חדשות בארץ

לאחר שאסירי חמאס איימו בשביתת רעב: השב"ס הפעיל את הטלפונים הציבוריים

בהמשך להבנות שהושגו עם אסירי החמאס והג'יהאד האסלאמי באפריל, שרות בתי הסוהר החל להפעיל היום את הטלפונים הציבוריים באגפים הביטחוניים של בתי הכלא בישראל, זאת לאחר שאתמול הם איימו בשביתת רעב. מאז ההכרזה התקשרו כ-70 אסירים המזוהים עם חמאס והג'יהאד האיסלאמי לבני משפחותיהם. ארדן: לא מכיר את המקרה, אבדוק את הדברים. סמוטריץ': "התנהלות כנועה ופחדנית. לא יודע מי אחראי לזה אבל חייבים לשים לזה סוף"

אסיר ביטחוני בבית כלא ישראלי (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)אסיר ביטחוני בבית כלא ישראלי (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)
אא

לאחר שמחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי הכלואים בבתי הכלא בישראל איימו אתמול (שני) בשביתת רעב, שירות בתי הכלא החל להפעיל היום את הטלפונים הציבוריים שהותקנו באגפים הביטחוניים, זאת במסגרת ההבנות שסוכמו לאחר שביתת הרעב באפריל – כך דווח ב'הארץ'. לפי הדיווח, מאז ההכרזה על ההקלות, כ-70 אסירים משני ארגוני הטרור התקשרו היום למשפחותיהם.

הצעד המדווח מנוגד לעמדתה הרשמית של ישראל שגורסת כי אין לבצע הקלות לאסירי חמאס, כל עוד שהארגון ממשיך להחזיק בגופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, וכן מסרב לשחרר האזרחים הישראלים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. עמדה זו נועדה במקור להפעיל מכבש לחצים על ארגוני הטרור העזתיים, בכך שהושוו תנאיהם של הישראלים המוחזקים בעזה לאלה של אסירי חמאס מעזה ומהגדה המערבית.

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הגיב היום למהלך וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ההתנהלות הכנועה והפחדנית מול מחבלי החמאס בכלא בלתי מתקבלת. לא יודע מי אחראי לזה אבל חייבים לשים לזה סוף".

לעומתו, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שממונה על העניין מתוקף תפקידו, הגיב לדיווח בריאיון שהעניק לגלי ישראל, וטען כי הוא לא עודכן על כך, וכי בכוונתו לבדוק את הדברים: "מחבלים יושבים ביחד באגפים בגלל בתי הכלא הישנים, המצב המשפטי בישראל לא עושה הבחנה בין מחבלים לאסירים אחרים" אמר ארדן. במענה לדבריו של סמוטריץ, אמר: "אין לימודים אקדמאים, אין מזגנים, עשיתי יותר מכל אחד אחד שמגלגל עיניים".

בעקבות שביתת הרעב והמהומות הקשות באפריל, הותקנו באחרונה טלפונים ציבוריים באגפים הביטחוניים, זאת באישור ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושרות הביטחון הכללי שהגביל את השימוש בטלפונים למשך רבע שעה, שלוש פעמים בשבוע. בכך, הובאה שביתת הרעב לסיומה, לאחר שזו נפתחה בעקבות התקנת שבשי קליטה בבתי הכלא הביטחוניים.

אתמול פורסם ב'הארץ' כי שירות בתי הסוהר הסכים להנהגת האסירים הביטחוניים בחמאס, ובבתי כלא נוספים בארץ, לכנס ישיבה משותפת. לפי הדיווח, המסתמך על מקורות פלסטיניים וישראליים, הישיבה עצמה נערכה בכלא רמון, ואליה הצטרפו כמה ממנהיגיה בכלא אשל וקציעות. בין המשתתפים נמנים עבאס א-סייד, מתכנן הפיגוע במלון פארק בנתניה; מועמר א-שייח, שגייס את המחבל המתאבד לפיגוע; מוחמד ערמאן, יוזם הפיגועים בקפה מומנט ובקמפוס הר הצופים בירושלים; ואשרף זגייר, שהורשע בסיוע למחבל שביצע את הפיגוע ברחוב אלנבי בתל אביב. בשב"ס סירבו להתייחס לפרסום: "אין בכוונתנו להתייחס לנושאים מבצעיים בבתי הכלא".

תגיות:שב"סאסירים ביטחונייםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה