חדשות בעולם

אזרח ניירובי הסתנן למטוס ונפל בעת הנחיתה

נוסע סמוי שהסתנן לטיסה מניירובי ללונדון, נפל אל מותו בעת הנחיתה, לתוך גינה פרטית. לא ברור באיזה שלב מת, עם זאת במקרה אחר מ-2012 דווח כי הנוסע שרד עד לרגע נחיתה

כן הנסע, אליו חדר הנוסע הסמוי (צילום: שאטרסטוק)כן הנסע, אליו חדר הנוסע הסמוי (צילום: שאטרסטוק)
אא

נוסע סמוי שהסתנן בתחילת השבוע לטיסה של חברת קניה איירווייז מניירובי ללונדון, נפל אל מותו מגובה של מאות מטרים, לפי הערכות, בעת שהמטוס נערך לנחיתה בנמל התעופה הית'רו. גופתו נמצאה בגינה פרטית בקלפהאם שבדרום-מערב לונדון.

נסיבות האירוע טרם ברורות, אך מהודעת המשטרה עולה כי הגבר הצליח להסתנן לכן הנסע (מכלול התומך בגלגל המטוס בהמראה ובנחיתה) קודם ההמראה. הנוסע הביא עמו תיק שהכיל מים ומעט מזון, ושהה במהלך כל הטיסה בתנאים קיצוניים ביותר, כאשר בעת הטיפוס לגובה של 35 אלף רגל (עשרת אלפים מטר). במצב זה, בעל חי שישהה מחוץ למטוס עשוי לאבד את ההכרה בשל מזג אוויר המאופיין בחמצן דליל, וטמפרטורות לא אנושיות של 80 מעלות מתחת לאפס.

עם זאת, טרם ברור באיזה שלב מת, אם כי ישנה הערכה כי המוות הסופי הגיע לאחר נפילתו לקראת הנחיתה. משטרת המטרופולין של לונדון מסרה כי זהותו של ההרוג לא ידועה, וכי חקירת האירוע בעיצומו.

שכן לגינה הפרטית שבה נפל האזרח הקנייתי, סיפר לסוכנות הידיעות הבריטית PA כי הוא שמע "קול חבטה" בחוץ, ומייד לאחריו הבחין מחלון הקומה העליונה של ביתו, בגופת אדם השרועה בגן. "כל הבגדים שלו היו עליו. הסתכלתי מקרוב וראיתי דם בכל מקום על קירות הגינה", אמר השכן. "הבנתי מיד שהוא נפל". שכן אחר דיווח כי גופת הנוסע הסמוי נחתה כמטר ממנו בעת שהיה עסוק בהשתזפות בחצר ביתו.

בהודעת משטרת המטרופולין לא מובא מהיכן המטוס המריא, אך מבדיקה של לוח הזמנים של החברה עולה כי הטיסה יצאה מניירובי ביום ראשון בשעה 09:20 (שעון מקומי), ונחתה בהית'רו ב-16:15 (שעון מקומי). המשטרה פועלת בשיתוף פעולה עם חברת התעופה קניה איירווייז, לצד רשויות וגורמים בינלאומיים, במטרה להבין כיצד הצליח הנוסע להסתנן לגלגלי המטוס.

"אנחנו עצובים ונדהמים מהתקרית הזאת ומחשבותינו עם כל מי שנפגע ממנה", מסרה דוברת נמל התעופה הבינלאומי בלונדון.

זו הפעם השנייה בה מצליח נוסע סמוי להסתנן לטיסה להית'רו ולמות בעת הנחיתה. ב-2012 נפל חוסה מטנדה, אזרח מוזמביק בן 26, ממטוס שנחת בלונדון. זיהויו התאפשר רק כעבור חצי שנה. לפי ה-BBC הנוסע הצליח לחיות עד לרגע הנחיתה, חרף מזג האוויר הקיצוני והיפותרמיה.

תגיות:מטוסלונדוןניירובינוסע סמוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה