חדשות בארץ

מרכז הליכוד אישר: נתניהו – המועמד לראשות הממשלה לכל תקופת הכנסת ה- 22

חברי מרכז הליכוד אישרו את נוסחה של הצהרת נאמנות לראש הממשלה נתניהו, הקובעת כי הוא יהיה מועמדה היחיד של המפלגה לכהונת ראש ממשלה בכל תקופת כהונתה של הכנסת ה- 22. ההצעה אושרה ברוב גדול בהצבעה גלויה. נתניהו ובכירי הליכוד לא הגיעו לכינוס המרכז

נתניהו (צילום: גילי יערי, פלאש 90)נתניהו (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

מרכז הליכוד אישר הערב (חמישי) את הצעת ההחלטה שהגיש יושב ראש המרכז, חבר הכנסת חיים כץ, לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מועמדו של הליכוד לראשות הממשלה לכל תקופת כהונתה של הכנסת ה- 22.

כ- 200 חברי מרכז בלבד נכחו בכינוס, שנערך בתל אביב. נתניהו עצמו ביטל את הגעתו לאולם, ככל הנראה בשל מיעוט המשתתפים, וגם בכירי הליכוד נעדרו. הצהרת הנאמנות לראש הממשלה אושרה ברוב גדול בהצבעה גלויה. על פי נוסח ההחלטה, "המרכז מאשרר כי יושב ראש הליכוד וראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שבהתאם לסעיף 85 לחוקת הליכוד הוא מועמד תנועת הליכוד לכהונת ראש ממשלת ישראל, הוא מועמד הליכוד לראשות הממשלה לכל כהונת הכנסת ה- 22".

עוד נאמר בהחלטה, כי "במהלך כהונתה של הכנסת ה- 22, הליכוד יהיה שותף אך ורק לממשלה שיושב ראש הליכוד ומועמדה לראשות הממשלה, מר בנימין נתניהו, יעמוד בראשה – בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה".

לאחר ההצבעה כתב נתניהו בטוויטר: "תודה לחברות וחברי מרכז הליכוד על התמיכה המוחצת והאמון המלא בי ובליכוד".

כזכור, ביום חמישי שעבר נמסר מהליכוד כי נתניהו שוקל לקיים פריימריז מהירים לראשות התנועה. על פי לשון ההודעה, "מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד', שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות". מספר 6 ברשימת הליכוד, חבר הכנסת גדעון סער, מיהר להגיב כעבור זמן קצר וכתב בחשבון הטוויטר שלו "אני מוכן" – הודעה שבישרה על כוונתו להתמודד מול נתניהו על הנהגת הליכוד.

הידיעה כי נתניהו שוקל לקיים פריימריז נתקלה בהתנגדותם של שרים וחברי כנסת בליכוד, שטענו בפניו כי המהלך מיותר ואף עלול להזיק לו. נתניהו החליט לבסוף לקבל את הצעתו של כץ, לוותר על הכוונה לערוך בחירות בזק לראשות המפלגה ולהסתפק בהצהרת נאמנות של מרכז הליכוד. סער אמר בתגובה כי "כינוס המרכז אינו נחוץ. איש אינו כופר בתפקידו של ראש הממשלה כיושב ראש הליכוד. כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה – כפי שיזם לפני ימים ספורים ראש הממשלה עצמו – אני אתמודד".

תגיות:הליכודבחירות 2019חיים כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה