סיפורים אישיים

שכח לשים כפפות – וחייו ניצלו באורח פלאי

"מספר ימים לאחר ביצוע הבדיקות התקשר אליי רופא המשפחה בבהלה. 'בוא בדחיפות למרפאה. הבדיקות לא טובות'". סיפור אישי מעורר השראה

  • ט"ז אלול התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ר', בחור צעיר בן 22, בסיפור אישי: "אני בחור צעיר, ברוך השם בריא לחלוטין. לפני מספר שנים הוכשרתי להיות חובש, בתקווה שאוכל לעזור אי פעם לאדם שיזדקק לעזרה.

המקרה המפתיע התרחש במוצאי אחת השבתות. "בשעה שערכנו את ההבדלה בביתנו, שמעתי צרחות נוראיות של אדם הזקוק לעזרה. מיד קפצתי מהמקום ורצתי החוצה לבדוק מה קרה. בהתחלה חשבתי שמדובר בילד שקיבל מכה, אך כשהצרחות המשיכו, הבנתי שמדובר במקרה קשה יותר.

"רצתי לכיוון שממנו נשמעו הצרחות, ושם ראיתי אדם שרוע על הרצפה כשהוא זב דם עקב פציעה קשה, שאירעה לו מחפץ חד. מצבו היה קשה ביותר והוא איבד כמויות גדולות של דם. מיד הזמנתי אמבולנס, כאשר במקביל התחלתי בפעולות הצלה וחבישה, כשאני יודע בוודאות שהוא במצב של פיקוח נפש ממש", מספר ר'.

"מרוב הלחץ, לא שמתי לב לדבר אחד קטן אבל חשוב ביותר – טיפלתי בו ללא כפפות! כל מי שמכיר את תחום החבישה וההצלה יודע, כי כלל מספר אחד בהצלת חיים הוא, שאין לטפל בפצוע ללא כפפות, מפני שהדבר יכול לגרום למעבר של זיהומים ומחלות למטפל. מרוב לחץ בשל המצב הקריטי שכחתי לגמרי מעניין הכפפות, ודבר אחד עמד לנגד עיניי – להציל את חיי החולה. האמבולנס הגיע לאחר מספר דקות ולקח אותו לבית החולים. ברוך ה' מצבו השתפר, והוא התאושש לחלוטין מהפציעה.

"עברו מספר ימים ולפתע נזכרתי שטיפלתי בפצוע ללא כפפות. בשל כך, ניגשתי אל רופא המשפחה כדי לערוך בדיקת דם שגרתית, לוודא שלא נדבקתי חלילה בזיהום או מחלה. ערכו לי בדיקות דם שונות, וחזרתי לשגרת חיי כרגיל", ממשיך ר' בתיאור המקרה.

"מספר ימים לאחר ביצוע הבדיקות התקשר אליי רופא המשפחה בבהלה. 'בוא בדחיפות למרפאה. הבדיקות לא טובות', אמר. לא ניתן לתאר את התחושה באותו הזמן, עד שהגעתי במהירות לרופא. הוא ביקש ממני לשבת, סגר את הדלת ואמר: "תוצאות הבדיקות מצביעות על חריגה משמעותית לגבי תפקודי כליה- קריאטינין, אשר אצל כל אדם הוא נע במספרים נמוכים ביותר (בין 5.1-5.0 לערך), ואצלך הוא מגיע לערך גבוה ביותר".

"איך זה קרה? האם בגלל שטיפלתי בפצוע ללא כפפות?! נבהל ר'. "ממש לא!" השיב הרופא, "זהו תהליך ארוך המתרחש בגוף החולה במשך זמן מה, אשר אין לו כמעט סימנים מובהקים בהתחלה, למעט חולשה קלה וכאב שרירים קל. לכן רוב החולים מגיעים מאוחר מדי... לפי הנראה בתוצאות, אירע לך נס גדול משמים שגילינו זאת כעת, כי ללא טיפול המצב עלול להידרדר והחולה מגיע למצב של 'אי ספיקת כליות', ולעיתים אף טיפולי דיאליזה והשתלת כליה".

"לא האמנתי למשמע אוזניי, והרי אני בחור בריא. מה לי ולמחלת כליות?!", מתאר ר' את התדהמה שאחזה בו למשמע דברי הרופא. "תשמע ידידי", השיב הרופא, "אין לי מה לומר לך, זה נס גמור שהגעת כעת. הגעת על מנת לבצע בדיקות דם שגרתיות. בורא עולם אוהב אותך. הכפפות הצילו אותך".

"הודיתי לה' ללא הרף והתחלתי בסדרת טיפולים קצרה, כך שהיום, לאחר כ-4 חודשים הבראתי לחלוטין בחסדי שמים, וללא כל השתלת כליה או דיאליזה, אלא רק עובר בדיקות דם כל כמה חודשים.

"בורא העולם יתברך לעד ולעולמי עולמים, הראה לי שבזכות מצוות חסד והצלת חיי הזולת – זכיתי לרפואה שלמה באופן פלאי ומפתיע", מסיים ר' את דבריו. 

תגיות:סיפורים אישייםהשגחה פרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה