חדשות בארץ

לתשומת לב הרוחצים בים: המדוזות הגיעו לחופי ישראל

גל של אלפי מדוזות הגיע הלילה לתחנת הכוח באשקלון. המדוזות מהוות מפגע של ממש, שעלול לשבש את תהליכי ייצור החשמל בתחנה. מתרחצים בחופי ישראל דיווחו בימים האחרונים כי נתקלו במדוזות צורבות. ומה עושים במקרה של צריבה? כל הפרטים בכתבה

(צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)(צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)
אא

עובדי חברת החשמל בתחנת הכוח "רוטנברג" שבאשקלון נאלצו להתמודד במהלך הלילה (חמישי) עם גל של אלפי מדוזות, שנסחפו לתחנה יחד עם מי הים. מדובר במפגע של ממש, שעלול לשבש את תהליכי הייצור בתחנת הכוח.

מחברת החשמל נמסר כי כדי למנוע את כניסתן של המדוזות למערכות התפעול, הן נערמות במסננים שהותקנו בתחנת הכוח ומפונות משם למכליות ייעודיות. באופן זה מתאפשרת פעילות סדירה של אספקת החשמל. בחברה מציינים, כי בתחנות הכוח לאורך חופי ישראל נעשה שימוש במי הים על מנת לקרר את מערכות הייצור.

המדוזות בתחנת הכוח באשקלון (צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)

בתחילת השבוע דווח כי נחיל ענק של מדוזות, שאורכו מאות קילומטרים, מתקרב לחופי ישראל, וזאת לאחר שבשנה שעברה המדוזות לא הגיעו בהמוניהן ואפשרו לרוחצים בים ליהנות מהשהייה בחופים ללא צריבות. בימים האחרונים טוענים מתרחצים כי כבר נתקלו במדוזות צורבות לאורך החופים – בעיקר בדרום הארץ ובמרכזה. ישנם גם דיווחים על צריבות באזור הצפון.

המדוזות שמגיעות לחופי ישראל הן מהסוג המכונה חוטית נודדת. צריבתן כואבת אך אינה מסוכנת. באתר מדוזות מסבירים כי במקרה של צריבה יש לשטוף היטב את האזור הצרוב במי ים בלבד, ולא במים מתוקים. אם מבחינים בזרועות ציד שנותרו על העור – יש להסירן בזהירות. אין לשפשף את העור הנגוע בחול. במידה ומתגלים סימפטומים רציניים – כגון הקאות, התכווצויות שרירים או קשיי נשימה – יש לפנות את הנפגע לבית חולים בהקדם.

המדוזות, שהגיעו השנה באיחור בשל העיכוב בהתחממותם של מי הים, צפויות לעזוב את אזורנו בתחילת חודש אוגוסט.

תגיות:מדוזותחברת החשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה