חדשות בארץ

הרכש החדש של ברק: איש מרצ שהתמודד לראשות הרשימה

לאחר שנכשל בשתי מערכות בחירות להשתחל לתוך רשימת מרצ, חובר בוסקילה לרשימתו החדשה של אהוד ברק. בוסקילה טען בעבר כי מרצ היא מפלגה גזענית, ותיאר אמירות שנויות-במחלוקת על ידי פעילי המפלגה, עובדה שתרמה רבות לעריקתו. בוסקילה: "אנו מציעים דרך אחרת, דרך של שותפות וחיבור מחדש של החברה הישראלית"

אבי בוסקילה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)אבי בוסקילה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

אבי בוסקילה, איש מרצ שאף התמודד על ראשות המפלגה, הודיע הערב (ראשון) על הצטרפות למפלגת ישראל דמוקרטית בראשות אהוד ברק. "אני נרגש וגאה להצטרף למאבק להצלת הדמוקרטיה הישראלית", אמר בוסקילה בהודעתו. "זוהי לא עוד מערכת בחירות, אלא החלטה גורלית על דמותה של מדינת ישראל.

כמדינה יהודית ודמוקרטית. בימים האלה, כשנתניהו ושליחו ממשיכים לקרוע את החברה הישראלית בשביל לקושש קולות, אנו מציעים דרך אחרת, דרך של שותפות וחיבור מחדש של החברה הישראלית".

בבחירות האחרונות התמודד בוסקילה על ראשות מרצ ועל מקום ברשימה לכנסת, אך במערכה זו, כמו קודמתה, נכשל בוסקילה במשימתו.

בוסקילה הוא בן למשפחה ליכודניקית ממושב משמר הירדן בצפון. בצבא שירת כקצין קרבי כאשר בשנת 1997 עצר את החייל נועם פרידמן מביצוע טבח המוני בפלסטינים שבאזור, ובכך הציל את הסכם חברון. בתפקידו האחרון בצה"ל שירת כקצין האג"ם של חטיבת הנח"ל.

לאחר כישלונו האחרון במרוץ לרשימת מרצ, טען בוסקילה כי מרצ היא "מפלגה גזענית". בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, כתב: "מזה חודשים רבים שאני חווה גזענות, חווה אותה בכל מיני צורות וצלילים. חווה אותה כשאושיית שמאל ותיקה ומוערכת מבקשת ממני 'להשאיר' את מרצ כפי שהיא על אף שאני 'חמוד' (מיותר לציין שלא קראו לי חמוד כבר עשור)", כתב בוסקילה.

"אני חווה אותה כשבמשך קמפיין שלם כמעט בכל חוג בית נשאלתי מה ההבדל ביני לבין אבי גבאי, כאילו שהאחד צורר וכאילו שאנחנו תאומים. כמובן שהשאלה הכילה תוכן גזעני נוסח 'בחרנו בו אז למה שנבחר בך?'. חווה אותה כשאישה מבוגרת מאוד שאלה ללא משוא פנים - 'אבל מה לבוסקילה ולמרצ?'

"אני חווה אותה כשנאמר לי מול הפרצוף: 'אתה בעצם רוצה להקים פנתרים שחורים במרצ'; חווה אותה בהצהרה של בחורצ'יק שהוא לא מצביע ל'פרענק' ועוד ועוד פרחים ומיני מתיקה".

בווסקילה אמר בעבר כי "כשאני מדבר עם ליכודניקים, הם מבינים מה שאני אומר". בריאיון שהעניק לעיתון 'הארץ' בשלהי 2018, פרש בוסקילה את משנתו המדינית לפיה כדי להגיע להסכם יש לפנות 25 אלף משקי בית. לפי בוסקילה, יותר מ–50% מהמתנחלים בגדה אינם מתיישבים במקום משיקולים אידיאולוגיים כי אם כלכליים. "מהניסיון שלי עם האנשים האלו, רוב רובם יסכים להתפנות", הסביר. "רובם מתיישבים בצפון השומרון שאתה אומר להם, 'הנה, הגענו להסדר מדיני, זה הפיצוי שלכם'".

תגיות:מרצישראל דמוקרטיתאבי בוסקילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה