חדשות בארץ

לראשונה השנה: יתושים נגועים בקדחת הנילוס אותרו בירושלים

יתושים בוגרים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס אותרו על ידי המשרד להגנת הסביבה, במסגרת הבדיקות השגרתיות שהוא מבצע ברחבי הארץ, בשיתוף משרד הבריאות. עיריית ירושלים נדרשה לנקוט בפעולות מיידיות, כדי למנוע את התפרצות המחלה

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

במהלך בדיקות שגרתיות שמבצע המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף משרד הבריאות, לניטור ולאיתור קדחת מערב הנילוס ברחבי הארץ, התגלו בירושלים יתושים בוגרים הנגועים בנגיף.

היתושים אותרו בוואדי אל-חפי שבין שכונת נווה יעקב לפסגת זאב (מעלה נחל פרת). עם קבלת תוצאות המעבדה ממשרד הבריאות, פנה המשרד להגנת הסביבה לעיריית ירושלים בדרישה לנקוט בפעולות מיידיות, כדי למנוע את התפרצות המחלה.

העירייה נדרשה, בין היתר, לעדכן את תושבי היישובים, הנופשים והמטיילים באזור, במיוחד אלו השוהים בחוץ בשעות הערב; לבצע ניטור בכל המקורות הפוטנציאליים לדגירת זחלי יתושים; ובנוסף, לבצע הדברה מיידית במידה ונמצאה דגירת זחלי או גלמי יתושים.

זו הפעם הראשונה מאז תחילת השנה שיתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס מתגלים בירושלים. עד כה אותרו יתושים נגועים בנגיף בשבע רשויות מקומיות ומועצות אזוריות נוספות ברחבי הארץ: במועצות האזוריות ערבה תיכונה, משגב, שומרון, עמק המעיינות, נחל שורק ועמק יזרעאל, ובמועצה המקומית בית אריה.

בעקבות הפריסה הנרחבת של היתושים הנגועים, הנחה המשרד להגנת הסביבה את כל הרשויות ברחבי הארץ להגביר את פעולות את פעולותיהן להפחתת מפגעי היתושים, וזאת על ידי הרחבת פעולות הפיקוח וההדברה במידת הצורך של היתושים שבשטחן.

אלון זס"ק, סמנכ"ל בכיר למשאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, מציין כי "התנאים המיטביים למפגעי יתושים נובעים ממקורות מים עומדים וטמפרטורות גבוהות. תנאים אלה קיימים בארץ בחודשי הקיץ, ואנו צפויים אף להבחין בשכיחות גבוהה יותר שלהם באירועי קיצון של הזרמת ביוב וקולחים או משקעים בעונת הקיץ – כפי שקורה לעיתים, בין השאר בגלל שינויי האקלים".

במשרד מדגישים, כי בנוסף לפעולות שהרשויות המקומיות נדרשות לבצע, גם הציבור יכול לפעול להפחתת כמות היתושים באמצעים פשוטים, כדוגמת ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו כן, על האזרחים להודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. בנוסף, מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים בכל עת שנמצאים באזור נגוע ביתושים.

התחלואה בקדחת מערב הנילוס נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לבני אדם ולבעלי חיים על ידי עקיצת יתושים שניזונים מעופות נגועים. במידה ומתפתחת מחלה, היא מופיעה לרוב בצורה קלה ומתבטאת בחום ובכאבי ראש ושרירים. במקצת מהחולים המחלה עלולה להסתבך. מאחר ולא קיימות תרופות יעילות למחלה ואין חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

בישראל מופעל מערך בין-משרדי לאיתור נגיף קדחת מערב הנילוס, באמצעות ניטור הנגיף ביתושים. איסוף היתושים בשדה מתבצע על ידי המשרד להגנת הסביבה, בעוד זיהוי היתושים ובדיקות הנגיף מתבצעים במעבדות משרד הבריאות.

תגיות:קדחת הנילוסהמשרד להגנת הסביבהיתוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה