חדשות יהדות

מקווה מהודר בקיבוץ מירב: "תורה מפוארת בכלי מפואר"

בקיבוץ מירב ייחנך מקווה מהודר ומפואר, ששופץ בסיוע המשרד לשירותי דת, תושבי הקיבוץ והמרכז הארצי לטהרת המשפחה: "עיצוב המיוחד של המקווה הינו ניסיון עדין להציע זווית ראייה נוספת מול ה'מקובל והסטנדרטי'. עיצוב שאינו תלוי באופנה או סגנון בר חלוף"

  • כ"ט סיון התשע"ט
(צילום: המשרד לשירותי דת)(צילום: המשרד לשירותי דת)
אא

בקיבוץ מירב שבעמק המעיינות תיערך היום (שלישי) חנוכת מקווה מהודר ומפואר. שיפוץ המקווה התבצע בסיוע המשרד לשירותי דת, תושבי הקיבוץ והמרכז הארצי לטהרת המשפחה. המקווה ישרת את 100 המשפחות המתגוררת בקיבוץ, ויספק עבורן מענה מהודר ואיכותי.

עלותו של שיפוץ המקווה נאמדת בכ- 450 אלף שקלים. הוצאתו לפועל של הפרויקט התאפשרה הודות לסיוע המשרד לשירותי דת, המעניק תקציבים משמעותיים לבניית מקוואות ולשיפוצם. דבי אייפרמן, מנהלת אגף מבני דת במשרד לשירותי דת, אמרה כי המשרד נערך בימים אלו לחלק את התמיכות לשיפוץ ובנייה של מקוואות נוספים לשנת 2019. "הסכומים עומדים על מיליוני שקלים", ציינה.

"על המקווה של קיבוץ מירב ניתן לומר תורה מפוארת בכלי מפואר", אמר ראש המועצה הדתית עמק המעיינות, מנחם יוסף. הוא ציין כי "מדובר במקווה מהודר בכשרותו ומיוחד בעיצובו. בור הטבילה נעשה מטיח מיוחד, שעומד בקריטריונים הלכתיים קפדניים ומחמירים. העיצוב משרה אווירה של ימי קדם". יוסף הודה למשרד לשירותי דת על הסיוע, לתושבי הקיבוץ מירב שנרתמו לסייע בממונם, וכן לרב חיים לוי מארגון המרכז הארצי לטהרת המשפחה על הסיוע וההכוונה הלכתית.

שמרית רווק, תושבת מירב ששימשה כמעצבת הפנים של המקווה, אמרה: "העיצוב המיוחד של המקווה הינו ניסיון עדין להציע זווית ראייה נוספת מול ה'מקובל והסטנדרטי'. עיצוב שאינו תלוי באופנה או סגנון בר חלוף".

בחנוכת המקווה ישתתפו השר לשירותי דת, יצחק וקנין, מנכ"ל משרדו עודד פלוס, נציגי המועצה האזורית עמק המעיינות, תושבי קיבוץ מירב, רבנים ואישי ציבור. וקנין, שנכנס לתפקידו בחודש ינואר, אמר: "בפרק הזמן הקצר שאני נמצא בתפקידי אני זוכה לחנוך מקוואות ברחבי הארץ, אולם המקווה הזה הוא אחד היפים והמהודרים שראיתי עד כה".

תגיות:מקווההמשרד לשירותי דתיצחק וקנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה