חדשות בארץ

דובר צה"ל על תרגיל ההטעיה: "נסראללה לא הבין מה קורה"

תא"ל רונן מנליס, שמסיים בשבוע הבא את תפקידו, התייחס להטעיה שביצע צה"ל בתחילת השבוע מול חיזבאללה, ואשר הביאה לסיומו המוצלח של הלחימה: "היינו צריכים לייצר ערפל קרב אצל חיזבאללה בנושא קבלת ההחלטות". שיבח את פעילות יחידת דובר צה"ל: "ההצלחה של מערך דו"צ בחודשים האחרונים הוא שהצלחנו לייצר סדק באמינות שמייחסים לנסראללה בישראל ובלבנון"

תא"ל מנליס (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)תא"ל מנליס (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, התייחס היום (חמישי) לתרגיל ההטעיה שביצע צה"ל בתחילת השבוע, במסגרתו ביים חיילים "פצועים" בשל ירי הטילים של חיזבאללה על הגליל, ובכך הביא לסיום הלחימה. בדבריו, בוועידת המשפיעים של חדשות 12, אמר מנליס כי התרגיל היה מוצלח: "ההבנה שלנו הייתה שאנחנו צריכים לייצר ערפל קרב אצל נסראללה בכל הנושא של קבלת ההחלטות", אמר.

דובר צה"ל, שסיפר כי כל עניין ההטעיה היה בשביל ליצור "שעתיים שנסראללה לא הבין מה קרה", ציין כי "העובדה שנוצר לו מצג שיש נפגעים – למרות שאין – אפשר את סיום האירוע באופן שבו הוא נגמר". במענה לשאלת המראיין האם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אכן נמצא בבונקר, השיב: "חד משמעית כן". לדבריו, "ב-13 שנים האחרונות הוא מתנהל באופן מאוד לא חופשי. הוא מכלכל את צעדיו ברובע הדאחייה כמעט כמבוקש".

מנליס, שמסיים את כהונתו כדובר צה"ל בשבוע הבא, התייחס למערך הדוברות של צה"ל, ואמר כי ההצלחה של היחידה בא לידי ביטוי בחודשים האחרונים, במהלכם הצליח המערך "לייצר סדק באמינות שמייחסים לנסראללה בישראל ובלבנון". דובר צה"ל הוסיף והתייחס לנאומי הרהב של מזכ"ל חיזבאללה: "יש לו לפעמים הילה של דברי אלוקים חיים. בחודשים האחרונים כמעט בכל נאום הוא משקר שקרים גסים. העובדה שהצלחנו להיכנס למרחב הזה, זו הצלחה".

בהתייחס למדיניות העמימות המסורתית שנקטה ישראל בכל פעם שתקפה במדינה זרה, ואשר הופרה פעמים רבות בשנה האחרונה על ידי הדרג המדיני, אמר: "המדיניות שלנו היא של עמימות, אלא באירועים שסוכל פיגוע – כמו ביום שבת, התקיפה בסוריה", טען. "הרעיון שבו אנחנו משתמשים במידע כדי להרתיע אויב, לשנות את אופי ההערכות שלו, תוך שימוש בדיגיטל ברשתות החברתיות, זה כלי מבצעי".

עוד התייחס מנליס לשחיקתו של אמון הציבור בצה"ל, שבעבר היה מוגדר כארגון א-פוליטי וחף, כמעט לחלוטין, מביקורת לא-עניינית: "אמון הציבור בצה"ל הוא החמצן שמאפשר לצה"ל לפעול", אמר. "טענות מהסוג הזה של פוליטיקה מתערבבת בהחלטות המבצעיות צריכות להידחות על הסף. מה שמשפיע על ההחלטות של המפקדים, של הרמטכ"לים ושל חברי המטה הכללי זה מודיעין, שיקולים ביטחוניים והרתעה של צה"ל".

תגיות:רונן מנליסחיזבאללהדובר צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה