סגולות

פדיון נפש: למי זה מתאים, וכיצד הוא מציל מגזירות קשות?

כוחו של פדיון נפש ידוע בסגולתו לבטל גזרות מעל האדם, כמו כן לפתוח את מזלו לטובה. מהו, בעצם, פדיון נפש? למי הוא מתאים? והאם אכן יש ביכולתו לבטל גזירות מעל האדם? כל העובדות והפרטים

  • כ"ד סיון התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במעמד פדיון נפש יתן כסף לצדקה, כאשר מקבל הכסף (העושה את הפדיון) יניח ידיו על כסף הצדקה, ויאמר:

מעות ואת היקום אשר ברגליהם. צדק יקראהו לרגלו. צדק מלכותא קדישא. דינא דמלכותא דינא. שורש הדינין בינה. אני בינה לי גבורה. אין הדין נמתק אלא בשורשו. שלשה ידיים בבינה: יד הגדולה, יד החזקה, יד הרמה. ג' פעמים יד גימטריא שם של מ"ב. מ"ב שביצירה שם של אנא בכח. מ"ב שבבריאה שני פעמים אקי"ק. מ"ב שבאצילות הוי"ה פשוט במלאו ומילוי דמילוי.

יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיך שֶׁיֻמְתְּקוּ הַדִּינִים וְהַגְּבוּרוֹת הַקָּשׁוֹת מֵעַל (ויאמר את שם הנצרך או הנצרכת לפדיון ושם אמו\ה: פלוני\ת בן\בת פלונית) עַל יְדֵי פֶּלֶא עֶלְיוֹן שֶׁהוּא חֲסָדִים גְּדוֹלִים וְרַחֲמִים גְּמוּרִים וּפְשׁוּטִים שֶׁאֵין בּוֹ תַעֲרֹבֶת דִּין כְּלָל אָמֵן.

 

6 עובדות שלא ידעתם על פדיון נפש

1. פדיון נפש מהווה פעולה רוחנית המשחררת את האדם מגזירה רעה, על כן בנוסף לשינוי הרוחני שהאדם עובר, אם ח"ו יש גזירה על האדם שייפגע בנפשו, פודה את נפשו בצדקה.

2. עם כל חשיבותו של פדיון נפש, יש לזכור כי הוא אינו מהווה תחליף לשינוי שהאדם עצמו עובר. על האדם לתקן את עצמו, לדעת אם יש מה לשפר, ויעשה תשובה אמיתית: חרטה על העבר, וידוי וקבלה לעתיד.

3. לא כל רב יכול לעשות פדיון נפש. על כן יש ללכת לאנשים שעוסקים בתורה יומם ולילה.

4. טוב לעשות פדיון נפש לפני מקרים שבהם צריכים קצת ישועה כמו ניתוח חשוב. בנוסף ישנם זמנים ותאריכים מסוימים שבהם טוב לעשות את הפדיון כמו לפני ראש השנה ויום כיפור.

5. מדוע חייבים לתת צדקה בפדיון נפש? כתוב "וצדקה תציל ממוות". כשאדם לוקח מהכסף שהוא עבד עליו והתאמץ עבורו, מטבע הדברים נהיה קשור אליו. משום כך הכסף מכונה "דמים" – האדם נותן את דמו בשביל הכסף שצבר. משום כך כשלוקח מכספו ונותן לצדקה כפדיון נפש, הרי זה כמו שלוקח חלק מעצמו, ומתוך הנתינה יש עוצמה אדירה כדי לבטל מעליו גזירות.

6. נוהגים לתת צדקה בכל מיני סכומים לפדיון נפש. מי שיכול נותן עשר פעמים ח"י, אך אלו שקשה להם נותנים פעם אחת ח"י, וכל אדם כפי עניינו ויש בזה מעלה גדולה.

הרב זמיר כהן – האם פדיון נפש עוזר כדי לבטל גזרות? צפו

 

תגיות:פדיון נפשצדקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה