פעילות הידברות

מאחורי הקלעים של חלוקת סלי מזון לחגים בהידברות

רוצים לסייע לנצרכים ולתרום מזון לחגים, אך לא יודעים למי? מוטי מנדל, מנהל פרויקטים בהידברות - עונה אחת לאחת על השאלות החשובות שלכם

אא

נושא החסד בארגון הידברות הוא נושא ששמים עליו הרבה יותר מדגש אחד. כל מחלקות הארגון, בלי יוצא מן הכלל, הוקמו כחלק ממערך חסד גדול ואינסופי, שמטרתו אחת היא: לדאוג שכל בני ה"משפחה", משפחת הידברות, יקבלו את מה שהם צריכים. בין אם זה במישור הרגשי-רוחני, ובין אם במישור הכלכלי.

כמו בשנים עברו, גם כעת, לקראת החגים הבאים עלינו לטובה - מתגייס הארגון לטובת אלפי הפניות שמגיעות אליו בכל יום, בבקשה לעזרה כלכלית לקראת החג. "כבר התחלנו להיערך מבעוד מועד לקניית מצרכי המזון הנדרשים, ולחלק את סלי המזון לראש השנה. השאיפה שלנו היא לסייע לכל המשפחות הנזקקות, כדי שיוכלו לעבור את החג בשמחה ומתוך שפע כלכלי", מסביר מוטי מנדל, מנהל פרויקטים בהידברות, שנאות לענות על השאלות שלכם רגע לפני שאתם מחליטים היכן להשקיע את תרומתכם, ולזכות לא רק לקיים את מצוות הצדקה החשובה, כי אם גם להדר בה.

איך אתם מחליטים לאילו עניים יחולקו התרומות?

"הפניות שמגיעות אלינו בבקשה לעזרה כלכלית מגיעות בצורה של טופס מפורט על מצבו הסוציו-אקונומי של הנזקק. את הטופס הזה מקבלת לידיה עובדת סוציאלית שתפקידה לוודא שכל הפרטים בטופס נכונים, ושאכן מדובר באנשים נזקקים. לאחר שעשתה זאת, היא מעבירה את הטפסים המתאימים לוועדה מיוחדת, שבה יוחלט כמה לתת, איך לתת, מה לתת וכדומה.

"אצלנו, גם הנתינה בעצמה היא בהתאם לצרכים של הנזקק. יש הרבה מקרים של אנשים שמעדיפים לקבל תלושים ולקנות בעצמם את המצרכים, אחרים צריכים שיביאו להם מצרכים ספציפיים, ועם שירות 'אקסטרא' של משלוח עד הבית, קשישים וסיעודיים למשל. אנחנו שם לא רק כדי לתת את סלי המזון, אלא כדי לדאוג שהמקבלים יהיו שמחים עד הסוף עם מה שקיבלו".

ומתי יחולקו סלי המזון?

"למעשה כבר התחלנו לחלק, ונמשיך ב"ה עד ערב החג", אומר מנדל. "מנכ"ל הידברות, ר' דוד תופיק הי"ו, כבר התחייב למאות משפחות, אבל לצערנו אנחנו לא עומדים בקצב של הפניות הרבות. יש עוד הרבה משפחות ברשימת ההמתנה, שמחכות לתשובה חיובית מאיתנו, ואני חושב שזה צו השעה וחובתו של כל יהודי, להירתם לעזרתן של המשפחות האלה. לאחר התכנסות נוספת של הוועדה, תתקיים חלוקה גדולה של חבילות לקראת החג בסוף השבוע".

מה נכלל בכל חבילה?

"חבילת מזון בהידברות ניתנת באחת משתי הדרכים: תלושים, או חבילה עם כל מצרכי המזון שהמשפחה זקוקה להם כדי לעבור את החג בכבוד ובשמחה".

אילו תגובות אתם מקבלים מהתורמים, עד כה?

"ב"ה התגובות מאוד נלהבות. אנשים נענים לקריאתנו ותורמים את חבילות המזון בחיוך ובנפש חפצה, כי הם סומכים עלינו. הם יודעים שצריך וחובה לתת, אבל מחפשים את המקום הנכון שיידע לתעל את הכסף שלהם לדברים טובים באמת. ואנחנו זכינו להיות המקום הזה".

אז עד מתי אפשר לתרום?

"בכל זמן שהוא, ועד לערב החג ממש - אם כי 'זריזים מקדימין למצוות'. ככל שיוקדמו התרומות, כך תהיה לנו אפשרות לדאוג לסלי מזון רבים יותר וטובים יותר". 

לפרטים נוספים אודות סלי מזון למשפחות דרך הידברות, חייגו 073-222-1212 או היכנסו לכאן.

תגיות:פעילות הידברותסלי מזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה