חדשות בעולם

איראן חושפת: סיכלנו ניסיון התנקשות ישראלי-ערבי בקאסם סולימאני

לאחר שהשבוע חשף סולימאני בריאיון נדיר כי ישראל ניסתה לחסל אותו בעת ששהה עם נסראללה ומורנייה, היום טענה טהראן כי הצליחה לסכל ניסיון התנקשות "ערבית-עברית" במפקד כוח קודס של משמרות המהפכה. לפי משמרות המהפכה, מטרת המתנקשים הייתה להציג את חיסולו כחלק ממאבק פנימי בין קבוצות דתיות במדינה

סולימאניסולימאני
אא

איראן חשפה היום (חמישי) כי הצליחה לסכל ניסיון התנקשות ישראלי-ערבי במפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני. לפי ראש מערך המודיעין של משמרות המהפכה, חוסיין טאיב, האחראים לכך הם "גורמים עבריים וערביים", והחוליה שנשלחה לצורך ביצוע המשימה נעצרה.

לפי ראש המודיעין האיראני, חוליית החיסול, שכללה שלושה לוחמים בלבד, חדרה לאיראן כ-7-8 חודשים קודם המועד שבו תכננו לחסל את סולימאני. חברי החוליה תכנו לפגוע בסולימאני באירוע המוני לציון יום השנה למות בתו של הנביא מוחמד וכן באזכרה לאביו של הגנרל האיראני, ורכשה לשם כך בית בסמוך לאולם הטקסים. הם הטמינו חומרי נפץ במשקל 500-350 ק"ג במנהרה שנחפרה מתחת לאולם, ותכננו לפוצץ את המטען בעת שסולימאני נמצא בטקס האזכרה השנתי לאביו. מטרת המתנקשים הייתה להציג את חיסול הגנרל האיראני כחלק ממאבק פנימי בין קבוצות דתיות במדינה.

סולימאני נחשב כאיש החזק באיראן, ומקורבו של המנהיג העליון עלי חמינאי. במסגרת פעילותו כמפקד כוח קודס מוביל סולימאני קו לוחמני ניצי במדיניות איראן במדינות זרות, והוא מעורב בפעילותה הצבאית של ארצו במדינות עיראק, אפגניסטאן, סוריה והקווקז – והוא אחד הגורמים המובילים לערעור היציבות במזרח התיכון. שמו גם נקשר בכמה פיגועים נגד יעדים ישראליים או המזוהים עם העם היהודי ברחבי העולם, ביניהם הפיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס ב-1994 שגבה עשרות הרוגים, והפיגוע באוטובוס התיירים בנמל התעופה בבורגס שבבולגריה ב-2012.

הפעם הראשונה בה הציב את עצמו בחזית מול ישראל באופן פומבי היה באוגוסט האחרון, אז סיכלה ישראל ניסיון פיגוע המוני באמצעות רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות בצפון. הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר אז כי סולימאני הוביל באופן אישי את תכנון התקיפה שצה"ל סיכל בסוריה.

השבוע התבטא סולימאני באופן נדיר, ושיגר איומים לעבר ישראל, ובדבריו שהובאו בסוכנות הידיעות האירנית TASNIM, טען כי הגבולות במזרח התיכון "לא אפקטיביים יותר", וכי "גדרות לא יועילו נגד רצונן של משמרות המהפכה". עוד אמר סולימאני כי "שיטות ההגנה והלחימה הן אוצר מקודש, ג'יהאד הוא אחד מסמליו". בהתייחס למאבק ליצירת חזית "אנטי ציונית", אמר: "הדרך להתגברות על האויבים שלנו נסללה, אך עלינו לפעול בחוכמה כפי שפעלנו ב-20 השנים האחרונות. לכדנו את האויב במגוון של אסטרטגיות שיכולות להביס אותו". לדבריו, "הבסנו את הצבא הטוב והמצויד ביותר בעולם, צבא ארצות הברית, והראינו את זה לעולם".

בריאיון השבוע לרשת הטלוויזיה האיראנית "אל-עאלם", חשף הגנרל האיראני כי ישראל ניסתה לחסל אותו ואת מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, וראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה עימאד מורנייה, בעת ששהו ביחד במבנה ברובע הדאחיה בביירות. לפי סולימאני, הניסיון התרחש בעת פגישה שערך עם השניים במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006, כאשר כטב"מים ישראלים חגו מעל ראשם, אולם מסיבה כלשהי השלושה ניצלו. "כטב"מים של ישראל ריחפו מעל ראשינו בדאחיה ועקבו אחר כל התנועות באזור. החלטנו לעבור לבניין אחר לא הרחק משם, ואז ישראל תקפה. הייתי עם נסראללה ועם עימאד מורנייה. היינו בטוחים שהיא הולכת לתקוף גם את הבניין בו היינו", סיפר סולימאני.

לדברי מפקד כוח קודס, "יצאנו שלושתנו לרחובות החשוכים לחלוטין, רק הרעש של כלי הטיס הישראליים נשמע. אני ונסראללה ישבנו מתחת לעץ כדי להתחמק מהריגול, וחיכינו למורנייה שישוב עם מכונית. הדבר לא נמשך מעבר לכמה דקות. הכטב"מים התמקדו בנו ובמכונית בכל הזמן הזה שבו עברנו ממחבוא אחד לשני, מתחת לאדמה", סיפר.

תגיות:משמרות המהפכהקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה