חדשות בעולם

"כל מתקפה איראנית תגרור את מחיקתה"

איראן הודיעה כי ב-7 ביולי תחל בשלב נוסף של נסיגה מהתחייבויותיה בהסכם הגרעין. בעקבות דבריו של הנשיא האיראני כי ממשלו סובל מ"בעיות נפשיות", טראמפ עולה למתקפה חזיתית נגד ההנהגה האיראנית ומאיים בהשמדתה

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, החריף הערב (שלישי) את ההסלמה מול המנהיגות בטהראן, ואיים כי כל מתקפה איראנית על מטרות אמריקניות תיתקל "בכוח רב ומדהים. הפירוש של הדבר הוא מחיקה! לא עוד ג'ון קרי ואובמה".

"המנהיגות האירנית אינה מכירה את המילים 'עדינות וחמלה'. מעולם לא היה להם", תקף בחריפות בחשבון הטויטר שלו. "המנהיגים באירן מבינים רק כוח ועוצמה, לארה"ב יש את הצבא החזק בעולם שמוערך ב-1.5 טריליון דולר".

דבריו של הנשיא מגיעים בעקבות דבריו, מוקדם יותר היום, של נשיא איראן, חסן רוחאני, שאמר כי הסנקציות חדשות שהטיל עליהן טראמפ נבעו מ"פיגור שכלי". בסדרת ציוצים שהוציא הנשיא, התייחס לכך, וכתב כי "האמירות המעליבות של המנהיג של אירן רק מוכיחה כי הם אינם מבינים את המציאות".

"העם הנפלא באירן סובל וללא כל סיבה", טען. "המנהיגות שלהם מוציאה את כספה על הטרור ולא שום דבר אחר". הוא הוסיף: "ארה"ב אינה שכחה את ההתקפה האירנית שגרמה למוות של 2000 אמריקנים ולפצועים רבים".

בכיר בממשל האיראני הודיע בצהריים כי ב-7 ביולי ארצו תחל בשלב נוסף של נסיגה מהתחייבויותיה בהסכם הגרעין. קודם לכן אמר נשיא איראן כי סבב העיצומים הכלכליים החדש שהטיל טראמפ על הנהגת ארצו "מראות את הייאוש של וושינגטון - והן ייכשלו", הצהיר, "אנחנו פועלים בסבלנות אסטרטגית אבל אין בנו פחד".

"המדיניות של ארצות הברית כלפי טהרן מראות שממשל טראמפ מיואש", הוסיף רוחאני. בהתייחס לסנקציות שהתמקדו הפעם במנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר כי "אלו מהלכים עקרים", מאחר ו"אין לו נכסים זרים". בבית הלבן דחו את דבריו ומסרו כי לסנקציות משמעות גדולה למיליארדי הדולרים של חמינאי בעצמו, לרבות קרנות הצדקה שלו בחו"ל.

"אמריקה אומרת שהיא רוצה דיאלוג עם טהרן אבל הסנקציות מראות שמדובר בשקר", האשים הנשיא האיראני. "הם הפרו את הסכם הגרעין שנחתם ב-2015 ועכשיו אומרים 'אנחנו רוצים לדבר'".

אתמול חתם טראמפ על סנקציות חדשות על איראן. "הסנקציות הן תגובה להפלת המל"ט", אמר טראמפ והוסיף: "המנהיג העליון האירני לא יתחמק מהסנקציות", טראמפ הבהיר כי ממשלו עדיין מחויב למנוע מטהראן להשיג נשק גרעיני, כמו גם עצירת פעילות ומימון הטרור הבינלאומי של איראן. "ארצות הברית לא מחפשת עימות עם אירן", אמר הנשיא. "נשמח אם נוכל לסגור איתם עסקה".

תגיות:איראןדונלד טראמפתוכנית הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה