חדשות בארץ

צה"ל הודיע: שלט רחוב ע"ש מחבל - לא יוסר

שלט שהוצב בכפר ברוקין במרץ האחרון לזכרו של המחבל שרצח את הרב אטינגר וסמ"ר קיידאן בצומת אריאל, ימשיך להישאר על מקומו, זאת לאחר שבצה"ל סירבו להסירו. פיקוד המרכז: "המשאבים של הפיקוד למאבק בהסתה מופנים בעת זו ליעדים אחרים"

שלט הרחוב לזכרו של המחבל (צילום: תנועת בצלמו)שלט הרחוב לזכרו של המחבל (צילום: תנועת בצלמו)
אא

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי הוא מסרב לבקשה להסיר את שלט הרחוב שהוצב בכפר ברוקין שבשומרון, שהוקדש לרוצחו של הרב אחיעד אטינגר וסמ"ר גל קיידאן הי"ד בפיגוע בצומת אריאל.

השלט, שהוצב במרץ האחרון, עורר את זעמם של המשפחות השכולות ורעייתו של הרב אחיעד, תמר אטינגר, פנתה באמצעות ארגון 'בצלמו' למפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, בדרישה להסיר את השלט לזכרו של המחבל עומר אמין יוסף אבו לילה. אלא, שבצה"ל הבהירו כי אין בכוונתם לכבד את הבקשה, זאת בשל הנימוק כי "המשאבים של הפיקוד למאבק בהסתה מופנים בעת זו ליעדים אחרים".

"כחלק מאחריותו לשמירה על הביטחון ומניעת טרור, פיקוד המרכז נוקט בפעולות רבות כנגד גורמים המעורבים בהסתה לביצוע מעשי טרור", כתבו בפיקוד המרכז. "הפעלתם המבצעית של כוחות צה"ל בפיקוד המרכז כנגד גורמי הסתה נעשית בהתאם להערכת המצב הביטחונית, היקף הכוחות הזמינים וסדרי העדיפויות הביטחוניים, אשר מטבע הדברים לא ניתן לפרסם".

עו"ד מיכאל ליטווק, יועמ"ש של תנועת 'בצלמו', מסר בתגובה להחלטת צה"ל כי "הותרת שלט ההנצחה למחבל על כנו ואי נכונות כוחות הביטחון לפעול להסרתו, מנציחים למעשה את הטרור וההסתה. שלט הנצחה על שם רוצח מהווה הסתה לרצח והאדרת הטרור, מלבד הפגיעה החמורה במשפחות השכולות ונפגעי הטרור, ותוביל בוודאות לגל נוסף של פיגועים".

עוד אמר ליטווק כי "רק אתמול הורה שר הביטחון להרוס אנדרטת טרור לזכר מחבל בירושלים. אני קורא לשר הביטחון להורות לצה"ל לשנות לאלתר את ההחלטה ולהסיר את השלט עוד היום".

ממשפחת אטינגר נמסר: "ההצנחה בפומבי של רוצח יקירנו הינה פגיעה בזיכרון של בן משפחתנו שנרצח, ובעיקר האדרה, הסתה והמשך לגיטימציה לטרור. אנחנו דורשים מהרמטכ"ל החדש ושר הביטחון: שנו מיד את ההחלטה ותנו לצה"ל לנצח את הטרור וההסתה. כל רגע שהשלט עומד זה ביזיון למדינת ישראל וצה"ל ופרס ענק למחבל, בני משפחתו ותנועת הטרור".

בעקבות השלט, הודיע ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, כי לא יאפשר את כניסתם של פועלים פלסטינים מהכפר ברוקין. "מן הראוי שמדינת ישראל תמצא את המשאבים להפסיק את תופעת הנצחת המחבלים בכפרים הערביים ביו"ש", אמר דגן. "יש בכך בפירוש הסתה ועידוד רצח יהודים, בשום מדינה מתוקנת הממשל לא היה מאפשר הנצחת ועידוד מחבלים. זהו עלבון למשפחות השכולות לתושבי השומרון ולתושבי מדינת ישראל".

הפיגוע הקשה שגבה את קורבנותיהם של הרב אטינגר וסמ"ר קיידאן התרחש בצומת אריאל במרץ. ימים לאחר הפיגוע, נהרג המחבל, עומר אמין יוסף אבו לילה, במהלך ניסיון מעצרו בכפר עבווין הסמוך לרמאללה. בהודעת שב"כ נמסר כי אבו לילה פתח באש לעבר כוחות הביטחון לפני שנהרג, וכי אין נפגעים לכוחות.

תגיות:צה"למחבליםשלט רחוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה