתם מתוך כוונה להעביר מסר להנהגת הארגון. לפי משרד הבריאות בעזה, סך כל ההרוגים מהתקיפות הישראליות נאמד ב-22 בני אדם, מלבד מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד שחוסל אתמול יחד עם רעייתו.

רשמית המחוסלים שפרסם צה"ל הערב

בתוך כך, ובמקביל למסרים שהעבירו גורמים בינלאומיים, דובר הג'יהאד האסלאמי, מוסעב אלברים, יצא בהודעה תקיפה לפיה "כוחות ההתנגדות הגיבו לפשע שביצעה ישראל והעבירו לה מסר. אנו עומדים בפני שעות מכריעות, שיובילו להתפתחויות חשובות". לצד זאת, מזכ"ל הארגון, זיאד נחלה, יגיע הלילה לקהיר, במה שנחשב כהתפתחות משמעותית. מקורות באו"ם טענו לכלי התקשורת הערביים כי יש ניסיונות להשיג הפסקת אש עוד הלילה. עם זאת, בצה"ל מעריכים הערב כי הלחימה תימשך עוד כמה ימים, זאת, בשל הרצון של הג'יהאד האסלאמי לגבות מחיר על חיסול בכיר הארגון.  

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנחנו בעיצומה של מערכה, אנחנו מקווים שהיא תהיה קצרה ככל האפשר", וכי בתום דיונים ביטחוניים עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן וראש המל"ל מאיר בן שבת, הוחלט על "צעדי המשך".

בהצהרה שמסר במפקדת פיקוד הדרום הוסיף ראש הממשלה כי מהשעות האחרונות של הלחימה הסתמן "הישג גדול של מדינת ישראל לחיזוק נוסף של ההרתעה שלנו". לדבריו, "רבי המחבלים יודעים שאנחנו יכולים לשים אותם על כוונת ואנחנו אכן נשים על כוונת את כל מי שבא לפגוע בנו. פנינו לא להסלמה, אבל אנחנו נדע לעשות את כל הפעולות הדרושות שסיכמנו עליהן כדי להמשיך להגן על מדינת ישראל ואזרחיה".

השר בנט מסר כי "אנחנו צריכים שכל מחבל וכל יזם טרור יידע שהוא נושא על גבו טיימר לסוף חייו, וההחלטה בידי כל בן אדם להחליט אם להמשיך בפעילות טרור ולסיים את החיים או לעזוב את הטרור".

לפי שר הביטחון החדש, "הג'יהאד האסלאמי רוצה לגרור את תושבי עזה לנזקים הרבה יותר גדולים". עוד אמר בנט כי "זו החלטה שלהם אם הם יגררו את אזרחי עזה ותושביהם שלהם לדבר הזה. אנחנו מקווים שלא, אבל הם יישאו באחריות להחלטות שלהם בשעות הקרובות".

תגיות:ההסלמה בדרוםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה