פעילות הידברות

דבש ותפוחים, עוגות ורימונים – וילדים שאין להם מה לאכול בחג

"אנחנו רוצים מאוד לעזור, אבל אין לנו מהיכן להביא כסף, הקופה של הארגון ריקה". אבל אני ידעתי שכשתשמעו את הסיפור, אתם תעזרו. לא תשאירו אף ילד רעב בחג. הצטרפו לאתגר

  • כ"ו אלול התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולם קוראים לי "המוכר". "המוכר, איפה יש חלב?", "המוכר, מתי יגיעו ביצים?". אבל מי שמכיר אותי קורא לי קובי. יש לי חנות שכונתית במרכז הארץ, ואצלנו זה כמו משפחה. 

אומנם החנות לא נוצצת כמו בית מרקחת, אין לנו מבשמי אוויר ומדפי ענק מלאי מותגים שונים כמו ברשתות הגדולות, אבל יש לנו תחושת אחווה. כולם מכירים את כולם.

בתור מוכר מזה 17 שנים, אני מכיר את כל המשפחות באזור - את השמות, את ההווי, מתי יש שבת חתן, מתי ברית ומתי הילד חוגג יום הולדת.

בתור מוכר אני גם נחשף לצד של המשברים במשפחות ולקשיים כלכליים, ומה אומר לכם - הלב נחמץ בכל פעם מחדש.

אם זה לשמוע את אלי בן ה-10 מבקש "אמא, בבקשה תקני לי מעדן, כבר הרבה זמן לא אכלנו מעדן בבית", ואמא מתחמקת בתשובה אלגנטית, "בשבוע הבא בעזרת השם אבא יקנה…". או להקשיב להפצרותיה הבוכיות של יעלי בת ה-8, "אבא, למה עוד פעם אנחנו צריכים לאכול מהלחם שהשכנה מביאה? כולם אצלנו בכיתה מביאות לחמנייה, גם אני רוצה לחמנייה". אבי הילדה מוציא את הפרוטות מכיסו, ולאחר ספירה קצרה הוא אומר לבתו: "את יודעת שאנחנו לא קונים לחמניות כי זה לא בריא…". כמובן שאני עוזר מתי שאפשר, אבל לא תמיד אפשר לעזור כמותית לכל מי שרוצים.

 

לא יכולתי לעמוד מול הכאב

כשהחגים מגיעים, אווירת שמחה נפרסת בחנות. דבש ותפוחים, עוגות ורימונים. אנשים ממלאים עגלות בכל טוב וחיוך על פניהם, ברוך השם. אבל ישנו גם הצד השני, אותן משפחות שקשה להן כלכלית, ובתקופה הזאת הקושי הולך וגובר. ישנה ר', האלמנה עם 7 הילדים, שאין לה אפילו כסף למצרכים בסיסיים. גם לב' ומשפחתו, שחזרו בתשובה לפני מספר שנים, ממש קשה להתכונן לחגים כשאין משפחה תומכת. 

אני לא יודע מה אתם הייתם עושים, אבל אני כבר לא יכולתי לעמוד יותר מול הכאב. משפחות שלמות סובלות ממחסור של מצרכים בסיסיים ביותר, ילדים שגדלים לתוך עולם של מצוקה וחוסר, הלב שלי לא יכול לעמוד מול הקושי שלהם, והחלטתי שחייבים לעשות מעשה.

איני אדם עשיר. איני יכול להחזיק כל כך הרבה משפחות. מכולות זה לא מה שהיה פעם. אז בצר לי חיפשתי פתרון, משהו יציב וקבוע, כדי שאנשים יוכלו לעבור את החגים בכבוד, שלפחות בשולחן החג הילדים יוכלו לחייך ולהתנתק לרגע מהמצב הכלכלי הקשה. לאחר בירורים הגעתי לארגון הנפלא הידברות, שעוזר ותומך במשפחות נזקקות. מסרתי לשלמה, המזכיר הבלתי נלאה של הארגון, את רשימת המשפחות הזקוקות לעזרה דחופה.

מספר ימים לפני החג הגיעו מתנדבים של הידברות, עמוסים בכל טוב, וחילקו לכל המשפחות חבילות מזון הישר לתוך הבית. התנדבתי לעזור להם להכניס את החבילות לבתים, והאמת - לראות את החיוך של הילדים המתוקים שווה כל הון שבעולם.

מאז אני שותף בתרומה למפעל החסד הנפלא של הידברות, וכל שנה אני מגיע לשלמה עם רשימת המשפחות הנזקקות.

אבל…

השנה הכלכלית הקשה שעברה על הרבה משפחות בישראל הגדילה באופן מהותי את רשימת המשפחות הנזקקות הפונות להידברות. שלמה אומר לי: "קובי, אנחנו רוצים מאוד לעזור, הלב שלי שותת דם לשמוע את כל המקרים הקשים, אבל אין לנו מהיכן להביא כסף, הקופה של הארגון ריקה. אני לא יודע מה לעשות".

אתם יודעים מה אמרתי לשלמה?

"שלמה, יש לי פתרון בשבילך". שלמה הביט בי במבטו העמוק, ואמר, "בא תפתיע אותי". חייכתי. "לארגון הידברות יש קהל ענק בארץ ובעולם, אנשים שנהנים יום יום מתוכן נפלא, הרצאות מרתקות, שיעורים מחכימים שהארגון עושה ברחבי הארץ. בוא נרתום אותם לאתגר הגדול".

שלמה השפיל את מבטו. "קובי, אני מכיר את הקהל של הידברות. יש להם לב ענק, אבל אין להם תקציב בלתי מוגבל. לא נראה לי שנצליח".

זה הרגע ששלמה הצית בי את הניצוץ. "שלמה, אני יודע שצרכי עמך מרובים, אבל אני מבטיח לך שכשהקהל של הידברות ישמעו שיש אלמנה עם 7 ילדים שאין לה מה לאכול בחג, שיש את ארבעת ילדי משפחת פ' שמחכים ומצפים למשלוח של החגים, כשהם יכירו את הסיפור של דוד שמרותק למיטה ואין לו מהיכן להביא אוכל לילדיו הרעבים - אף אחד לא יישאר אדיש". לאחר שנתתי לשלמה לקלוט את הדברים, המשכתי: "תראה, אנחנו נצא עם האתגר העומד בפנינו לגולשי הידברות היקרים, ותראה שאף על פי שהם כבר תרמו לכמה מצ'ינגים, ולמרות הוצאות החג הגדולות, הם לא ישאירו ילד רעב בחג, וירתמו בכל הכח לאתגר".

עכשיו הכל בידיים שלכם. אני רוצה שביחד נראה לשלמה שאנחנו יכולים לסייע למשפחות הנזקקות הרבות, שאנחנו שותפים לארגון הידברות במפעל החסד הגדול והמיוחד, ושלא ניתן לילד לשבת רעב סביב שולחן החג.

הצטרפו עכשיו לאתגר!

לפרטים נוספים אודות סלי מזון למשפחות דרך הידברות, חייגו 073-222-1212 או היכנסו לכאן.

תגיות:פעילות הידברותתרומות לנזקקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה