חדשות בארץ

צפו: 60 שנה לשייטת הצוללות של חיל הים

בעצרת לציון 60 שנה לייסודה של שייטת 7, אמר מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, כי אין דומה ליחידה זו בצה"ל כולו: "חשאיותה של השייטת היא "קלף מנצח'". צפו בתיעוד ההיסטורי

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

(קרדיט סרטון: דובר צה"ל)

שייטת 7, שייטת הצוללות של חיל הים, ציינה אתמול (רביעי) 60 שנה לייסודה, בעצרת שנערכה בהשתתפות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקד שייטת הצוללות, אלוף-משנה אסף, ומפקדי השייטת בעבר ובהווה.

שייטת הצוללות הוקמה בשנת 1959 על ידי סגן-אלוף יוסף דרור. היא מהווה חוד החנית של זרוע הים ונכס אסטרטגי עבור צה"ל. השייטת מונה כיום חמש צוללות: אח"י רהב, אח"י תנין, אח"י לוויתן, אח"י דולפין ואח"י תקומה. בימים אלו נבנית הצוללת השישית במספר, אח"י דרקון. צוללות הדור הבא, שיחליפו את הצוללות מדגם "דולפין", נמצאות בשלב התכנון.

"אין יחידה דומה לשייטת 7 בזרוע הים או בצה"ל כולו", אמר בעצרת מפקד זרוע הים, אלוף שרביט. "חשאיותה היא 'קלף' מנצח', לעיתים הקלף היחיד שניתן להטילו במערכה. דרכי פעולתה מאפשרות הימצאות במרחבים קריטיים ביותר לזרוע הים ולצה"ל. בפעילות מתמדת, יצירתית ופורצת דרך, לוחמי שייטת 7 מביאים לידי ביטוי מנעד רחב של יכולות מבצעיות".

שרביט הזכיר בדבריו את המחיר היקר ששילמה השייטת במהלך השנים –  "76 נופלים, מתוכם 69 לוחמי אח"י דקר שאבדו בלב הים. עוד נכונו ימים מאתגרים ללוחמי השייטת, עוד נכונו לילות רבים של פעילות מבצעים עשירה, מרתקת, ייחודית ונועזת".

"אנחנו מציינים השנה בגאווה 60 שנים להקמת שייטת 7", אמר בנאומו מפקד שייטת הצוללות, אלוף-משנה אסף. "חזון, התמדה, הקרבה, כישרון רב, שליחות וגם חוצפה הם שאפיינו את יוסל'ה דרור וגרעין ההקמה שאסף סביבו. שישה עשורים חלפו, ועיניכם המתבוננות רואות את שייטת 7 העכשווית על אנשיה, צוללותיה ומתקניה – כאן בביתה החדש במעגן דרור, על שם אותו איש שבו התקיים שילוב נדיר ומיוחד של חזון ומעש".

"שייטת 7 של ימינו היא שייטת מודרנית, משוכללת ומתקדמת", הוסיף מפקד השייטת, "שייטת אשר משמרת ומממשת כשירויות ויכולות מבצעיות מהמערכה שבין המלחמות ועד לתרחישי החירום החמורים ביותר. לצד ההצלחות ידענו גם מפלות ואובדן. לאורך השנים איבדנו בצער רב 76 מלוחמינו. אאחל לכולנו, שגם ב- 60 השנים הבאות תמשיך שייטת 7 לחלום ולפרוץ דרכים חדשות, והצוללות תמשכנה לצלול, לנצח ותמיד לעלות ולשוב לנמל הבית בשלום".

תגיות:חיל היםצה"לצוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה