חדשות בארץ

ההטעיה הישראלית נחשפת: צה"ל דימה פינוי מוסק והונה את חיזבאללה

דם, תחבושות ופינוי מוסק: מה הוביל את צה"ל להונות את ארגון הטרור הלבנוני ולהציג תמונות של חיילים פצועים? ומה גרם לראש הממשלה להורות לחברי הקבינט שלא להתבטא בנושא לאחר שחבר קבינט הודה בדבר שלא היה צריך להודות?

פינוי מוסק בצה"ל (צילום: פלאש 90)פינוי מוסק בצה"ל (צילום: פלאש 90)
אא

גם כעבור שעות לאחר התקרית היום (ראשון) בצפון שהסתיימה כעבור זמן קצר וללא נפגעים כלל, התעקש חיזבאללה כי בשיגור טילי הנ"ט לעבר הגליל הישראלי נפגע כלי רכב צה"לי שהביא לפציעתם של חיילים, ו"להשמדתן" של מטרות. הסבר להתעקשותו זו של חיזבאללה, כך עולה הערב, ניתן היה לתלות בדיווח בכלי התקשורת בלבנון שדיווחו על פינוי מוסק של חיילים פצועים לבית החולים רמב"ם בחיפה, עובדה שגרמה לצהלה בחיזבאללה שהצליח לגבות מחיר על המתקפה הישראלית בשבוע שעבר.

אלא, שמבדיקה מול בית החולים עולה כי אכן נחת מסוק צבאי על גג בית החולים, אם כי החיילים "הפצועים", לא הוגדרו בשום שלב ככאלה, והם שוחררו ללא שיינתן להם טיפול רפואי שיצדיק פינוי מוסק ובהול. משכך, עדויות ראייה שהתקבלו בזמן אמת גרמו לבלבול, אך לא לזמן רב. כבר כעבור שעתיים הודיע דובר צה"ל כי חילופי האש עם הארגון הלבנוני נסתיימו, וכי לא נספרו נפגעים בנפש. אולם עוד קודם להודעתו של האחרון, היה זה חבר הקבינט, השר יואב גלנט, שהודיע בגלי צה"ל כי אין נפגעים לכוחותינו. אולם, לא חלף זמן רב ובתקשורת התקבלו דיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אסר על חברי הקבינט להתבטא בנושא.

סמוך לשעה 18:30 פרסם דובר צה"ל את הודעתו, ודקות לאחר מכן הודיע ראש הממשלה כי "ברגע זה אני יכול להודיע ידיעה חשובה: אין לנו אף נפגע, לא פצוע ואפילו לא שרוט".

ככל הנראה, הסיבה לכך שבצה"ל ערכו את התעלול היה כדי לגרום לחיזבאללה להאמין כי הוא "גבה מחיר" מישראל, ובכך להוביל אותו לסיום התקרית כשידו, מבחינתו, על העליונה, ולמנוע הידרדרות חמורה ביציבות של האזור.

בהודעתו, אמר דובר צה"ל כי במתקפת טילי הנ"ט של חיזבאללה על ישראל, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל, וכי צה"ל תקף בתגובה יעדים של הארגון, באמצעות יותר מ-100 פגזי ארטילריה ומסוקים. הדובר, תת-אלוף רונן מנליס, מסר כי טרם ברור מהן תוצאות המתקפה. במקביל, בפיקוד העורף הודיעו על חזרה לשגרה, וכי יבוטלו חסימת הכבישים וההוראות שנמסרו קודם לכן, ביניהן ההוראה לתושבים המתגוררים עד ארבעה קילומטרים מהגבול להסתגר בבתים.

"חיזבאללה מימש את הפיגוע שהוא תכנן אבל לא עמד במשימה שלו. לצה"ל זה הישג מבצעי אבל לא עוברים לשלב המנוחה", אמר דובר צה"ל. מנליס הוסיף כי צה"ל היה ערוך מראש מול כל התרחישים, לרבות ירי נ"ט ליד המוצבים והצירים: "מפרידים בין צבא לאוכלוסייה. הציבור הישראלי באוגוסט מנהל שגרה בצפון וזה מבחינת צה"ל הישג. התוצאה שמצד אחד ההיערכות הייתה כמו שהיא ואין נפגעים - חיזבאללה לא הפיק את ההישג וצה"ל עמד במשימה".

דובר צה"ל מסר כי בתום הערכת מצב עם קציני המטכ"ל, "האירוע הטקטי מבחינת צה"ל באביבים יסתיים. בוחנים פעולות אפשרויות לוואי גם בצד השני". הדובר הוסיף והדגיש כי "לא נשלים עם הרצון להקים מפעלים לדיוק טילים. אנחנו נערכים להמשך".

תגיות:צה"לחיזבאללהמסוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה