כתבות מגזין

ממועדונים לאירועים בהפרדה בלבד: "כשאמרתי לאנשים שהפסקתי לעבוד בשבת - הם לא האמינו"

צפריר שוקרון היה די.ג'יי מצליח והרקיד בכל המועדונים הנחשבים ברחבי הארץ, עד היום בו החליט שהוא מפסיק לעבוד בשבת ולא מרקיד עוד באירועים מעורבים. אז מה גורם לאדם כמוהו לעזוב הכל ולהתחיל להרקיד בקדושה?

אא

הרגע בו התקבלה בליבו ההחלטה שהוא לא יוצא להופיע בשבתות ויהי מה, זכור לצפריר שוקרון כאחד הרגעים האמביוולנטיים בחייו. מצד אחד ההחלטה התקבלה בליבו והוא היה שלם עם עצמו, אך התגובות של הסביבה גרמו לו לייחל לכך שהאדמה תפתח את פיה כדי לבלוע אותו, ויפה שעה אחת קודם.

עד אז הוא היה די.ג'יי מצליח, שהופיע כמעט בכל המועדונים הנחשבים ברחבי הארץ והרקיד את החבר'ה כפי שיודע רק די.ג'יי מנוסה להרקיד. חלק ניכר מההופעות שלו היו בשבת, והוא הוזמן להופיע באירועים רבים בקביעות. לאחר שהתקבלה אצלו ההחלטה בנוגע להפסקת ההופעות בשבת, התגובות ששמע היו מופתעות מאוד. "קיבלתי תגובות מפרגנות, אך היו גם מזלזלות", הוא מספר, "היו תגובות תומכות והיו כאלו שניסו להוריד אותי מהעץ ולהסביר לי איזו שטות אני עושה. האמת היא שהתגובות המזלזלות היו הכי קשות עבורי. אבל אני חייב להדגיש שכיום אני לגמרי שלם עם עצמי, לא מעניין אותי בכלל מה האנשים שמסביבי חושבים".

 

צפריר שוקרון (45) נולד בצפת וגדל בקריית שמונה, אך הוא מתקלט בכל רחבי הארץ. מאז שהוא זוכר את עצמו הוא עסק במוזיקה ומיד לאחר שהשתחרר מצה"ל התחיל לעבוד כדי.ג'יי מצליח במועדונים. בצעירותו עבד כשכיר ומאז שנת תשנ"ז (1987) הופיע כתקליטן עצמאי בשמחות ובאירועים. לפני כשלוש שנים חל השינוי הגדול בחייו, כאשר הוא החליט להתחזק ולחזור בתשובה. מאז חל אצלו מהפך של 180 מעלות. החיים שלו נראים אחרת. לגמרי אחרת.

 

 

איך קורה שבבוקר בהיר קם אדם ומחליט לחזור בתשובה?

"התהליך הזה קרה אצלי בשתי פעימות", מסביר צפריר. "הפעם הראשונה הייתה לפני כמה וכמה שנים, כאשר התחלתי להתחזק ולהתקרב ליהדות, מתוך אהבה, מתוך סקרנות. זה לא היה מוזר, כי מאז שהייתי ילד אהבתי מסורת ותמיד היה לי קשר עם קרובי משפחתי הדתיים. אני זוכר את השבת הראשונה ששמרתי שלא הייתה קלה בכלל. הייתי בטוח בכל רגע שאני עומד להיכשל... במשך כל השבת הטלפון הנייד שלי צלצל וממש התקשיתי לא לענות. בסופו של דבר הצלחתי ועמדתי בזה. הייתי מאושר, אך הבעיה הייתה שככל שאני התקרבתי, כך אשתי התרחקה. זה הפריע לה והיא התקשתה לקבל את השינוי שחל בי. בסופו של דבר עצרתי את תהליך ההתקרבות שלי בשביל השלום בית שלנו ולמרות ששאפתי לחזור בתשובה ברמה של 100% נשארתי עדיין רחוק. חלפו מאז כמה שנים ולפני כשלוש שנים התחולל מהפך שהוכיח שהסבלנות השתלמה. זה היה לפני לידת בננו הקטן, כאשר הבלתי יאומן קרה: אשתי החליטה שהיא רוצה להתחזק ולהתחיל לשמור מצוות".

איך הרגשת עם זה?

"זו הייתה שמחה עצומה, אבל מצד שני מאוד חששתי להתאכזב. אמרתי לאשתי שאני מפחד שוב להתקרב ולהיות באורות גבוהים, ופתאום לגלות שהיא לא מספיק רצינית. הודעתי לה שבשלב הזה אני עוד לא עושה שום צעד קדימה, לפני שאני רואה שהיא לוקחת את זה עד הסוף".

ומה היה לבסוף?

"אשתי הבינה אותי, היא נתנה לי לשבת בצד והתקרבה בצעדי ענק. בכל פעם היא הוסיפה עוד ועוד קבלות בנושא צניעות, שמירת שבת, כשרות... בסופו של דבר כבר לא יכולתי להמשיך לשבת מבלי לעשות כלום, נסחפתי אחריה".

 

בשלב הבא כבר היה ברור לצפריר מה הוא עומד לעשות. "הגעתי למסקנה שאני מתחיל לשמור שבת באופן מלא, ואם שומרים שבת אז כמובן לא יכולים להופיע. זה היה ויתור ענק עבורי, כי עד אז שבת הייתה היום בו הופעתי הכי הרבה. היו מזמינים אותי למסיבות בקיבוצים ולמועדונים שונים. זה היה ויתור על חלק רציני מהמשכורת שלי.  אבל מרגע שקיבלתי את ההחלטה, ידעתי שאני עומד בה, ולאנשים שהתקשרו כדי להזמין אותי להופיע בשבת השבתי במילים הבאות: 'סיימתי לעבוד בשבת, אם תרצו - אשמח לתת מענה ביום אחר'. הם נדהמו. חלק מאלו שפנו אליי היו גופים שעד אז הופעתי אצלם בקביעות, לפעמים במשך קרוב לעשר שנים. זה היה בשבילם מאוד מוזר".

יחד עם השינוי בעבודה, התחיל צפריר גם לשנות את כל אורח החיים המשפחתי שלו. "התחלנו לנהל אורח חיים שונה לחלוטין מזה שהיה לנו קודם. היו לנו הרבה התמודדויות, אך גם המון אהבה וסיפוק, ובעיקר - רצון אדיר להמשיך ללמוד ולהתקדם. עד היום אנחנו ממשיכים ללמוד ולקבל על עצמנו דברים חדשים".

אני בטוחה שלא הכל היה פשוט. תוכל לספר על קושי שליווה אותך במהלך הדרך?

"שום דבר לא היה קל, זה ברור. עד היום קשה לי עם העובדה שבני הגדול, בן ה-14, לא לומד עדיין במסגרות דתיות. מצד שני, הבן הקטן, בן השלוש, כבר לומד בגן של בנים בלבד וימשיך לחינוך חרדי. הוא לא מכיר משהו אחר. לשמוע אותו מברך על נטילת ידיים ומתפלל זה להתמוגג מנחת. בכל פעם מחדש אני מדבר עם אשתי ואנחנו אומרים שאילו רק יכולנו להחזיר את הגלגל לאחור ולהיוולד בתוך הקודש היינו כל כך שמחים... כמובן שגם לי בעצמי יש עליות ומורדות. בימים בהם אני מרגיש נפילה, אני משנן לעצמי שאני לוקח את עצמי שני צעדים אחורה, במטרה להתקדם חמישה צעדים קדימה. השאיפות שלי הן מאוד גבוהות, אני יודע בדיוק להיכן אני שואף".

 

 

עד מהרה הגיע צפריר למסקנה שהוא לא מוכן להסתפק רק בהימנעות מהופעות בשבת, אלא הוא רוצה להתחיל להופיע אך ורק באירועים שמקפידים בהם על הפרדה. זו הייתה החלטה הרת גורל, שכן רוב האירועים שאליהם הוזמן עד אז לא נערכו בהפרדה כלל.    

אז מה, בבת אחת הפסקת עם ההרקדות המעורבות?

"מהרגע בו החלטתי להפסיק להרקיד באירועים מעורבים ועד שזה קרה בפועל חלפו שבעה חודשים. לא יכולתי להפסיק מיד, כי לצערי היו חוזים שכבר חתמתי עליהם ושנדרשתי לעמוד בהם. לא הרגשתי נוח להופיע באירועים מעורבים, אך לא הייתה לי ברירה, כי אני משתדל לתת תפוקה של 100% לכל לקוח. הייתי צריך לעשות ניתוק רגשי גדול מאוד באותם אירועים. האירוע האחרון המעורב בו הופעתי היה של חבר קרוב. אני זוכר את ההתרגשות הגדולה כשהסתיים האירוע וידעתי שהחל מרגע זה אני עובד רק על טהרת הקודש. ברוך ה' אני עומד בהחלטה הזו ללא שום סטיות. אמנם יש הרבה פחות הזמנות מכפי שהיה בעבר, אבל אני יודע שפרנסה מגיעה משמיים, ואת ההשתדלות שלי אני רוצה לעשות בדרך טהורה, לא בדרך של איסור".

בוודאי היית צריך להתאים את עצמך גם מבחינת התאמת השירים והתכנים של האירועים. זה אומר ללמוד את הכל מחדש?

"כן ולא", הוא משיב, "כמובן שהייתי צריך להכיר יותר לעומק את ההתנהלות באירועים נפרדים, כי הם נראים אחרת מאירועים מעורבים. באירועים נפרדים יש בדרך כלל דרשות, סיום מסכת, ועוד. זה לא רק מוזיקה. בנוסף, השירים באירועים הדתיים הם שונים ויש גם הרבה שירים חסידיים. אבל לא היה לי קשה ללמוד את הקודים, קודם כל כי בעבר, כשהרקדתי מעורב, הופעתי מידי פעם גם באירועים נפרדים, כך שהכרתי את השטח. בנוסף, אני לגמרי מאמין שדווקא בגלל העבר שלי, אני יכול להביא לציבור שומר המצוות רמה גבוהה יותר שהוא לא מכיר. אני לוקח את כל הכישורים שאפיינו אותי בעבר, כתקליטן וגם כשדרן בכיר ברדיו קול ישראל, ומביא את זה בקדושה ובהתאמה מלאה לצרכי הציבור הדתי. אנשים שמזמינים אותי נהנים לגלות מקצבים חדשים וסגנון מיוחד ומעניין יותר מכפי שהכירו עד היום".

 

לאחרונה דובר הרבה על הזמר מוטי שטיינמץ שסירב להופיע בפני קהל מעורב. איך הרגשת כששמעת על כך?

"הרגשתי בעיקר הזדהות. אני כל כך מבין אותו ויודע למה זה חשוב לו. הלוואי שיכולתי לעודד אותו ולחזק את ידיו.  ברור לי שכאנשי מוזיקה אסור לנו להתפשר בשום אופן ולהופיע לפני קהל מעורב, למרות שהניסיונות הם קשים, ומי כמוני יודע זאת?".

אתה אומר שהניסיונות קשים. מה נותן לך כוח בכאלו זמנים?

"אשתי", הוא משיב מיד, "היא זו שנותנת לי את הכוח. כשאני רואה כמה שהיא חזקה, מקפידה ללכת לשיעורים ולשמוע הרצאות ודרשות, זה מחזק גם אותי. בימים שבהם אני נחלש, היא זו שמעודדת אותי, וכשאני אומר לה למשל: 'אני עייף, אלך לתפילת מנחה אחר כך', היא מזכירה לי שלא כדאי לדחות, כי אם דוחים, זה בסוף לא מתבצע. אנחנו עוברים יחד את התהליך, מחזקים זה את זה, ומאמינים שבזכות הרצון ההדדי שלנו נזכה להגיע יותר ויותר גבוה".

מספר הטלפון של צפריר - 054-7379197

תגיות:מועדוןשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה