חדשות בארץ

התפרעויות מוסלמים בהר הבית, צעיר יהודי הותקף בעיר העתיקה

אלפי מוסלמים התגודדו בהר הבית, באזור שער המוגרבים, והשליכו אבנים, כסאות וחפצים לעבר השוטרים. כוחות הביטחון עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להשיב את הסדר. ארבעה שוטרים נפצעו באורח קל-בינוני. צעיר יהודי שצעד ברחוב הגיא בעיר העתיקה הותקף בבקבוק זכוכית ונפצע באורח קל עד בינוני

הצעיר שהותקף בעיר העתיקה מפונה לבית חולים, הבוקר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הצעיר שהותקף בעיר העתיקה מפונה לבית חולים, הבוקר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

עימותים פרצו הבוקר (ראשון) בין מוסלמים ושוטרים בהר הבית, לאחר שאלפי מוסלמים שהיו בשטח ההר החלו להתגודד באזור שער המוגרבים ולהפר את הסדר במקום, תוך כדי השמעת קריאות לאומניות והשלכת אבנים, כסאות וחפצים לעבר השוטרים.

השוטרים עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, כולל ברימוני הלם, על מנת להשיב את הסדר הציבורי. במהלך העימותים, ארבעה שוטרים נפצעו באורח קל-בינוני. בצד הפלסטיני דווח על עשרות פצועים.

הפרות הסדר החלו לאחר שהמשטרה הודיעה על החלטתה לאסור על כניסת יהודים להר הבית. בתום הערכת מצב מיוחדת בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הוחלט כי לאור עשרות אלפי המוסלמים שהגיעו לשטח ההר, לרגל ציון "חג הקורבן" המוסלמי (עיד אל-אדחא), ובשל פוטנציאל החיכוך הגבוה, לא יתאפשרו בשלב זה ביקורים בהר הבית.

בימין המאוחד תקפו בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטענו כי הוא שהורה על סגירת ההר. הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, בירך על ההחלטה: "עליית יהודים להר הבית אסורה על פי ההלכה בתכלית האיסור, וראוי שתימנע עליית יהודים לאורך כל השנה". הרב הוסיף כי "ירושלים תיבנה משמירת קדושתה, ולא חלילה מחילולה, בפרט ביום תשעה באב בו אנו מייחלים לבניין ירושלים".

בתוך כך, צעיר יהודי כבן 18, שהלך ברחוב הגיא בעיר העתיקה, בדרך לכותל, הותקף על ידי פלסטיני באמצעות בקבוק זכוכית ונפצע בראשו. חובשים ופראמדיקים של מד"א, שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם. מצבו מוגדר קל עד בינוני.

חובש רפואת חירום במד"א, אברהם אלוש, סיפר: "כשהגענו למקום הייתה המולה רבה. ראינו צעיר כבן 18 עם פציעות, ככל הנראה מבקבוק זכוכית שפגע בו. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה בהכרה מלאה, ומיד הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית חולים כשהוא במצב קל עד בינוני".

בתקרית נוספת, שאירעה בשעות הלילה, עצרו פלסטינים רכב, ובו נהג יהודי, שנסע ברחוב סולטאן סולימאן במזרח ירושלים. הם החלו לגרום נזק לרכב ולתקוף את הנהג. שוטר שעבר במקום, והבחין במתרחש ובמצוקת האזרח, ביצע ירי באוויר כדי להרחיק את הפורעים, וחילץ את האזרח מהמקום. זמן קצר לאחר מכן, איתרו כוחות משטרה שני חשודים תושבי האזור ועצרו אותם לחקירה.

תגיות:הר הביתהעיר העתיקהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה