חדשות בארץ

בג"ץ אסר על רוצח רינה שנרב להיפגש עם פרקליטו

שופטי בגץ כתבו בהחלטתם כי השתכנעו שהצו למניעת המפגש בין המחבל לפרקליטיו מוצדק. השופטים הדגישו כי הצו הוסר זמנית בשל מצבו הרפואי הקשה, אולם מעת ששב לתקשר הוא הושב. בפסק הדין נכתב כי "העותר התקבל לאשפוז בחשד לאירוע לבבי וכן אובחנה אי ספיקת כליות חמורה"

ערביד ערביד
אא

בג"ץ אישר היום (שני) למשטרה למנוע מסאמר ערביד, ראש החוליה שרצחה את רנה שנרב הי"ד בפיגוע במעיין דני, להיפגש עם עורך דינו – כך דווח ב'וואלה'. לפי הדיווח, ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהוגשה נגד צו מניעת המפגש עם פרקליטיו של ערביד, שהיה צפוי להסתיים היום בחצות.

חברי ההרכב בדיון, השופטים יעל וילנר יצחק עמית וג'ורג' קרא, הסבירו כי השתכנעו שהצו מוצדק, וכי הסיבה להסרתו הזמנית נבעה בשל מצבו הרפואי של ערביד – שפונה לבית החולים לאחר חקירת השב"כ כשהוא מורדם ומונשם, אך מעת ששב לאיתנו יש להחזיר את הצו לתוקפו. לאחר דיון נפרד עם גורמי ביטחון, קבעו השופטים כי מניעת המפגש אכן חיונית לביטחון האזור. "החומר שהוצג בפנינו מדבר בעד עצמו", כתבו השופטים.

מגישי העתירה ציינו כי פרקליטיו של המחבל לא הורשו לתעד את מצבו, אולם בהחלטת בג"ץ הודגש כי נוסף לצוות בית החולים, הוא נבדק גם על ידי רופא של הצלב האדום.

בדיון היום קיבל בג"ץ את בקשת המשטרה, והאריך בפעם נוספת את מעצרו של ערביד, שמאושפז עדיין בבית החולים הדסה הר הצופים. עורך דינו מסר כי בית המשפט הצבאי הורה על הארכת מעצר  רק עד יום שלישי הבא, אולם אם יחול שיפור במצבו, ייערך דיון בנוכחותו כבר ביום חמישי.

בשבוע שעבר הודיעה היחידה לבירור תלונות נחקרים (מבת"ן) במשרד המשפטים כי החלה לבחון את ההתנהלות בחקירה שהובילה לפציעתו הקשה של ערביד. בהחלטה היום הדגישו השופטים כי נוכח העובדה כי הטענות לפיהן עינויים שעבר ערביד הם שגרמו למצבו הקשה נבחנות כעת, יש להימנע ממסקנות בנושא עד למיצוי הבדיקה. "הסיטואציה שבפנינו אינה שגרתית. העותר נעצר ביום 25.9.2019 והועבר לחקירת שב"כ. מאז יום 28.9.2019 מאושפז העותר בבית חולים במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם לסירוגין. בדוח הרפואי שהונח בפנינו נכתב, בין היתר, כי העותר התקבל לאשפוז בחשד לאירוע לבבי/קונטוזיה לבבית, וכן אובחנה אי ספיקת כליות חמורה", נכתב בפסק הדין.

מהמרכז המשפטי "אדמיר", אשר מייצג את ערביד, נמסר כי המחבל התלונן בפני שופט צבאי על כאבים בחזה, קושי בבליעה והקאות, אולם לא הועבר לטיפול רפואי. עוד נטען כי רק בשבת קיבל פרקליטו הודעה על כך שמרשו הועבר לבית חולים כשהוא ללא הכרה ומורדם ומונשם. סנגור מטעם המרכז המשפטי שביקר את ערביד בבית החולים, דיווח כי הוא הגיע לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה וסובל משברים בחזה וחבלות בגופו כתוצאה ממכות שספג, זאת לצד כשל חמור בכליות.

תגיות:בג"ץרינה שנרב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה