חדשות בארץ

מנהיג חמאס בעזה: "ממשלת ישראל לא מסוגלת לקבל החלטות גורליות"

לאחר דבריו של חבר הקבינט כי נשקלת אפשרות למוטט את שלטון החמאס במבצע צבאי שיתרחש, לטענתו, בקרוב, מנהיג החמאס בעזה לועג למשבר השלטוני בישראל: "אין להם אפילו ממשלה שיכולה לאשר תקציב, או קבינט מצומצם שידון בסוגיות ביטחוניות כמו האיום האיראני. אנו מוכנים לשחרר את האסירים שלנו ולהשקיע כל מאמץ בנושא". השר אמסלם מגיב: "סינוואר מפחד על נפשו. הוא יודע מה היכולות של צה"ל"

סינוואר (ציילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)סינוואר (ציילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, הכחיש הערב (ראשון) כי מתקיימים מגעים מול ישראל בנוגע לחילופי שבויים. "אין מו"מ עם ישראל על חילופי שבויים, מאחר והיא אינה מסוגלת לקבל החלטות גורליות בשלב זה", טען סינוואר. במקביל, הערב, בתום 5 שעות, הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שכונסה ברקע ההסלמה החריפה בזירה הדרומית.

מנהיג ארגון הטרור הוסיף ללעוג על הפלונטר הפוליטי הסבוך אליו נקלעה המערכת הפוליטית, וציין כי אין לישראל "אפילו ממשלה שיכולה לאשר תקציב, או קבינט מצומצם שידון בסוגיות ביטחוניות כמו האיום האיראני. אנו מוכנים לשחרר את האסירים שלנו ולהשקיע כל מאמץ בנושא".

שר התקשורת, דודי אמסלם, הגיב לדבריו של מנהיג חמאס, ואמר כי האחרון "מפחד על נפשו". לדבריו של אמסלם, שאמר את דבריו בריאיון לכאן ב', סינוואר "יודע מה היכולות של צה"ל. אנשים שמפטפטים הרבה מפחדים ומדברים לציבור הפנימי שלהם".

מוקדם יותר הערב טען שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, יובל שטייניץ, כי ישראל לא פוסלת את האפשרות למוטט את שלטון החמאס ברצועה כיעד במבצע צבאי שיתרחש, לדבריו, בקרוב. "כמו שזה נראה עכשיו, נצטרך קודם לצאת למבצע צבאי גדול ואז ללכת להסדרה", אמר שטייניץ בריאיון לגלי צה"ל. "אם אין ברירה, ונרצה לחסל את שלטון החמאס, נצטרך מבצע קרקעי", טען.

יו"ר כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, גינה את התנהלות הממשלה אמש והצהיר כי "ממשלה בראשותי לא תסבול איום על תושבי הדרום ולא תקבל שום פגיעה בריבונותה. נחזיר את ההרתעה בכל מחיר, גם אם נצטרך לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה".

אמש תקף צה"ל מטרות צבאיות של חמאס בצפון, בדרום ובמרכז רצועת עזה, זאת, בתגובה לעשר הרקטות שנורו קודם לכן לעבר שדרות והמועצה האזורית שער הנגב. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחמים צבאיים של הכוח הימי ושל מערך ההגנה האווירי של חמאס, וכן אתרים של ארגון הטרור בהם יוצרו אמצעי לחימה. עוד אמר הצבא כי תקף תשתיות טרור תת-קרקעיות, מתחם צבאי שהכיל סימולטור לירי נגד טילים, ומתחם ששימש כמחסן לאמצעי לחימה.

עם זאת, שורה של פוליטיקאים ממחנהו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו כי התגובה לא הייתה מידתית והולמת. "התגובה על הירי על שדרות ותושביה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה", כתב בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער. "היעד של ישראל צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג'יהאד האסלמי בעזה", הוסיף סער.

תגיות:עזהחמאסיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה