חדשות בארץ

תמה פגישת גנץ-עודה: "אווירה טובה ועניינית"

יו"ר כחול לבן נפגש עם הנהגת הרשימה המשותפת, שהמליצה עליו לראשות הממשלה. עודה: "אנחנו נשארים נאמנים לערכי השלום והשוויון ומברכים על ההיסטריה של הליכוד". ניסנקורן: "יושבים עם כולם ובודקים איך מקטינים את השיסוי בעם ולא מגדילים אותו. אנחנו רוצים ממשלת אחדות ואמרנו את זה כל הזמן"

גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

21 יום להחזרת המנדט: ברקע המבוי הסתום במו"מ בין כחול לבן לליכוד, יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש היום (חמישי) עם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. בהודעה משותפת שפרסמו המפלגות בתום הפגישה נכתב כי הפגישה עסקה בנושאים הקשורים למגזר הערבי, עליו דורשת הנציגות הערבית שורת דרישות קואליציוניות כתנאי לתמיכה בממשלת גנץ.

סיעות הרשימה המשותפת, למעט סיעת בל"ד, המליצו בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין על גנץ כמועמדם לראשות הממשלה, ובשבוע שעבר הוא קיבל ממנו את המנדט להרכבת הממשלה, ונותרו לו 21 יום להרכיב קואליציה. אחת הפתרונות לקשייו להרכיב ממשלה היא שהוא יציג בפני הנשיא ממשלת מיעוט עם ישראל ביתנו, הנתמכת מבחוץ על ידי הנציגות הערבית - תרחיש ממנו מזהירים בליכוד.

מוקדם יותר הערב הדגיש ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן כי הרשימה המשותפת לא עשויה להיות חברה בממשלה. "הזמנו לפגישות, וכל עם ישראל יודע, גם את ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי וימינה", אמר בריאיון לחדשות 12. "את כולם הזמנו, זה עדיין לא אומר שהרשימה המשותפת תהיה בקואליציה".

"בכל מקרה היא לא תהיה בקואליציה אלא באופוזיציה", הבהיר ניסנקורן. "אנחנו יושבים עם כולם ובודקים איך מקטינים את השיסוי בעם ולא מגדילים אותו. אנחנו רוצים ממשלת אחדות ואמרנו את זה כל הזמן".

על פי הודעת כחול לבן והרשימה המשותפת, הפגישה היום "התקיימה באווירה טובה ועניינית, ונידונו בה הסוגיות השונות החשובות לחברה הערבית בדגש על הסוגיות האזרחיות שגנץ הבהיר כי טיפול בהן אינו תלוי בדבר". בתום הפגישה כתב עודה בחשבון הטוויטר שלו: "‏אנחנו נשארים נאמנים לערכי השלום והשוויון וכמו תמיד מברכים על ההיסטריה של הליכוד".

הבוקר השתתפו גנץ ומספר 2 שלו, יאיר לפיד, בפגישת צוותי המשא ומתן עם הליכוד בכפר המכבייה ברמת גן. זאת הפגישה השנייה שהמפלגות מקיימות מאז שקיבל גנץ את המנדט, כאשר הפעם ביקש גנץ להיות נוכח בעצמו בפגישה. בסיומה של הפגישה הוחלט על עריכת מפגש נוסף ביום ראשון.

"פגישת צוות המו"מ של כחול לבן והליכוד הסתיימה זה עתה. עיקר הפגישה עסק בדרישות המהות וקווי היסוד החשובים לליכוד", נכתב בהודעה העניינית של כחול לבן, בעוד בליכוד הדגישו כי מדובר, לטענתם, בפגישה מיותרת: "גם בתום הפגישה היום אנו יוצאים בהרגשה שמדובר בפייק משא ומתן, בהצגה של כחול לבן לתקשורת ובשיחה נעימה שכל מטרתה להעביר את הזמן".

תגיות:בני גנץהרשימה המשותפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה