חדשות בעולם

בפעם הרביעית בתוך שבועיים: קוריאה הצפונית שיגרה טילים

שיגור הטילים התבצע על רקע זעמה של קוריאה הצפונית על חידוש האימונים הצבאיים בין וושינגטון וסיאול. בהודעת משרד החוץ בפיונגיאנג נאמר: "ארצות הברית וקוריאה הדרומית מדברות על דיאלוג, אך מחדדות נגדנו חרב. אם הן ימשיכו בכך, ניאלץ לחפש דרך חדשה"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שלישי) שני טילים בליסטיים לטווח קצר לעבר הים המזרחי שבינה לבין יפן. כך נמסר בהודעה מטעם הצבא של קוריאה הדרומית. זו הפעם הרביעית בתוך פחות משבועיים שפיונגיאנג מבצעת שיגור טילים, כאשר השיגור שקדם לו נערך ביום שישי האחרון. בניגוד לשלוש הפעמים הקודמות – בהן השיגור נעשה ממזרח המדינה – הפעם שוגרו הטילים ממחוז דרום הוונגה שבחוף המערבי. על פי ההודעה שיצאה מסיאול, הטילים הגיעו לגובה של 37 ק"מ ועברו מרחק של כ- 450 ק"מ לפני שנחתו בים.

הרשויות ביפן דיווחו כי הטילים שנורו מקוריאה הצפונית לא חדרו לשטח המדינה ולא היוו איום מיידי על ביטחונה הלאומי. גורם בכיר בארצות הברית מסר כי ארצו ממשיכה לעקוב אחרי המתרחש ועורכת התייעצויות עם יפן וקוריאה הדרומית.

שיגורי הטילים האחרונים של קוריאה הצפונית באים על רקע חידוש האימונים הצבאיים המשותפים בין צבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית, שהחלו אתמול. בהודעה שמסר דובר משרד החוץ הצפון-קוריאני זמן קצר לאחר שיגור הטילים, נאמר כי מדובר בהפרת שורה של הסכמים עליהם חתמו וושינגטון וסיאול עם פיונגיאנג, וכי קוריאה הצפונית תגבה מהן "מחיר כבד" על כך: "על אף שהרשויות בארצות הברית וקוריאה הדרומית משתמשות בתכסיסים שונים כדי להצדיק את התרגיל הצבאי המשותף, אי אפשר להסתיר את אופיו האגרסיבי או לטשטשו".

"נותרנו ללא שינוי בעמדתנו לפתור את הסוגיות באמצעות דיאלוג", נאמר עוד בהודעה הצפון-קוריאנית. "ארצות הברית וקוריאה הדרומית מדברות על דיאלוג, אך מחדדות נגדנו חרב. אם הן ימשיכו בכך, ניאלץ לחפש דרך חדשה".

לשיגורי הטילים האחרונים קדמו שני ניסויים שביצעה קוריאה הצפונית בחודש מאי בשיגור טילים בליסטיים לטווח קצר – לראשונה מאז נובמבר 2017. בוושינגטון ובסיאול העריכו כי מדובר בניסיון של פיונגיאנג להפעיל עליהן לחץ, וזאת בעקבות כישלון הפסגה בין טראמפ וקים בהאנוי בסוף פברואר.

כזכור, בחודש יוני נפגשו טראמפ וקים בפעם השלישית, בפסגה קצרה ומפתיעה שהתקיימה באזור המפורז בין שתי הקוריאות (DMZ). בסיום הפסגה אמר טראמפ כי הצדדים הסכימו לחדש בתוך מספר שבועות את השיחות על תוכנית הגרעין הצפון-קוריאנית. בוושינגטון ניסו בתקופה האחרונה להמעיט בחשיבות הפרובוקציות של פיונגיאנג, וזאת כדי לא לפגוע בסיכויים לחדש את המשא ומתן. מזכיר המדינה מייק פומפאו טען כי מדובר בטקטיקת משא ומתן והביע את תקוותו כי השיחות יחודשו "בקרוב מאוד". ביום שישי האחרון טען טראמפ, בחשבון הטוויטר שלו, כי שיגור הטילים הבליסטיים לטווח קצר אינו מהווה הפרה של ההסכם שהושג בינו ובין קים בפסגה הראשונה שהתקיימה ביניהם ביוני 2018 בסינגפור. הוא הודה כי ייתכן ומדובר בהפרה של החלטות או"ם, אך הוסיף: "לקוריאה הצפונית יש הרבה מאוד להרוויח – הפוטנציאל שלה כמדינה בהנהגת קים הוא בלתי מוגבל – אך גם הרבה מאוד להפסיד. לקים יש חזון גדול ונהדר עבור ארצו, ורק ארצות הברית, אתי כנשיא, יכולה להגשימו. קים יעשה את הדבר הנכון מפני שהוא חכם מדי שלא לעשות זאת, והוא אינו רוצה לאכזב את ידידו, הנשיא טראמפ".

תגיות:ארצות הבריתטילים בליסטייםקוריאה הצפונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה