חדשות בארץ

"הליכוד צריכים לאסוף את השברים ולשיר את השיר הבא"

בריאיון הבוקר הבהיר יו"ר כחול לבן: "לא אשב בממשלה תחת נתניהו, נקודה". הוא טען כי "יש שיח בליכוד שיודע שעידן נתניהו הגיע לקיצו", והציע לראש הממשלה "במקום לנסוע ללונדון – שיסע לחדרה לאיפה שאנשים משעממים אותו. שם אני מסתובב בלא פחות עוצמה ממה שנתניהו עושה". גנץ מזמין את נתניהו לעימות "בכל זמן שירצה"

גנץ בוועידת המשפיעים הבוקר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ בוועידת המשפיעים הבוקר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף הבוקר (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי ביקור הבזק שלו בבריטניה הם לצרכי בחירות בלבד, ולא לצרכים ביטחוניים. "מסעות בנימין נתניהו שמתרוצץ ממקום למקום - זורה חול בעיני אנשים", אמר גנץ בוועידת המשפיעים של חדשות 12.

גנץ הוסיף וטען כי יחסיו הטובים של נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יחד עם המחוות המדיניות שהשניים העניקו לישראל, הם אינם תוצר של מדינאות, כי אם מאינטרסים פנימיים של ממשלים אלה. "אני אומר לכם חד משמעית שמה שפוטין עושה זה בגלל האינטרסים שלו ושל רוסיה ולא בגלל נתניהו. מה שטראמפ עושה, זה בגלל האינטרסים שלו ושל ארצות הברית ולא בגלל נתניהו", אמר. "אני מציע לו במקום לנסוע ללונדון – שיסע לחדרה לאיפה שאנשים משעממים אותו. שם אני מסתובב בלא פחות עוצמה ממה שנתניהו עושה".

בימים אלה, כך על פי דיווחים בישראל, נדונה אפשרות שהנשיא האמריקני יכריז על "ברית הגנה" בין ארצות הברית לישראל, במסגרתה יתחייבו שתי המדינות להגן האחת על השנייה מפני כל איום קיומי עתידי שעשוי להתרגש עליהן, זאת מתוך יוזמה שגובשה כבר בשנות ה-90 אולם מעולם לא יושמה. המשמעות המיידית של הצהרה כזו היא שאם אחת מהן נקלעת לעימות צבאי, תעמוד השנייה מנגד ותגן עליה בכל דרך, לרבות אמצעים בלתי-קונבנציונליים. בריאיון  היום, נימק הרטמכ"ל לשעבר את עמדתה הפופולרית של מערכת הביטחון, וטען כי "הסכם כזה יהיה טעות חמורה לביטחון מדינת ישראל". לדבריו, "ברית הגנה מחייבת אותנו לתאם את הפעילות הביטחונית שלנו עם ארה"ב", הסביר. "לא זה מה שאנו רוצים. אנחנו לא ביקשנו מאף אחד שייהרג עבורנו. לא ביקשנו מאף אחד שיילחם עבורנו ולא ביקשנו מאף אחד את הרשות להגן על מדינת ישראל".

עוד התייחס גנץ להחלטתו השנויה-במחלוקת אמש של מבקר המדינה לאשר לראש הממשלה, זאת לאחר שוועדת ההיתרים דחתה פעם אחר פעם את בקשתו לקבל מימון להגנתו המשפטית ממקורביו, לקחת הלוואה של 2 מיליון שקל מחברו, איש העסקים ספנסר פרטרידג', בתנאי שוק. "המבקר עובד אצל נתניהו", האשים גנץ. "המבקר עשה שגיאה חמורה. הוא יצר מציאות שמפטרת את ועדת ההיתרים. משרת המבקר ומוסד המבקר הוא חשוב, יש הרבה דברים שאפשר לעשות בהם רביזיה והם לא קשורים לקשר של הממנה והממונה".

בנוסף, גנץ טען כי הוא מקיים מגעים עם הליכוד לגבי היום שלאחר נתניהו: "כולם מדברים עם כולם על כל הדברים", אמר. "יש הבנה שהליכוד הוא לא נתניהו. אני מדבר עם אנשים בליכוד". הוא שב והדגיש: "שיהיה ברור – אני לא אשב תחת נתניהו כראש ממשלה – נקודה סימן קריאה. לא יקרה. יש שיח בתוך הליכוד שיודע שעידן נתניהו הגיע לקיצו. הם צריכים לאסוף את השברים ולשיר את השיר הבא וזה מה שהם הולכים לעשות".

בסיום דבריו קרא יו"ר כחול לבן לראש הממשלה לבוא מולו לעימות. "נתניהו צריך להתייצב מול הציבור ולהגיד לו את דעותיו. אני מוכן לעימות מול נתניהו - אין שום בעיה, בכל זמן שיגידו".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה