חדשות בארץ

הרוגה חמישית מסבב הלחימה האחרון: הלכה לעולמה רבקה ג’מיל

חודשיים לאחר שאושפזה, רבקה ג'מיל מאשקלון נפטרה היום מפצעיה בבית החולים ברזילי באשקלון, שם נפלה בזמן מנוסה מירי הטילים. ג'מיל היא ההרוגה החמישית בסבב הלחימה האחרון מול חמאס שהסתיים כמו קודמיו בהפסקת אש. בנה: "המשפחה זקוקה לאמא"

ג’מיל (צילום: באדיבות המשפחה)ג’מיל (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

חודשיים מאז תום סבב הלחימה האחרון ברצועת עזה והיום (ראשון) הלכה לעולמה רבקה ג'מיל, בת 89 מאשקלון, שנפצעה באורח קשה בעת שנמלטה למחסה אחת ממתקפות הטילים על עירה. היא הותירה אחריה חמישה ילדים, 15 נכדים ונינה. הלווייתה תיערך הערב בשעה 18:00 בבית העלמין באשקלון.

לפי הודעת בית החולים ברזילי שבאשקלון, ג'מיל נחבלה בעמוד השדרה, עובדה שהצטרפה לבעיות רפואיות נוספות שצצו במהלך אשפוזה, אשר בעקבותיהן מצבה הלך והידרדר. המנוחה היא אלמנתו של חלל צה"ל, סלם ג'מיל, שנפל ביום ה-11 במלחמת יום הכיפורים, בעת שהשתתף בלחימה בציר המרכזי בחזית תעלת סואץ, שם הותקפה יחידתו בפגזים מצריים ב-16 באוקטובר 1973.

"אמא גידלה חמישה ילדים לתפארת. היא הייתה אישה מאוד פעילה לגילה וכל יום הייתה במועדון", אמר בנה ראובן בריאיון ל-ynet, וסיפר כי במהלך סבב הלחימה של צה"ל בארגוני הטרור העזתיים, בחודש מאי, אמו נפלה כשרצה למקום מוגן בעת שנשמעה אזעקת צבע אדום באשקלון. בעקבות הנפילה, שברה את אחת מחוליות עמוד השדרה שלה, ונפצעה באורח קשה. היא אושפזה במחלקה הגריאטרית בבית החולים ברזילי, שם, סיפר, הורו לה הרופאים שלא תסור כלל ממיטתה, זאת מאחר ובגילה לא התאפשר לטפל בפציעה באופן כירורגי.

אלא, שמאז אשפוזה מצבה הלך והתדרדר מיום ליום. "כעבור שבוע היא קיבלה בצקת בריאות עקב חוסר פעילות ואי-ספיקת לב, ובעקבות זאת הרדימו והנשימו אותה במחלקה לטיפול נמרץ לב. אחרי שייצבו אותה החזירו אותה לגריאטרית והיא סבלה מאי-ספיקה כליות", סיפר הבן. "ניסינו למצוא רופא שאולי יכול היה להציל אותה מהמצב שהיא נמצאה בו. המשפחה עדיין זקוקה לאמא".

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, מסר את תנחומיו למשפחה: "מילים לא יוכלו לתאר את גודל האובדן ואת הצער שנפל על המשפחה היקרה. לצערי, רבקה היא קורבן נוסף של המציאות הביטחונית הקשה שאנחנו מתמודדים איתה, גם עם תום האזעקות, וכולי תקווה שהיא תהיה גם הקורבן האחרון. תנחומיי מקרב לב למשפחה, שלא תדעו עוד צער".

תגיות:חמאסאשקלוןההסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה