חדשות בעולם

בפעם השישית בתוך שלושה שבועות: קוריאה הצפונית שיגרה טילים בליסטיים

קוריאה הצפונית שיגרה שני טילים בליסטיים לטווח קצר לעבר הים המזרחי שבינה לבין יפן, וזאת במחאה נוספת על חידוש האימונים הצבאיים המשותפים בין ארצות הברית וקוריאה הדרומית. לשיגור הטילים קדמה הודעה, בה כינתה פיונגיאנג את הנשיא הדרום-קוריאני "חצוף" והבהירה כי לא תחדש את השיחות עם סיאול

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שישי) שני טילים בליסטיים לטווח קצר לעבר הים המזרחי שבינה לבין יפן. כך נמסר בהודעה מטעם המטה הכללי של צבא קוריאה הדרומית. זהו השיגור השישי במספר שמבצעת פיונגיאנג בתוך כשלושה שבועות, וזאת על רקע חידושם בשבוע שעבר של האימונים המשותפים בין צבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית. בקוריאה הצפונית מחו על כך בזעם וטענו כי מדובר ב"חזרה לקראת מלחמה".

בהודעה שיצאה מסיאול נמסר, כי שני הטילים שוגרו ממחוז טונגצ'ון שבחוף המזרחי. הם הגיעו לגובה של 30 ק"מ ועברו מרחק של כ- 230 ק"מ לפני שנחתו בים. "הצבא שלנו עוקב אחר המצב ושומר על כוננות", נאמר בהודעה הדרום-קוריאנית, שהוסיפה כי אנשי המודיעין של וושינגטון וסיאול מנתחים את הסוג המדויק של הטילים ששיגרה פיונגיאנג. לשכתו של נשיא קוריאה הדרומית קראה לשכנה הצפונית להפסיק את ירי הטילים, שלדבריה עלול להחריף את המתחים הצבאיים בחצי האי הקוריאני.

משרד ההגנה היפני מסר כי הטילים שנורו מקוריאה הצפונית לא היוו איום מיידי על ביטחונה הלאומי של יפן. פקיד בכיר בארצות הברית אמר כי ארצו מודעת לשיגור הטילים, וכי היא עוקבת מקרוב אחר המצב ומתייעצת עם בעלות בריתה.

לשיגור הטילים קדמה הודעה שיצאה מקוריאה הצפונית, לפיה אין בכוונתה לחדש את השיחות עם קוריאה הדרומית. "הרשויות הדרום-קוריאניות דגות במים עכורים כאשר הן חולמות ששלב הדיאלוג אתנו יגיע באופן טבעי לאחר סיום התרגילים המשותפים [עם צבא ארצות הברית]", אמר דובר הוועדה לאיחוד בדרכי שלום של קוריאה הצפונית, בהצהרה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית KCNA. "הן יכולות לראות בבירור את מה שאנו חשים עכשיו. אין לנו יותר על מה לדבר עמן ואין לנו כל כוונה לשבת אתן שוב".

ההודעה הנזעמת שיצאה מפיונגיאנג באה בתגובה לדבריו אתמול של נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין, בהם הביע את מחויבותו העמוקה לפיוס ולשיתוף פעולה בחצי האי הקוריאני שיוביל לאיחודן שתי של המדינות. "למרות סדרה של פעולות מדאיגות בהן נקטה קוריאה הצפונית לאחרונה, המומנטום לדיאלוג נותר בלתי מעורער", אמר. הדובר הצפון-קוריאני אמר בתגובה כי מון הוא "בחור חצוף", וכי סיאול היא הנושאת באחריות לאובדן המומנטום בדיאלוג בין שתי הקוריאות. משרד האיחוד בסיאול מסר בתגובה לדברים כי הביקורת על מון "כלל אינה מסייעת" לקידום היחסים, והפציר בפיונגיאנג לשוב לשולחן המשא ומתן.

תגיות:טילים בליסטייםקוריאה הצפוניתקוריאה הדרומית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה