חדשות בארץ

חמש שנים לנפילתו של הדר גולדין: "הדר הופקר שלוש פעמים בידי ההנהגה הפחדנית"

משפחת גולדין ציינה היום 5 שנים לנפילתו של בנם הדר הי"ד, אשר גופתו טרם זכתה לקבר ישראל: "רגיעה, במונחי חמאס, הופכת אותנו לבני ערובה", אמר אביו, שמחה גולדין. האחות ספדה: "הזמן יוצר רבדים חדשים של כאב וגעגוע - והמחשבות נוראיות". מח"ט גבעתי: "ממשיכים להיערך להגנה על הבית"

טקס האזכרה, הערב (צילום: פלאש 90)טקס האזכרה, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

בטקס אזכרה שנערך הערב (שלישי) בבית העלמין בכפר סבא לציון 5 שנים לנפילתו של סגן הדר גולדין הי"ד, השתתפו משפחות שכולות, חברים וקצינים בכירים בצה"ל. אביו של הדר, פרופ' שמחה גולדין, לא חשך ביקורת מהממשלה ומהפיקוד הצבאי, אותם כינה "פחדנים".

בין הנוכחים בטקס, שר החינוך הרב רפי פרץ, יו"ר כחול לבן בני גנץ, יו"ר העבודה עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר ובכיר כחול לבן משה יעלון, בכיר הליכוד גדעון סער, חברת איחוד מפלגות הימין ח"כ עידית סילמן, מפקד פיקוד דרום אלוף הרצי הלוי, ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, סגן הרמטכ"ל לשעבר ובכיר רשימת המחנה הדמוקרטי יאיר גולן, ומתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, ירון בלום.

"אנחנו פה כדי לנצח את הרוח הפחדנית שהשתלטה על ההנהגה על כל צורותיה הפוליטיות והביטחוניות", הכריז אביו של הדר בפתח נאומו. "באנו להגיד, הדר – אנחנו לא נפקיר אותך ואת הרוח שהורשת לנו. באנו לומר כי גם אם ההנהגה, חלשה, פחדנית, ואובדת דרך – אנחנו כאן צועדים במורשתך, נעשה את השינוי ונתחיל בדרישה הבלתי מתפשרת – הבנים הביתה.

אביו של הדר, פרופ' שמחה גולדין

"הדר גולדין הופקר שלוש פעמים בידי הנהגה פחדנית, פעם אחת בשדה הקרב כשעצרו את מפקדו מלהיכנס לבית החולים של חמאס, שבו כנראה היה הדר נמצא, שוכב פצוע. זו הייתה החלטה פחדנית שעצרה את המהלך הטבעי הנכון, והבריא של הדברים. המהלך הנדרש שחוקק וקודש בערכי צה"ל ברוח צה"ל – ערך הרעות – החייל יפעל מתוך אחווה ומסירות לחבריו לשירות, וייחלץ תמיד לעזרתם כשהם זקוקים לו או תלויים בו, חרף כל סכנה וקושי, עד כדי חירוף הנפש. פגעתם בערך הרעות.

"פעם שנייה הופקר הדר בסוף מבצע צוק איתן כשהנהגת המדינה ישבה עם הנהגת החמאס בקהיר ולא דרשה את שני חייליה המצטיינים, סמ"ר אורון שאול מגולני וסגן הדר גולדין מסיירת גבעתי שבידי האויב. פחדנים. פגעתם בערך הערבות ההדדית.

"בפעם השלישית מופקר הדר לאורך חמש השנים האחרונות והארוכות בהן הערך הפך לאינטרס, היוזמה לחששות, ההעזה לתירוצים והמשימה לניהול סיכונים. אנחנו משפחת גולדין ומשפחת שאול הפכנו ביחד עם הדר ואורון לבני ערובה בידי אויב, אנחנו וכל תושבי הדרום. אנשי עוטף ישראל הגאים והעקשנים. ממשלת ישראל ביודעין, הפכה את כולנו לבני ערובה בידי החמאס. חמש שנים, פגעתם בערך בטחון ישראל. בדרום, בעוטף ישראל, לאורך גבול ישראל ישנה עכשיו 'רגיעה'. רגיעה זו מריחה. שקט".

 

"אנחנו מחפשים מנהיגים. מנהיגים שיודעים לקבל הכרעות ולא מתעסקים בניהול סיכונים"

"'שקט', אמר ז'בוטינסקי 'הוא רפש, הפקר דם ונפש'. כשהשקט הוא רפש, אתם מפקירים את הדם ואת הנפש. הרגיעה הזו אומרת שלאיש חמאס מותר להרוג בצליפה חייל גבעתי כשבא לו, זה לא שקט זהו רפש, וזה הפקר דם ונפש. הרגיעה אומרת שלחמאס מותר לירות טיל על אזרח כפר סבא כשהוא בתוך הרכב שלו, זה לא שקט, זה רפש וזה הפקר דם ונפש. רגיעה אומרת שאפשר לירות 690 רקטות בשבת אחת, ולהרוג ארבעה אזרחים. זה לא שקט. זה הפקר דם ונפש. רגיעה אומרת אנחנו בני ערובה. המשבר הזה עומד לפתחינו, השתלט על ההנהגה המדברת בשפת החמאס, במונחי חמאס, אחוזה ממנו חיל ורעידה.

"אני מדבר בשם הדר, אני מדבר בשם הטמונים בבית העלמין הצבאי הזה שהוקם לפני מאה שנה. אני מדבר בשם הבנים. בשם אלה שהבטחתם להם שלא תפקירו אותם בשדה הקרב, לא שבויים, לא פצועים ולא חללים. אני מדבר בשם אלה שהפקרתם אותם בשדה הקרב, שבויים, פצועים, חללים. אני מדבר בשם הדר, אני מדבר בשם מסדר הדר, אני מדבר בשם התיקון.

"התיקון יבוא עם הנהגה, כי אנחנו מחפשים מנהיגים. מנהיגים שיודעים לקבל הכרעות ולא מתעסקים בניהול סיכונים. התיקון יתחיל בהחזרת הלוחמים הביתה. היססתם מספיק, מרחתם מספיק. הבהלתם אותנו מספיק. די. התיקון יתחיל כשהרוח שהובילה את הדר תוביל את ההנהגה שלנו. ערבות הדדית, רעות, ערכים. זה מה שיש לנו. הערכים יובילו את האינטרסים ואת הצרכים ולא ההיפך. ההנהגה תדבר בשפת הערכים ולא בשפת החמאס. לא מפקירים לוחמים בשדה הקרב, כשהקרב מסתיים מביאים אותם. אנחנו קובעים לאויב את המחירים שהוא משלם ולא ההיפך. האויב מבין את השפה שלנו. פשוט, צלול, ברור". את דבריו חתם אביו של הדר באמירה שהאחרון נהג לומר: "יש לכם שתי אפשרויות בחיים, להתעסק בעצמכם או לעשות דברים גדולים. תבחר".

 

אחותו של הדר: "הפנים האהובות הן אותם פנים בתוך אותו מקרר ארור בעזה, מרחק קילומטרים ספורים מכאן?"

איילת, אחותו של גולדין, סיפרה: "הדר, אחי הקטן ואהוב, אני כל כך מתגעגעת אליך. כל כך מתגעגעת לפשטות. אני רוצה שנחזור להיות משפחה אנונימית ופשוטה, משפחה מגובשת עם הומור משותף".

"הזמן יוצר רבדים חדשים של כאב וגעגוע", ספדה האחות בדמעות. "געגוע לילדים המתולתלים והחייכנים שלא נולדו לך והתסכול החד והחותך על כך שהשנים עוברות. המחשבות - נוראיות: איך אתה? קר לך? הפנים האהובות הן אותם פנים בתוך אותו מקרר ארור בעזה, מרחק קילומטרים ספורים מכאן?"

מח"ט גבעתי, אל"מ כהן

"חמש שנים חלפו", אמרה, "ואני לא מוכנה לדבר עליך בלשון עבר; חמש שנים של קרב קשה ואכזר, אך ישר וצודק. אנחנו לא ניפול".

מח"ט גבעתי, אלוף-משנה כהן, אמר בנאומו: "המערכה טרם הסתיימה. ברובן של חמש שנים האחרונות נשמר השקט בגזרת הדרום. בשנה האחרונה הוא שוב  הופר בעוצמות שונות, מה שממחיש מחד-גיסא את כוונות אויבנו להמשיך לפגוע באזרחי המדינה ומאידך - את מהירות השינוי

יקיריי", הוסיף המח"ט, "ממש בשעה זו ממשיכים מפקדי גבעתי ולוחמיה להתאמן לקראת משימתם הבאה - המשך המאבק על הבית, הוא מדינת ישראל. אנו מנהלים מאבק עיקש וממושך על ביטחוננו ורק ככה נצמח, רק ככה נתגבר".

תגיות:הדר גולדיןצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה