חדשות בארץ

גנץ: "לא אהיה סרח עודף של ממשלת בלוק"

בכנס פעילים של כחול לבן בתל אביב, אמר יו"ר המפלגה בני גנץ כי הוא נחוש להקים "ממשלת אחדות רחבה וליברלית" ולא יצטרף לממשלת ימין כגורם שולי. על רקע מתקפתו של שר המשפטים אוחנה על הפרקליטות, מתח גנץ ביקורת על ראש הממשלה: "נתניהו חייב לדרוך חזק, מהר ובעוצמה על הברקסים. התרת הרסנים מעלה חשש כבד שפניו של נתניהו לבחירות, ושהקמפיין שלו בעצם כבר החל"

גנץ, הערב (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)גנץ, הערב (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתח הערב (חמישי) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע הקיפאון במשא ומתן להרכבת הממשלה ובעקבות מתקפתו של שר המשפטים אמיר אוחנה על הפרקליטות.

בכנס פעילים של מפלגתו, שנערך בתל אביב, אמר גנץ: "אני דוגל בזכותו של כל אדם להילחם על חפותו, אבל את מה שקורה בימים האחרונים חייבים להפסיק. לא ייתכן שבזמן שאנחנו מדברים על ממשלה שתשקם את הממלכתיות, תגבה את צה"ל ותחזק את מוסדות האכיפה והחוק ותשמור על תקשורת חופשית – נתניהו מעלה מסרים בוטים נגד כל המערכות הללו. לא ייתכן שהוא שולח את אנשיו לתקוף את מערכות המשפט, המשטרה והתקשורת".

"נתניהו חייב לדרוך חזק, מהר ובעוצמה על הברקסים", הדגיש גנץ. "הדברים שאמר אוחנה השבוע חצו כל גבול. זה לא יכול להימשך, ואנחנו נעשה שזה לא יימשך. מה שראינו בימים האחרונים מטריד. אם זה מה שראינו עכשיו, זה קדימון למה שנראה אם יהיה פה ראש ממשלה שיכהן תוך כדי משפט פלילי".

"התרת הרסנים מעלה חשש כבד שפניו של נתניהו לבחירות, ושהקמפיין שלו בעצם כבר החל", טען יו"ר כחול לבן. "לצערי, לא מן הנמנע שבשל סרבנות של חלק מראשי המפלגות לשבת ולדבר איתנו אפילו על קווי יסוד בסיסיים, אנחנו עלולים להגיע – חס וחלילה – לעוד מערכת בחירות".

בסיום דבריו הדגיש גנץ כי הוא נחוש להרכיב "ממשלת אחדות רחבה וליברלית", והבהיר כי לא יצטרף לממשלת ימין כגורם שולי: "אני נחוש להגשים את המטרות שבשמן התייצבנו לדגל. לא הגעתי לכאן כדי להיות קבלן הביצוע של אף אחד או סרח עודף של ממשלת בלוק".

בשעות הבוקר נועדו צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן בכפר המכביה ברמת גן. מטעם כחול לבן השתתפו בפגישה יורם טורבוביץ' ושלום שלמה. את הליכוד ייצגו השרים יריב לוין וזאב אלקין ועורך הדין מיכאל ראבילו. במהלך הישיבה הופתעו אנשי הליכוד כאשר גנץ נכנס לחדר יחד עם מספר 2 במפלגתו, יאיר לפיד. בהודעה שמסר מתוך הפגישה הגיב לוין כי "מדובר בתרגיל יחצ"ני, שנועד להסתיר את העובדה שכחול לבן מתמידה בסירובה לקבל את מתווה הנשיא ופועלת להקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת".

לאחר הפגישה טענו בליכוד כי "מדובר בפייק משא ומתן, בהצגה של כחול לבן לתקשורת ובשיחה נעימה שכל מטרתה להעביר את הזמן. הפגישה האמיתית תחל יותר מאוחר היום בין גנץ לעודה, במטרה להקים ממשלת מיעוט קיצונית ומסוכנת עם הערבים. כל עוד לא נזנח רעיון האיוולת הזה, הדיונים יהיו בגדר הצגה ופייק משא ומתן". מכחול לבן נמסר בקצרה כי "עיקר הפגישה עסק בדרישות המהות וקווי היסוד החשובים לליכוד". הצדדים סיכמו להיפגש שוב ביום ראשון.

תגיות:בני גנץהליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה