חדשות בעולם

עלטה במנהטן: עשרות אלפי תושבים נשארו ללא חשמל

42 שנים בדיוק לאחר הפסקת החשמל הגדולה שהחשיכה את העיר ניו יורק, חוו עשרות אלפים מתושבי מנהטן תקלה נרחבת ששיתקה את מרכז העסקים הגדול ביותר של ארצות הברית. לאחר כחמש שעות חזר החשמל לכל הצרכנים

מנהטן (צילום: שאטרסטוק)מנהטן (צילום: שאטרסטוק)
אא

חושך בתפוח הגדול: עשרות אלפי תושבים ברובע מנהטן שבניו יורק חוו אמש (שבת) הפסקת חשמל נרחבת, שנמשכה קרוב לחמש שעות ושיתקה את מרכז העסקים הגדול ביותר של ארצות הברית. בשיאה של התקלה, כ- 73 אלף צרכנים ב- 30 רחובות – מכיכר טיימס ועד רחוב 72 וברודווי – נותרו ללא אספקת חשמל. בתי עסק רבים נאלצו להפסיק את פעילותן, מעליות הפסיקו לפעול והאנשים ששהו בהן נזקקו לחילוץ של שירותי הכבאות וההצלה. נוסעים רבים נתקעו בקווי הרכבת התחתית, שחוו אף הם שיבושים קשים.

התקלה החלה בשעה 18:47 בערב (שעון ניו יורק) – מרחוב 42 עד רחוב 72, ומהשדרה ה- 5 עד נהר ההדסון. בסביבות השעה 22:00, החלה אספקת החשמל לחזור בהדרגה לאזור מידטאון מנהטן. בשעה 22:30 דווח כי 5 מתוך 6 הרשתות שנותקו מחשמל חזרו לפעול. בחצות הכריזו הרשויות כי החשמל חזר לכל הצרכנים. עם זאת, מושל ניו יורק, אנדרו קאומו, אמר כי על תושבי העיר "להמשיך ולהפגין זהירות".

הגורם לתקלה הנרחבת אינו ידוע בשלב זה. על פי ההערכות, לא מדובר בנפילת מתח כתוצאה מעומס על מערכת החשמל. ברשויות הכיבוי טענו כי שריפה שהתחוללה בשנאי המרכזי היא שגרמה לתקלה. ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלזיו, מסר כי הורה לפתוח בחקירה "כדי לרדת לשורש התקלה ועל מנת למנוע תקלה נרחבת נוספת כמו זו". ג'ון מקאווי, מנכ"ל חברת קון אדיסון האחראית על אספקת החשמל לניו יורק, אמר כי אנשי החברה החלו בחקירה כדי לגלות את הגורם לתקלה.

מהרשויות העירוניות נמסר כי לא ידוע על נפגעים כתוצאה מהפסקת החשמל המשמעותית. התקלה הנרחבת התרחשה 42 שנים בדיוק להפסקת החשמל הגדולה ב- 1977, שהותירה כמעט את העיר כולה ללא חשמל למשך יממה.

תגיות:הפסקת חשמלניו יורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה