חדשות בעולם

רוסיה: 14 מלחים נספו בשריפה שפרצה בצוללת צבאית

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי השריפה פרצה בצוללת מחקר מדעית של הצבא, בעת שהייתה במים הטריטוריאליים של רוסיה. השריפה כובתה, והצוללת הועברה לבסיס הצי הצפוני של רוסיה בסוורומורסק שלחוף ים ברנץ

צוללת בים ברנץ, תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)צוללת בים ברנץ, תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שריפה שפרצה בצוללת של משרד ההגנה הרוסי הביאה למותם של לפחות 14 חיילי צבא רוסיה. כך דיווחו היום (שלישי) סוכנויות הידיעות הרוסיות.

בהודעת משרד ההגנה הרוסי, שפורסמה בסוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס, נאמר כי השריפה פרצה בצוללת מחקר מדעית של הצבא, בעת שהייתה במים הטריטוריאליים של רוסיה. המלחים בצוללת עסקו במדידות תת-ימיות, במסגרת סקר של קרקעית האוקיינוס שנערך לצרכים צבאיים. בהודעה צוין כי השריפה כובתה "הודות לפעולות ההקרבה העצמית של הצוות", וכי הצוללת הועברה לאחר מכן לבסיס הצי הצפוני של רוסיה בסוורומורסק, באזור מורמנסק שלחוף ים ברנץ. מותם של 14 המלחים נגרם כתוצאה משאיפת עשן. לא ידוע כמה מלחים הצליחו להינצל. הגורם לשריפה אינו ידוע, ונפתחה חקירה אותה מנהל מפקד הצי הרוסי.

בהודעת המשרד, שהייתה חסכנית בפרטים, לא צוין הדגם של הצוללת בה פרצה השריפה. עם זאת, בדיווח שהובא בסוכנות הידיעות הרוסית RBC, נמסר מפי מקורות צבאיים כי מדובר בצוללת גרעינית מדגם AS-12 – צוללת קטנה ובלתי חמושה, המשמשת לא אחת למשימות ריגול. לדיווח זה אין אישור רשמי.

סוכנות הידיעות הרוסית RIA מסרה, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגש היום עם שר ההגנה סרגיי שויגו. על אף שלא נמסרה הסיבה לפגישה הבלתי מתוכננת, ההערכות הן כי היא מתקיימת על רקע תקרית השריפה בצוללת.

באוגוסט 2000 טבעה בים ברנץ הצוללת הגרעינית "קורסק" של הצי הרוסי, בעקבות 2 פיצוצים שהתרחשו בתוכה. כל 118 אנשי הצוות נספו. האסון החמור ביותר בתולדות הצי הרוסי גרר ביקורת חריפה ברוסיה. קצינים בכירים בצי הודחו מתפקידיהם, ומפקד הצי הצפוני, האדמירל פופוב, הורד בדרגה.

תגיות:רוסיהצוללת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה