חדשות בארץ

ההוראה הראשונה של שר הביטחון בנט: מצב חירום מיוחד בעורף

שר הביטחון החדש שנכנס הבוקר לתפקידו הודיע על החלת מצב חירום מיוחד בעורף ביישובים הנמצאים בטווח שבין 0-80 ק"מ מרצועת עזה. במקביל, בצה"ל הכריזו על גיוס מילואים מצומצם ליחידות פיקוד העורף וכיפת ברזל

בנט בישיבה הביטחונית, היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)בנט בישיבה הביטחונית, היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון, נפתלי בנט, שנכנס הבוקר (שלישי) לתפקידו, הכריז על מצב חירום מיוחד ביישובים הנמצאים בטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה, הכולל את יישובי הדרום, רעננה בצפון וירושלים במזרח. במקביל, צה"ל הודיע על גיוס מילואים מצומצם ליחידות פיקוד העורף וכיפת ברזל.

ההכרזה של שר הביטחון תקפה ל-48 שעות, אלא אם בוטלה לפני כן על ידי הממשלה או על ידי שר הביטחון.של שר הביטחון תקפה ל-48 שעות, אלא אם בוטלה לפני כן על ידי הממשלה או על ידי שר הביטחון. רשימת היישובים עליהם חלה ההחלטה וההנחיות המדויקות יופצו על ידי פיקוד העורף. 

בשעה זו נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, בקריה בתל אביב, לפגישת עדכון בשל ההתפתחויות הביטחוניות בעקבות חיסולו של בכיר הגי'יהאד האסלאמי. בפגישה משתתף גם המזכיר הצבאי של ראש הממשלה תת-אלוף אבי בלוט. מאוחר יותר ייפגש נתניהו גם עם מספר 4 בכחול לבן ויו"ר ועדת חוץ וביטחון, גבי אשכנזי.

מוקדם יותר הודיע דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, כי החל בגל תקיפות נוסף על יעדים של ארגון הגי'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בחמאס הגיבו להודעת צה"ל ואמרו כי ההפצצות הישראליות לא ישפיעו על מבנה המערכת הפוליטית ברצועה, הנתונה לריבונותו של ארגון החמאס. לפי דובר הארגון, חאזם קאסם, "לא נתיר לכיבוש באמצעות תוקפנותועל הרצועה לשבש את המסלול לארגון הבית הפלסטיני ולבנות מחדשאת המערכת הפוליטית הפלסטינית". 

בגל הראשון תקפו טנקים שלוש עמדות צבאיות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. נוסף למטוסי קרב וכלי טיס שתקפו מספר יעדים של הארגון. לפי צה"ל, בין יעדי הטרור שהותקפו: מתחם אימונים ואתרים תת-קרקעיים לאחסון וייצור אמצעי לחימה. בצה"ל הדגישו כי ישראל "רואה בחומרה רבה את ירי הרקטות לעבר שטח ישראל ואזרחי ישראל, וערוך להמשיך בהגנה על אזרחי המדינה כמו גם לכל פעולה שתידרש".

במגן דוד אדום מסרו כי נכון לשעה טופלו 39 בני אדם שנפגעו באורח קל מאז החלה ההסלמה הביטחונית. בין הנפגעים שני גברים שנפגעו מרסיסים במועצה האזורית באר טוביה ו-20 בני אדם שנחבלו כשהיו בדרכם למרחב מוגן. בין הנפגעים, ילדה בת 8 שלקתה בליבה בעת הריצה למקלט.

קודם לכן, בתום ישיבת הקבינט בקריה בתל אביב, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בשנה האחרונה, רב-המחבלים הזה היה מחולל הטרור הראשי מהרצועה. הוא יזם ותכנן פיגועים רבים וירה מאות רקטות ליישובי עוטף עזה. הוא תכנן פיגועים נוספים. הוא היה פצצה מתקתקת". נתניהו הוסיף: "אנחנו לא מעוניינים בהסלמה, אך זה עלול לקחת זמן. צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה"

עם זאת, וחרף הקריאות הישראליות לרגיעה, בג'יהאד האיסלאמי הבהירו למתווכים המצריים כי הם אינם מעוניינים בשלב זה בהפסקת אש: "מוקדם לדבר על תיווך או על תקשורת. דם השאהידים עוד לא יבש. הפלגים לא יאפשרו לנתניהו להשתמש בפשע לטובת מטרות פוליטיות ישראליות". בכיר הג'יהאד האיסלאמי, חאלד אל-בטש, אמר: "המערכה עם ישראל פתוחה. לא נאפשר לה לשנות את כללי העימות שהזרוע הצבאית שלנו קבעה. אין לנו ברירה מלבד עימות ודבר לא ימנע מאיתנו להגיב על ההתנקשות".

תגיות:נפתלי בנטההסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה