חדשות בארץ

מאסר עולם לאחד מחברי החוליה שרצחה את מלאכי רוזנפלד הי"ד

המחבל פאיז חאמד היה חבר בחוליה שתכננה וביצעה פיגועים נגד ישראלים, ורצחה בפיגוע ירי את מלאכי רוזנפלד הי"ד. הוא הורשע בגרימת מוות בכוונה, נידון למאסר עולם וחויב בתשלום פיצויים למשפחת הנרצח

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (שני) עונש מאסר עולם על המחבל פאיז חאמד, אחד מחברי החוליה שביצעה את פיגוע הירי בו נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד. בנוסף, חויב המחבל בתשלום פיצויים למשפחתו של רוזנפלד.

המחבל הורשע בגרימת מוות בכוונה – המקבילה בדין הצבאי לעבירת רצח בדין הישראלי – ובניסיונות לביצוע עבירה זו.

על פי פסק הדין, המחבל היה חבר ופעיל בחוליה צבאית שתכננה לבצע פיגועים נגד ישראלים, וכחלק מפעילותה ביצעה פיגועי ירי. ב- 29 ביוני 2015, נסעו שניים מחברי החוליה ברכב שנרכש מבעוד מועד לצורך ביצוע פיגוע, וירו לעבר מכונית חולפת באזור צומת שבות רחל. רוזנפלד, תושב כוכב השחר, עשה את דרכו ברכב ליישובו, יחד עם שלושה מחבריו. הוא נפצע באורח אנוש מהירי ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, בו נפטר למחרת מפצעיו. שלושת הנוסעים הנוספים – חננאל כהן, יאיר הופר ושי מימון – נפצעו אף הם מהירי. בפיגוע אחר, ירו חברי החוליה לעבר רכב ואמבולנס ישראליים.

חברי החוליה נעצרו זמן קצר לאחר הפיגוע הרצחני. בינואר 2017 גזר בית המשפט הצבאי עונש של מאסר עולם ו- 30 שנות מאסר נוספות על עבדאללה אסחאק, אחד מחברי החוליה שביצעו את הפיגוע. הוא הורשע בגרימת מוות בכוונה ובניסיון לגרימת מוות בכוונה, וחויב גם במתן פיצויים. בנוסף הרשיע אותו בית המשפט בניסיונות לגרימת מוות בכוונה, בשל פיגוע ירי וניסיון פיגוע בהם היה שותף. בספטמבר אותה שנה הטיל בית המשפט עונש מאסר עולם, פיצויים וקנס על חבר אחר בחוליה, אמג'ד חאמד, לאחר שהורשע בשותפות לרציחתו של רוזנפלד ובניסיון לרצוח את חבריו, וכן הורשע במעורבות בשני ניסיונות פיגוע נוספים ובעבירות ביטחון נוספות.

תגיות:מלאכי רוזנפלדפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה