חדשות בעולם

בפעם השנייה היום: דיווחים עיראקיים על מתקפות במדינה

כלי תקשורת ערביים מדווחים על מתקפה נוספת בעיראק על עמדות של מיליציית אל-חשד אל-שעבי הפרו-איראנית. בחודש שעבר טענה המיליציה כי ישראל אחראית לשורת המתקפות במדינה שאירעו באחרונה בבסיסים צבאיים

(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

כלי תקשורת ערביים דיווחו הערב (ראשון) כי כלי טיס בלתי-מזוהים השמידו יעדים של מיליציה שיעית פרו-איראנית במרכז עיראק. המיליציה שהותקפה, אל-חשד אל-שעבי, המזוהה עם טהראן, טענה בחודש שעבר כי המתקפות על בסיסיה הצבאיים ברחבי המדינה בוצעו על ידי מל"טים ישראליים שארצות הברית הכניסה לעיראק.

מוקדם יותר היום דווח בערוץ אל-מיאדין כי מטוס קרב תקף הלילה בסיס צבאי סמוך לשדה תעופה צבאי במחוז אל-אנבאר שבמערב עיראק. לפי הדיווח, הנסמך על מקורות עיראקיים, הבסיס משמש את לוחמי המיליציה המזוהה עם איראן. לא היו נפגעים בתקיפה.

בשבוע שעבר דווחו כלי תקשורת בסוריה ובעיראק כי כלי טיס בלתי מזוהים תקפו מספר יעדים של מיליציות שיעיות פרו-איראניות באזור אל-בוכמאל שבמחוז דיר א-זור, סמוך לגבול סוריה-עיראק. הערוץ העיראקי אל-אפאק טען כי ישראל אחראית למתקפה. גורם ביטחוני בעיראק מסר אז כי "מטוסי האויב הציוני ביצעו מתקפה 'ברברית' בגבול". זאת, ברקע התגברות הדיווחים בכלי התקשורת הערביים בחודשיים האחרונים כי ישראל תקפה מספר פעמים יעדים של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, וכי התקיפות כוונו בחלקן נגד משלוחים של טילים בליסטיים שהועברו מאיראן.

עוד קודם לכן דווח ברשת "אל ערביה" כי במתקפת כלי טיס בלתי מזוהים באותה העיר, נהרגו 21 בני אדם. באזור נשמעו שלושה פיצוצים, ועל פי הדיווח התקיפה כוונה נגד יעדים של מיליציות "הגיוס העממי" (אל-חשד א-שעבי) העיראקיות הפרו-איראניות הממוקמות בו.

מקורות שונים טענו לאחרונה, כי איראן הציבה באזור אל-בוכמאל כוחות של מיליציות נאמנות לה – ביניהן חיזבאללה הלבנוני, חיזבאללה העיראקי, אל-נוג'בא, פאטמיון וזינביון. כוחות אלו מקבלים את הוראותיהם ממשמרות המהפכה של איראן.

בשבוע שעבר דיווחה רשת פוקס ניוז, כי כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים מקים בסיס צבאי חדש בגבול סוריה-עיראק. הבסיס, הגדול מסוגו שנבנה על ידי איראן בסוריה, אמור לשמש כמחנה אימונים עבור המיליציות העיראקיות הכפופות לה, והיא מתכננת להציב בו אלפי חיילים. תצלומי לוויין של חברת ImageSat הישראלית חשפו כי הבסיס מתוכנן לשמש גם כאתר אחסון לטילים מדויקים, וזאת כחלק מהפעילות האיראנית ליצירת מסדרון יבשתי להעברת אמל"ח לסוריה וללבנון. על פי הידיעה, בניית הבסיס הינה חלק מפרויקט חשאי המכונה "אימאם עלי", המקודם בידיעה ובאישור של הנהגת משטר האייתוללות.

תגיות:עיראקאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה