חדשות בארץ

אחרי 14 שנה בפוליטיקה: שלי יחימוביץ’ פורשת

חברת הכנסת הוותיקה ממפלגת העבודה הודיעה כי היא לא תכהן בכנסת הבאה. "מדובר בתהליך אישי ממושך ובהחלטה אישית ופרטית. מי שהכריע את הכף היה הבן שלי". הודעתה מגיעה על רקע סירובה להביע תמיכה באי מי מהמועמדים לראשות המפלגה, וכן לאור עזיבתו של מקורבה, יאיא פינק, לטובת מפלגתו של אהוד ברק

יחימוביץ’ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)יחימוביץ’ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שלי יחימוביץ', ח"כ מטעם מפלגת העבודה, הודיעה היום (שלישי) על לקיחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים וכי לא תכהן בכנסת הבאה. "זה תהליך אישי ממושך שאני עוברת", כתבה יחימוביץ' בחשבון הטוויטר שלה. "פוליטיקה היא כלי חיוני למימוש השקפת עולם, אך האיזון בינה ובין תכליתה הופר קשות בשנה האחרונה, והדבר יצר אצלי תחושת מועקה. בימים כתיקונם הייתי נלהבת לצלוח את המשבר, אבל לצערי זה לא כך", הוסיפה יחימוביץ' והבהירה כי תתמוך ביו"ר העבודה החדש עמיר פרץ, וכן תסייע להצלחת הקמפיין  של המפלגה בבחירות הקרובות.

"מי שהכריע את הכף היה הבן שלי עם המשפט: "אני מרגיש שמיצית את היכולת שלך לשנות את השיח. אין ספק שאת יכולה עדיין לעשות טוב, אבל זה לא יהיה משנה מערכה כפי שהיה בעבר", הוסיפה. מאז ההכרזה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות חוזרות, יחימוביץ היא הח"כית השלישית במפלגת העבודה שמודיעה על פרישתה, נוסף ליו"ר המודח אבי גבאי, ומספר 2 במפלגה טל רוסו. לנוכח השינויים במפת הח"כים, רק חצי מסיעת העבודה בכנסת כיום נשארו במפלגה - עמיר פרץ, איציק שמולי וסתיו שפיר.

יחימוביץ', אשת תקשורת בעברה, חברה ותיקה במפלגת העבודה וכיהנה פעמיים כראש האופוזיציה, יושבת ראש הוועדה לביקורת המדינה, ועדת האתיקה, הוועדה לזכויות הילד, ועדת השניים, ועדת המשנה החסויה לענייני חוץ וביטחון של ביקורת המדינה. בין השנים 2011-2013 כיהנה כיושבת ראש מפלגת העבודה.

לפני כשבועיים, עת התגברו הערכות על פרישה אפשרית, הכחישה יחימוביץ' את הדיווחים וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "לא אכחיש שהמחשבה עוברת בראשי בשנה האחרונה, וזה היה בלתי אנושי אם לא היתה חולפת, נוכח הארועים הפוליטיים המטורללים - אבל הנני כאן, הרבה עבודה לפני, וגם אחריות כבדה - כך שאפשר לעצור את ההספדים או את צהלות השמחה".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר כי יחימוביץ' "היא מהלוחמות הגדולות של השמאל הישראלי. החלטתה לעזוב את העשייה הפוליטית פרלמנטרית חייבת לשמש לכולנו תמרור אזהרה, שכן משהו לא עובד נכון בשמאל שמוביליו נוטשים את הובלתו. עזיבתה של יחימוביץ' לצד סילוקה כמעט בכוח של ציפי לבני מהעשיה הפוליטית והפסדה של תמר זנדברג בבחירות לראשות מרצ, מחייבות את כולנו גם בחשבון נפש ביחס לפגיעה המתמשכת במנהיגות הנשית בשמאל". לדבריו, "השיח הפוליטי, בטח שבשמאל, אסור שיהיה כמעט כולו על טהרת הגברים".

הודעתה מגיעה לאחר שבמהלך הפריימריז האחרונים במפלגת העבודה, נמנעה יחימוביץ' להביע תמיכה מוצהרת באף אחד מהמועמדים, וכן לנוכח נטישתו של מקורבה, יאיא פינק, לטובת רשימתו החדשה של אהוד ברק, "ישראל דמוקרטית".

(עודכן: 18:05)

תגיות:העבודהבחירות 2019שלי יחימוביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה