חדשות בעולם

נס בשדה התירס: מטוס נוסעים רוסי נפגע מציפורים וביצע נחיתת אונס

מטוס איירבוס של חברת התעופה הרוסית "אורל איירליינס", שהמריא ממוסקבה לעבר חצי האי קרים, נפגע מלהקת ציפורים זמן קצר לאחר ההמראה. הטייסים החליטו לבצע נחיתת אונס בשדה תירס סמוך. בנחיתה נפצעו 55 נוסעים, רובם קל, ובתקשורת הרוסית מגדירים אותה כנס

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

רגעים של חרדה עברו הבוקר (חמישי) על 226 הנוסעים ו- 7 אנשי הצוות של מטוס איירבוס מדגם A321, של חברת התעופה הרוסית "אורל איירליינס" (Ural), שהמריא מנמל התעופה ז'וקובסקי במוסקבה בדרכו לחצי האי קרים. זמן קצר לאחר ההמראה פגעה במטוס להקת ציפורים. המטוס החל לרעוד, ושני מנועיו נפגעו. טייסי המטוס נדרשו לקבל החלטה מהירה כיצד להגיב. הם הצליחו לאתר שדה תירס, הנמצא במרחק של קילומטר בלבד מהמסלול ממנו המריאו, והחליטו בתוך שניות לבצע נחיתת אונס.

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו, כי הנחיתה בוצעה ללא גלגלים, ולאחר שהטייסים כיבו את המנועים מחשש שתפרוץ שריפה ברגע הירידה לקרקע. סוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס דיווחה כי 55 נוסעים, מתוכם 17 ילדים, נפצעו כתוצאה מהנחיתה ונזקקו לטיפול רפואי. מצבם של רוב הפצועים הוגדר קל, ורק שישה מתוכם פונו לבתי חולים להמשך טיפול.

חברת התעופה הרוסית מסרה, כי המטוס ניזוק קשות ולא ימשיך לבצע טיסות בתקופה הקרובה. הרשויות ברוסיה פתחו בחקירת האירוע. מרשות התעופה הרוסית הפדרלית נמסר כי הקופסאות השחורות לא ניזוקו, עובדה שתקל את מלאכתם של חוקרי ועדת התעופה הרוסית.

נחיתת האונס שביצע המטוס מוגדרת בתקשורת הרוסית כנס. הטייסים ואנשי הצוות זוכים לשבחים רבים על האופן בו ניהלו את המשבר, שעלול היה להסתיים באסון כבד.

מנכ"ל חברת "אורל", קיריל סקורטוב, מסר לסוכנות טאס"ס כי כל הנוסעים המעוניינים להמשיך במסעם לקרים יועברו לשדה התעופה דומודדובו במוסקבה לאחר שיעברו בדיקות רפואיות: "אנו מוכנים להעלות משפחות עם ילדים על הטיסות הזמינות הבאות. מטוס חילופי יגיע אחר הצהריים לדומודדובו".

תגיות:רוסיהמטוסנחיתת אונס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה