חדשות בארץ

נתניהו על חקירת הבכירים במטה הליכוד: "הרדיפה לא נפסקת, שערורייה"

בלהב 433 החלו באחרונה בחקירתם של שורת בכירים בקמפיין הליכוד, בהם יונתן אוריך - דוברו של ראש הממשלה נתניהו, בחשד כי פעלו להטרדתו של עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר. על פי החשד, הם הציבו רכב עם מערכת כריזה מתחת לביתו של פילבר והטיחו בו כינויי גנאי על שהעיד נגד נתניהו בתיקיו הפליליים

פילבר בדיון בעליון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)פילבר בדיון בעליון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

היחידה לפשיעה כלכלית בלהב 433 חוקרת שורה של בכירים במטה הליכוד בחשד להטרדה של עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, לשעבר מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד התקשורת. בין הבכירים שנחקרו בימים האחרונים, דוברו של ראש הממשלה ומפלגת הליכוד, יונתן אוריך, ומנהל הקמפיין עופר גולן שאף נחקר באזהרה. במשטרה אישרו את הדברים, ומסרו כי החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה שי ניצן, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

החקירה, שפורסמה הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13, נפתחה בעקבות תלונה שהוגשה במהלך הבחירות, במהלכה הוצב רכב מחוץ לביתו של פילבר, ממנו הושמעו כינויי גנאי, בין היתר "בוגד". מערכת הכריזה קראה לפילבר: "תהיה גבר. צא, תגיד את האמת", וכן "מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה? מה הבטיחו לך?" ו"מומו, השמאל משתמש בך כדי להפיל את הליכוד".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "הרדיפה לא נפסקת לרגע. עוד לא יבש הדיו על טענות ההגנה שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשימוע, וכבר חוקרים את כל סביבתו הקרובה של ראש הממשלה. המטרה ברורה: לנטרל את יכולתו של ראש הממשלה להיאבק בדעת הקהל מול שיטפון ההדלפות הבלתי פוסק באמצעות פגיעה במקורביו. שערורייה".

פרקליטו של גולן, עו"ד עמית חדד, מסר בתגובה: "מדובר בהאשמות מופרכות וחסרות שחר שטוב היה אם לא היו נחקרות בכלל. בעוד שלמר גולן אסור להתבטא בנושא כדי שלא לשבש חקירה, דבר החקירה מודלף באופן לא חוקי. אין לנו ספק שבסופו של דבר התיק נגד מר גולן ייסגר מהטעם הפשוט- הוא מעולם לא הטריד את עד המדינה פילבר או כל עד אחר".

עד למעצרו בשנה שעברה, פילבר כיהן כמנכ"ל משרד התקשורת תחת השר בנימין נתניהו. שמו עלה בתיק 4000 במסגרת חשד כי נתניהו פעל להענקת הטבות רגולטוריות שוות ערך לבעל השליטה של בזק, שאול אלוביץ', בתמורה לסיקור אוהד באתר "וואלה". פילבר חשוד כי היה איש הקשר המרכזי בביצוע שורה של עבירות פליליות בין נתניהו ואלוביץ', וזאת, כשהוא מכהן כמנכ"ל המשרד הממשלתי. בחקירתו במשטרה העיד פילבר כי ראש הממשלה לחץ עליו להדיח את סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת, הרן לבאות, שהתנגד לרפורמת השוק הסיטונאי בבזק שאמורה הייתה להיטיב עם אלוביץ'.

בתיק 4000 הוגש נגד נתניהו בפברואר האחרון כתב אישום בכפוף לשימוע בחשד לשוחד, והוא התיק החמור ביותר מבין שאר התיקים, בהם נחשד במרמה והפרת אמונים.

תגיות:שלמה פילברתיק 4000הליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה