כתבות מגזין

אור השבת, אור הגאולה, לזכותו של משה רבנו ע"ה

הפרויקט המופלא של ארגון "שמחת משה רבנו": לימוד יומי בן 4 דק' של הלכות שבת, המקרבות את הגאולה, לעילוי נשמת משה רבנו ע"ה, מוסר התורה שבכל הדורות

  • י"ד חשון התש"פ
אא

ז' באדר יום המסוגל

ז' באדר. יום לידתו והסתלקותו של משה רבנו עליו השלום, זכותו תגן עלינו. תאריך קדוש ומסוגל. היום שבו כבר אלפי שנים עם ישראל מציין כ"יום שנתמלא הבית אורה". יום שבו נולד אבי הנביאים, מוסר התורה, מושיען של ישראל, ומי שנשמתו היתה כלולה בכל נשמות בני ישראל. מי שדיבר עם בורא עולם מלך מלכי המלכים כדבר איש אל רעהו, ויום פטירתו הוא יום "הברכה אשר בירך משה איש האלוקים את בני ישראל".

יום זה, שבו נסתלק משה רעיה מהימנא, שהקב"ה בכבודו ובעצמו עסק בקבורתו. וכבר כמה שנים שיום זה הוא היום הגדול שאליו מתכוננים אלפי ילדים, בלימוד ושינון ההלכות החמורות - הלכות שבת.

 

הלכות שבת - מהחשובות שביהדות

לא רבים יודעים, אבל להלכות שבת ישנן כמה נקודות שמייחדות אותן משאר הלכות. הכי ידוע הוא עצם העובדה שאנו עוסקים באור השבת. וכמו שאמר הקדוש ברוך הוא: "מתנה טובה יש לי בבית גנזי ושבת שמה". אבל היערות דבש כותב בספרו דבר חמור ביותר, שמי שלא לומד הלכות שבת, "מובטח לו שיחלל שבת ח"ו".

אבל האור הגדול והנשגב הבוקע משבת המלכה, גם כן איננו ניתן בלי לימוד הלכות שבת. חז"ל הקדושים מלמדים אותנו, "אלמלי משמרין ישראל 2 שבתות, מיד נגאלין". כלומר ששמירת שבת הוא אור הגאולה ואורו של משיח. ובלי לימוד הלכות שבת, איך נזכה לשמירת שבת?

 

ילדי ישראל: הערבות לתורה

מי לנו חשובים כילדי ישראל, שבזכותם נתנה תורה לעם ישראל. וכדברי המדרש בשיר השירים: "בשעה שעמדו ישראל לקבל התורה אמר להם (הקב"ה), הביאו לי ערבים טובים שתשמרוה ואתננה לכם". בני ישראל הציעו כמה "ערבים", אבל הקב"ה לא הסכים עליהם, עד שאמרו ישראל: "בנינו יהיו ערבים שלנו, מיד קבלן הקב"ה ונתן את התורה לישראל". אנו רואים כאן את החשיבות של תורתם של ילדי ישראל, שבזכותם כל עם ישראל זוכה לתורה.

דבר נוסף חשוב ישנו בלימוד הילדים, גירסא דינקותא. ילד שלומד, הדברים נקלטים לא רק במח שלו, אלא בכל המהות שלו. הרגלי ילדות הם הדבר הגדול והחשוב ביותר שמלווה אותנו לאורך כל החיים. כך שילד שזוכה בגילאים הצעירים ללמוד וליישם את הלכות שבת, זה קניין נצח בסיסי שיקדש אותו בקדושת השבת, ויאיר לו את כל החיים באורה של השבת.

 

ארגון שמחת משה רבנו: החוט המשולש לא במהרה יינתק

הארגון הקדוש "שמחת משה רבנו", הוקם על ידי הרב משה סגרון, לעילוי נשמת משה רבנו, מוסר התורה והשבת לעם ישראל, וגם לעילוי נשמת בנו, הנער יוסף בן מרים סגרון ז"ל, שנפטר בערב שבת, והקבורה היתה ממש סמוך לכניסת השבת. אורה וקדושתה של אותה שבת, היו הנחמה הכי גדולה עבור הרב סגרון ומשפחתו. ואז עלה במוחו הרעיון הכביר והחשוב, איך לזכות עוד יהודים בקדושת השבת.

גדולי ישראל זצוק"ל וייבדלו לחיים, ובראשם מרן פאר הדור הגר"ע יוסף, אוהבים ומעריכים את פעילות הארגון בצורה שאין לה אח וריע. הרה"ג זמיר כהן אף סיפר, איך שבסוף ימיו של הרב עובדיה, למרות חולשתו הגדולה, ובקושי יצא מביתו אף לאירועים תורניים, על המבחנים הפומביים של ארגון "שמחת משה רבנו", הוא לא ויתר. וכמה קורת רוח היתה על פניו, בזמן שדיבר וחיזק את אלפי ילדי ישראל ששיננו את הלכות שבת.

ארגון שמחת משה רבנו מפעיל תכנית לימוד יומית בבתי ספר ובתלמודי תורה, בה הילדים לומדים ומשננים ונבחנים על הלכות שבת. ביחד עם זה הוסיפו לתוכנית הלימודים עניני דרך ארץ, זהירות בדרכים והלכות הנוגעות לשמירת הלשון. ובהמשך, על פי המלצת הרה"ג זמיר כהן אף ייכנסו הלכות כיבוד אב ואם. כמו כן מתכננים להכניס את הלכות החשובות של הברכות.

בעניינים אלו יזכו הילדים שיכתבו מאמר מיוחד על אותם נושאים, על פי המראי מקומות שיש בחוברות הלימוד של הארגון. ישנו דגש מיוחד שהילדים יכתבו את המאמרים ביחד עם ההורים, חברים, בני משפחה כל זה הוא להגדיל תורה ולהאדירה, ולהגביר את המודעות לחשיבותם של הלכות אלו.

גם בזה, בכל בית ספר יהיה המאמר הזוכה, שיודפס בחוברת מיוחדת לרגל ההילולא של משה רבנו. הילדים אף יזכו בתעודות ובפרסים יקרי ערך. חשוב להדגיש, כתיבת המאמרים אינה דווקא בכפוף להצטרפות בית הספר לתוכנית הלימוד של הלכות שבת, אלא כל תלמיד יכול להצטרף אליה ולשלוח את המאמר שלו.

 

הילולת משה רבנו

ז' באדר, ההילולא הגדולה של משה רבנו עליו השלום, זוכה בשנים האחרונות לחשיפה גדולה. המבחן הפומבי הגדול של הארגון, נעשה דווקא ביום הקדוש והמסוגל ז' באדר. והשנה, הוא ייערך בעיר האבות, באר שבע.

השנה יהיה שינוי מבורך בתוכנית. בשונה משנים שעברו, שהרבה ילדים עמלו וטרחו, ולא זכו להגיע לשלבים הסופיים, השנה כל בית ספר שישתתף בתוכנית, יוכל לשלוח את "חתן בית הספר", שיצטיין מבין כל ילדי בית הספר. וכל אחד מהחתנים ללא יוצא מן הכלל, יקבל תעודה ושי מיוחד. כך שיהיו הרבה יותר חתנים וזוכים משנים עברו.

תחשבי לעצמך אמא יהודייה, איזו התרגשות יש לך בכל ערב שבת בשעה שאת עוצמת עיניים בתפילה על ילדיך. על אחת וכמה וכמה, כשתעצמי את עינייך, ותחשבי על הזכות שיש לך, לקבל שבת כשבנך היקר זוכה ללמוד הלכות שבת.

מנהל בית ספר חשוב, יש לך כח ענק בידיים. "כחיצים ביד הגיבור כן בני הנעורים", חיצי המלחמה הם בידיים שלך. כל הזכויות שבשמם אנו מבקשים להגן על עם ישראל ברוחניות ובגשמיות, הם רק בידיים שלך. הצטרף גם אתה למנהלי בתי הספר, שהכניסו את תכנית הלימודים של "שמחת משה רבנו", אצלך בבית הספר.

צרו קשר עוד היום עם הרב משה סגרון, בפלאפון: 0534202617 או באתר הארגון: https://hidonshabat.co.il

תגיות:משה רבנושבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה