חדשות בארץ

הפתרון הסופי לסאגת הטענת הרב קו: כך תטעינו בקלות

יוזמה חדשה של חבר הכנסת אורי מקלב, מקילה על ציבור הנוסעים הוותיקים והחרדים שהיו חסרי גישה לטלפונים ניידים או התקשו בשימוש באפליקצייה. כעת, חייהם יוטבו כאשר יוכלו לטעון את כרטיס הרב קו באמצעות שיחת טלפון פשוטה

(צילום: אורי לנץ, פלאש 90)(צילום: אורי לנץ, פלאש 90)
אא

היוזמה החדשה המאפשרת הטענת כרטיסי רב קו באמצעות שיחת טלפון, נכנסה היום (שני) לתוקף והיא עשויה לסייע לאוכלוסיות חסרי גישה ישירה לטלפונים החכמים, כקשישים או חרדים, שנאלצו לכתת רגליהם לעמדות הטענת רב קו.

עד כה התאפשר הטענת רב קו ניידת רק באמצעות אפליקצייה ייעודית במכשירי האנדרואיד בלבד, שסרקה את כרטיס הרב קו באולטרה אדום – עובדה שעמדה לרועץ לבעלי מכשיר האייפון, שגם הם נאלצו להרחיק לכת לעמדות הטענת הרב קו השונות. היוזמה קודמה והועלתה על ידי ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שאמר היום כי "אין ספק כי דבר זה יעזור רבות לנוסעים בתחבורה הציבורית ויקל על בני נוער או קשישים, אשר נאלצו עד כה לגשת לעמדות ההטענה הממוקמות ברחבי הארץ".

מהיום, כל שנדרש הוא לחייג למוקד הארצי, להקיש את מספר הרב-קו שלכם המופיע על גב הכרטיס ובוחרים את פרופיל הכרטיס שלכם (אנונימי, רגיל, נוער וכדומה). לאחר מכן בוחרים את הסכום לטעינת ערך צבור (30-300 שקלים), ומקישים את מספר האשראי לתשלום. כדי לממש את ההסדר, יהיה עליכם לגשת חד-פעמית לאחת מעמדות הרב קו הפזורות בתחנות בעיר, להניח את הרב קו במקום הטעינה, אז, ההטענה תושלם.

רפורמת הרב  קו יצאה לדרך ב–21 בדצמבר 2018, עד אז נעשה התשלום גם במזומן והביא לעומס על הנהגים והנוסעים. אלא שמאז הכל השתנה והטעינה נעשית באמצעות כרטיס רב קו בלבד — כרטיס ייעודי שבו טוענים כסף, ומעבירים במכשירי התיקוף שנמצאים באוטובוס ליד עמדת הנהג, ולפעמים גם ליד דלת היציאה ועוד נקודות בחלל האוטובוס.

בתחילה יושמה הרפורמה רק בקווי דן, ולאחר כחודש הוחל גם על קווים של זכייניות אחרות  בתל אביב ובין ערי המטרופולין — בני ברק, גבעתיים, חולון, בת ים, ראשון לציון ופתח תקוה. בהמשך צפוי כי היא תכלול את כל אזורי המדינה.

תגיות:רב קואוטובוסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה