חדשות בארץ

גנץ: קורא לאחדות, אבל אין לכרוך אותה בהתפתחויות הביטחוניות

יו"ר כחול לבן הדף את הביקורת הציבורית על סירובו להצטרף לממשלת אחדות בצל המצב הביטחוני, והבהיר כי "האחדות צריכה לשרת יותר מאירוע נקודתי חמור וקשה ככל שיהיה". גנץ על תוצאות הסבב: "צריך להגיע למצב שבו ההרתעה משוחזרת והשקט נשמר ללא תנאי"

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, דחה הערב (רביעי) את הלחצים המופעלים עליו להצטרף לממשלת אחדות תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהיר כי אין בין ההסלמה בדרום הארץ לבין המאמצים לכונן ממשלת אחדות אף הקשר. "אני קורא לאחדות כל הזמן ועושה את כל המאמצים כדי להקים ממשלת אחדות", אמר גנץ במהלך ביקור בשדרות ובעוטף עזה, "אני לא מציע לקחת אירוע נקודתי ולעטוף בו את השאלה הפוליטית. האחדות צריכה לשרת יותר מאירוע נקודתי חמור וקשה ככל שיהיה".

עוד אמר הרמטכ"ל לשעבר כי התוצאה הרצויה, מבחינת ישראל, מסבב לחימה זה, הוא שחזור ההרתעה הישראלית מול ארגוני הטרור העזתיים – שנשמרה למשך 3.5 שנים מאז מבצע צוק איתן, וכן השגת שקט אזורי "ללא תנאי".

לדבריו של יו"ר כחול לבן, "כשצריך להילחם – אז להילחם, כשצריך להפעיל את הכוח – מפעילים את הכוח, וכשצריך לעשות פיתוח כלכלי שיגרום למחיר הפסד – צריך לעשות גם את זה. צריך לאפשר שכנות טובה בין שני הצדדים, לא צריך לוותר על התקווה ולבסס אותה ככל שרק ניתן. חייבת להיות הרתעה ואם יש פתח להסדרה על בסיס התפתחויות כלכליות ויחסי שכנות טובים – על הכיפאק".

"אני חושב שצריך ללכת למתווה אסטרטגי מקצועי שנשען על פעילות צבאית נרחבת, השגת הרתעה ואז בניית מנופים אחרים שכוללים תשתיות בתוך הרצועה ויחסי שכנות איתה", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר. "אבל שלא נטעה אפילו לשנייה – בצד השני יש טרוריסטים רבים. אלא אנשים שיורים טילים לתוך שטחים אזרחיים בכוונת מכוון ולא מבחינים בשום מטרה, ומעת לעת אין ברירה וצריך לעשות מעשה".

בהתייחס לתהליך המדיני בנוגע לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שנבלם באופן מסורתי מצד ישראל, טען גנץ כי "אם יש דרך שבה אפשר לקדם את השלום במדינת ישראל – אני ראשון השמחים". לדבריו, "מוטלת עלינו חובה מוסרית לשמור על הביטחון ומוטלת עלינו חובה מוסרית לחתור לשלום, כדי שכשנדרוש מילדינו להמשיך להילחם פה בעוד עשרות שנים זה יהיה רק אחרי שנדע להגיד להם ביושר שעשינו את כל מה שאפשר כדי שלא יצטרכו להילחם".

לצד זאת, יו"ר כחול לבן הביע את תמיכתו בראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הנוגע לסוגיית השבויים והנעדרים: "אני מגבה את ראש הממשלה בעיסוקו בהווה ואם אצטרך לעסוק בנושא בעתיד אני יודע מה צריך לעשות - ואני מתכוון לעשות את זה. כשיהיה שקט ננצל אותו, וכשיהיה רעש ננצל גם אותו".

תגיות:בני גנץההסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה