חדשות בארץ

דרעי: מקווה שלא נצטרך להגיע למערכה בעזה

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר כי לצה"ל אין בעיה למוטט את חמאס ולכבוש את עזה, אבל "צריך לדעת איך נכנסים, מה התועלת ואיך יוצאים". הוא תקף את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, על ש"הצטרף למסע ההסתה הנוראי של ליברמן ולפיד"

דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, אמר הערב (חמישי) כי הוא מקווה שישראל לא תצטרך לצאת למערכה ברצועת עזה. בראיון לכאן רשת ב', שיבח דרעי את ראש הממשלה בנימין נתניהו על המדיניות המאופקת בה נקט ביחס לעזה בשנים האחרונות: "אין בעיה לכבוש את עזה בכמה ימים, אין בעיה למוטט את חמאס. אבל מי ינהל את עזה אחר כך? אנחנו רוצים לנהל את עזה, לחזור אליה בחזרה? לכן, צריך להסתכל על המאזן של הרווח וההפסד".

דרעי יצא נגד מבקרי הממשלה, ביניהם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שתוקפים אותה על ניסיונותיה להגיע להסדרה עם חמאס: "אלה שהבטיחו לחסל את הנייה ב- 48 שעות, כשהם ישבו בקבינט לא ראינו את הדברים הללו. אנשים מבינים שיש פה אחריות גדולה מאוד ואין פתרונות קסם. החוכמה שלנו היא לדעת להמשיך לחיות, לפתח את הדרום במינימום סיכון לאזרחים".

"צריך לדעת איך נכנסים, מה התועלת ואיך יוצאים, ואיך שומרים על החיים של החיילים שלא ילכו סתם, ללא תכלית וללא מטרה אסטרטגית", הוסיף שר הפנים. הוא הדגיש כי אין פתרון מדיני בעזה: "הלוואי והיה. אנחנו מתחננים למצרים ולכולם – קחו את זה. אף אחד לא רוצה להתעסק איתם. הם גם מבינים למה. יש שם עשרות אלפים טרוריסטים שמתפרנסים מטרור, זה המקצוע היחיד שהם יודעים לעשות. אני מרחם על האוכלוסייה שם, שחיה בתנאים קשים ביותר".

בהתייחסו למערכת הבחירות המתקרבת לסיומה, תקף דרעי את יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "הוא הצטרף למסע ההסתה הנוראי של ליברמן ולפיד, עם שלטים בכל הארץ במיליוני שקלים שקוראים לממשלה חילונית. הוא לא יכול לכתוב 'ממשלה יהודית מסורתית'? מה זה המושג 'חילוני'? אני יודע מה זה מדינה יהודית, מדינה מסורתית. אנחנו לא מדינה ככל המדינות".

"כשאתה מדבר על מדינה חילונית, לצערי הרב אתה לא רוצה לחיות במדינה יהודית על המשתמע מכך. אתה רוצה תחבורה ציבורית ומסחר בשבת, אתה רוצה נישואין אזרחיים, לבטל את המונופול על הכשרות, להכיר בזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים, לחלק את הכותל. זה בשבילי מדינה חילונית. ביום שלישי זה משאל עם על כך".

"עם ישראל, שהיה עם של עבדים, הביא את המתנה הכי גדולה לעולם – השבת – שגם עבדים צריכים לנוח יום אחד בשבוע. כל אומות העולם אימצו זאת. אנחנו, בגלל יצר שופינג והתנערות מכל הערכים שלנו – הולכים להפוך את יום השבת ליום רגיל. אני כיהודי רוצה פרהסיה יהודית", הדגיש דרעי.

"מבחינתי ומבחינת רוב העם שרוצה מדינה מסורתית – אנחנו לא רוצים מדינת הלכה", הבהיר יו"ר ש"ס. "כל מי שהצביע לליכוד, ורוב מוחלט של מי שהצביע לכחול לבן, רוצה ממשלה יהודית מסורתית. יש רק קומץ של 5-4 מנדטים שזזים כל פעם ממקום למקום ומחפשים להצביע עבור מי שרודף את הדתיים והחרדים. לצערי, גנץ נכנס למלכודת הזו, לתחרות על המנדטים הבודדים הללו".

תגיות:בני גנץאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה