פעילות הידברות

תתכוננו מעכשיו: ’פרויקט השבת העולמית’ – השנה בשיתוף הידברות, כולל #אתגר25

'פרויקט השבת העולמית' צפוי להתקיים השנה בהשתתפות של למעלה ממיליון חוגגים. אירועי השבת יתקיימו ב-1511 ערים ובלמעלה מ-101 מדינות סביב העולם. השנה הפרויקט יתקיים בשיתוף ארגון הידברות

  • כ"ג תשרי התש"פ
אא

אפגניסטן, האמזונס בפרו, רואנדה, ניו זילנד, שאנגחאי, פראג, מרוקו ופנמה - הן רק חלק קטן מרשימת הקהילות שבהן יציינו את השבת העולמית בסדרת אירועים מרגשים.

 

הסלבס שמברכים את המיזם

חברי כנסת שרים ופוליטקאים ישראלים העניקו את ברכתם לחוגגי השבת העולמית באמצעות סרטון וידיאו. ביניהם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התרבות מירי רגב, שר התיירות יריב לוין, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ועוד.

לצד הפוליטיקאים התראיינו והביעו את תמיכתם בפרויקט השבת העולמית גם עיתונאים רבים, ביניהם כתב חדשות 12 רוני דניאל, העיתונאית סיון רהב מאיר, השחקן אביב אלוש, הזמר נתן גושן, השחקנית יאנה יוסף, השחקנית עינת שרוף ועוד רבים.

 

כמיליון איש ישמרו שבת ברחבי העולם

היוזמה החלה בדר' אפריקה בשנת 2013 כאשר אדם מהקהילה היהודית שאל את הרב ד"ר וורן גולדשטיין מה יקרה אם כל היהודים בעולם ישמרו שבת אחת. במקום לענות לו תשובה פילוסופית החליט הרב לנסות ולראות האם ניתן קודם לקבץ את כל יהודי העולם כדי לשמור יחד את השבת. מהר מאד ההזמנה שלו תפסה תאוצה בקרב הקהילה היהודית במדינה והצטרפו אליה עשרות אלפים, אפילו כאלה שאינם שומרי תורה ומצוות. הם הסכימו לחוות בפעם הראשונה מהי שבת כהלכתה, וזו הייתה עבורם חוויה בלתי נשכחת.

מדרום אפריקה מהר מאד התפשטה היוזמה במדינות נוספות, וכיום כדי להפיק את כל האירועים סביב העולם מתקיים חמ"ל מיוחד המנהל 8,000 מתנדבים בכל רחבי העולם. זהו ניסוי שאין לו תקדים בהיסטוריה היהודית המודרנית.

המוטו של השבת העולמית הוא "חוגגים יחד". מעבר לנושא שמירת השבת המטרה היא לקיים אירועים של אחדות זה לצד זה. זוהי השנה השישית ברציפות שאירוע זה מתקיים ומאגד סביבו אינספור אירועים סביב העולם בהשתתפות מיליון איש.

 

#אתגר25 ברשתות החברתיות בישראל

בישראל תתקיים השנה השבת בסימן #אתגר25, אשר מזמין אנשים שמעולם לא התנסו בשמירת שבת לאתגר את עצמם במשך 25 שעות. זוהי הזמנה לשים בצד את המסכים והדיגיטל, ולהקדיש את הזמן למשפחה ולחברים. כמו גם הזמנה לקחת חלק באחד מ-300 האירועים וארוחות השבת ההמוניות אשר יתקיימו בערים ובישובים השונים בישראל.

תגיות:שמירת שבתהשבת העולמית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה