המצעד

המצעד: 5 בעלי חיים ארסיים שלא תרצו להיתקל בהם

צפרדע שיורה חצים מורעלים, עכביש שאחראי על עשרות מקרי מוות בברזיל, תמנון שאורב בבריכות מים רדודות ועוד: 5 בעלי חיים מסוכנים וקטלניים שאתם צריכים לומר תודה, על כך שלא נפגשתם בהם (ומקווים גם שלא תיפגשו)

אא

קלה ומהירה כחץ - צפרדע חץ

צפרדע זו משתייכת למשפחה 'רעילה' במיוחד של צפרדעים זעירות וצבעוניות במיוחד - אך קטלניות. הצבעים העזים של הצפרדע הזו נועדו  למשוך את הארוחה הבאה שלה אליה, אך עבור האדם היא מסוכנת ביותר שכן כל נגיעה הכי קטנה בעורה יכולה להוביל להרעלה. כדי לשבר את האוזן - מגע במיקרוגרם (כמות ארס בגודל של ראש סיכה) מהארס שלה - מספיקה כדי להרוג אדם. זו גם הסיבה ששבטים בדרום אמריקה נוהגים למרוח את החצים שלהם בעורה של הצפרדע כדי לצוד, ומכאן גם קיבלה הצפרדע את שמה. 

 

 

העכביש הנודד מברזיל

לאן הוא נודד זה לא משנה, מה שמשנה הוא ההרס שהוא נוטע בדרכו: העכביש המסוכן הזה אחראי למספר הגדול ביותר של מקרי מוות בקרב ילדים ובוגרים ביבשת בה הוא נמצא - דרום אמריקה. הטקטיקה שבה הוא משתמש היא לנדוד ממקומות בלתי מיושבים היישר לאזורים שחיים שם בני אדם, להסתתר מתחת לאבנים, גדרות, בתים ומכוניות - לעתים במשך ימים ארוכים - ולתקוף את קורבנו בשעת כושר מתאימה. בדרך כלל לא יוצאים חיים מהתקיפות המסוכנות שלו. 

 

 

אל תתנו לטבעות לסנוור אתכם- תמנון הטבעות הכחולות 

תתארו לעצמכם בריכה עם מים רדודים, כזו שהכי כיף לשכשך בה את הרגליים. כזו שתענוג לקחת לשם את הילדים, ולהיות רגועים בזמן שהם משחקים בה. ובכן, רגועים זו לא בדיוק המילה המתאימה כשמדובר בבריכות מים רדודים ביפן ואוסטרליה - שכן שם בדיוק אורב התמנון המפחיד הזה. 

תמנון הטבעות הכחולות נחשב לקטלני ביותר דווקא משום שאת נשיכתו - כמעו ולא מרגישים. 

חדירת הארס לגוף מתחילה תוך שניות מרגע הנשיכה, וגורמת לסימפטומים מפחידים ביותר כגון אובדן תחושה, שרירים רפויים, ולבסוף מוות. 

 

 

רפואנית שפניה ממש לא לרפואה 

רפואנית מילברית (באנגלית: Mylabris tebraecus) זו חיפושית קטלנית שמפרישה מפרקי רגליה רעל - בכל אימת שהיא נתונה תחת לחץ או איום. 

כשאדם בוגר בא במגע עם הנוזל הרעיל הזה הוא יכול לסבול מתופעות של גירויים ושלפוחיות בעור, ולעתים אפילו כוויות בלתי הפיכות. 

 

 

פצצות ריר רעיל מהרגליים - הכושן הארסי

הכושן הארסי הוא חגב שחור שעליו מופיעים לעתים כתמים צהובים. הכושן ידוע ביכולותיו הפנומנליות לתקוף בעזרת ריר שמותז היישר מרגליו, כאשר הוא מרגיש מאויים. 

ברגע שהריר בא במגע עם האויב, הוא מרגיש צריבה חזקה שמובילה תוך דקות אחדות לפגיעה במערכת העצבים, הדם והשרירים. 

מעניין לציין כי הכושן חי גם בארצנו הקטנטונת, ומצוי בעיקר בדרום הארץ - במדבריות של ים המלח והערבה. 

 

תגיות:בעלי חייםסכנהארסהמצעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה