חדשות בארץ

סוכל ניסיון פיגוע בבית המשפט הצבאי שומרון

פלסטיני ניסה להיכנס לבית המשפט כשעל גופו מטען צינור. לוחמי מג"ב עצרו אותו, וחבלן פועל בזירה לנטרול המטען

מטען הצינור (צילום: דוברות המשטרה)מטען הצינור (צילום: דוברות המשטרה)
אא

לוחמי משמר הגבול עצרו הבוקר (רביעי) פלסטיני שניסה להיכנס לבית המשפט הצבאי שומרון הסמוך לכפר סאלם, כשעל גופו מטען צינור.

הפלסטיני, תושב ג'נין בשנות ה- 20 לחייו, עורר את חשדם של הלוחמים. הם החלו בבדיקה מקיפה על גופו, שגילתה את המטען אותו הסליק בבגדיו. החשוד נעצר והועבר לחקירת גורמי הביטחון. הכניסה לבית המשפט נסגרה זמנית, וחבלן מג"ב, שהוזעק אל הזירה, נטרל את המטען בפיצוץ מבוקר. בחסדי שמיים, האירוע הסתיים ללא נפגעים.

(קרדיט סרטון: דוברות המשטרה)

בית המשפט בסאלם מהווה לא אחת מוקד לניסיונות פיגוע מצדם של הפלסטינים. בחודש שעבר השליך מחבל, תושב ג'נין בשנות ה- 50 לחייו, מספר בקבוקי תבערה לעבר עמדה של לוחמי משמר הגבול בכניסה לבית המשפט. הלוחמים השיבו באש לעבר פלג גופו התחתון של המחבל, והוא נפצע ברגלו באורח קל עד בינוני. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב הלוחמים. 

לפני כחודשיים סיכלו לוחמי מג"ב ניסיון להבריח מטען צינור לתוך בית המשפט. פלסטיני שהגיע לכניסה לבית המשפט עורר את חשדם, ובמהלך נוהל הבידוק שנערך לו התגלה המטען שהוסלק על גופו. שבועיים קודם לכן ניסה פלסטיני להחדיר לבית המשפט 2 מטעני צינור. הוא נעצר והועבר לחקירה. גם במקרים אלו, בחסדי שמיים לא היו נפגעים לכוחות המוצבים במקום.

שלשום חשף כוח צה"ל מטען חבלה מאולתר, שהונח סמוך לציר עוקף שכם (כביש 555), בין היישובים איתמר ואלון מורה. גשש הכוח איתר את המטען במהלך סיור, ולזירה הוקפצו כוחות נוספים שחסמו את הציר. חבלני משמר הגבול נטרלו את המטען ללא פגע.

בתוך כך, במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל ביהודה ושומרון 14 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

(עודכן: 17:10)

תגיות:מג"במטען צינור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה