פעילות הידברות

לראשונה מזה 80 שנה: יוכנס ספר תורה שנכתב במיוחד לקיבוץ - בזכותכם!

עשרות שנים אחרי שהראשון לציון, הרב עוזיאל זצ"ל, התחנן שלא יערכו אירועי חילול שבת בקיבוץ, וברך שיום יבוא ותצא ממנו תורה, התאספו חברי הקיבוץ החילוני והחליטו על הקמת בית הכנסת. אולם דבר אחד היה חסר להם מאז - ספר תורה משלהם. היום, ערב חג מתן תורה, יגיע היום ההיסטורי. בזכותכם

  • ב' סיון התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני כ-80 שנה, החלה קבוצה של הנוער העובד לצד עולים, להקים להם מחנה אוהלים לא רחוק מהים, מקום חדש להתיישב בו אחרי שנים ספורות שהתיישבו באזור הקריות. הם התפרנסו בעבודה בכלי שיט ובדיג, ואט אט הלך ונרקם מה שיהפוך לימים לקיבוץ שדות ים.   

בשל היותו קיבוץ חילוני לכל דבר, במשך עשרות שנים לא היה בו אפילו בית כנסת אחד קטן, ורק מאוחר יותר היה צריף ששימש כמה מזקני הקיבוץ שחפצו להתפלל. בשנים האחרונות קמו מספר חברים יקרים בקיבוץ שהתחזקו, חזרו בתשובה וביחד החליטו כי הם ורק הם יהיו אלו שבמו ידיהם ותרומתם יבנו לעצמם בית מקדש מעט, בלי עזרה חיצונית, למעט סיוע בארגון שיעורים ומניינים וכדומה שהגיע מ'איילת השחר'.

הם קיבלו מהקיבוץ את אחד המבנים הישנים, הכריזו על התרמה מיוחדת בחדר האוכל שבה כל אחד מהחברים שחפצו בבית הכנסת הודיע במה יוכל לסייע וכמה יוכל לתרום, אספו שקל לשקל ופתחו לעצמם בית כנסת, פשוט, קטן אך מרומם כל כך. מאוחר יותר הוכנס לבית הכנסת ספר תורה ישן ומיוחד ששרד את השואה, ונתרם על ידי אביו של אחד המתפללים הקבועים מבני הקיבוץ.

כעת, כשבית הכנסת הפך לדבר קבוע ומשמש את חברי הקיבוץ שממלאים אותו בתפילה ובשיעורי תורה, הוחלט כי הגיע הזמן לכתוב ספר תורה חדש שייכתב במיוחד עבור הקיבוץ.

ארגון 'הידברות' שמצליח לחבר בין כל קצוות העם היהודי מכל העולם, לקח על עצמו את פרויקט כתיבת את ספר התורה המיוחד לקיבוצניקים הגיבורים שקיבלו על עצמם את התורה.

במשך חודשים ארוכים נכתב ספר התורה שחלקו כבר נתרם על ידי צופי וגולשי הידברות. כעת, ערב חג מתן תורה, ממש כמו אז בהר סיני, גם היום נשלמת כתיבת ספר התורה כשהתכנון הוא להכניסו ברוב פאר והדר, בטקס גדול מלא בשמחה בו תעבור התהלוכה בין רחובות הקיבוץ עד לבית הכנסת.

מתפללי בית הכנסת בקיבוץ כבר מלאי התרגשות ומצפים בכיליון עינים ל"תורה שלהם", לרגע שבו לראשונה בהיסטוריה של הקיבוץ הותיק יהיה לו את ספר התורה שלו, המעיד יותר מכל על ההתחזקות האדירה שעוטפת את עם ישראל כולו.

כשהביאו לפני מספר שנים את ספר התורה הישן, סיפר אחד הרבנים שנכח באירוע כיצד בשנותיו הראשונות של הקיבוץ ביקשו חברי הקיבוץ לקיים משט בעיצומו של יום השבת. בתגובה לכך, שיגר אליהם הראשון לציון רבי בן ציון מאיר חי עוזיאל מכתב שבו הפציר בהם ממעמקי ליבו כי לא יעשו זאת. הוא הסביר להם שעם ישראל שב מן הגלות כדי לשמור שבת ולא חלילה להפך. במכתבו זה ברך אותם כי בעזרת השם יבוא יום ותצא תורה משדות ים.

היום, אמור ספר התורה המרגש הזה, שממתין עכשיו רק ליהודים האחרונים שיזכו להיות שותפים לו – להיכנס לקיבוץ שממנו כבר מתחילה לצאת תורה.

אם גם אתם רוצים להיות בין אלו שזכו להכניס תורה לקיבוץ, יכול להיות שנותרו שעות בודדות לכך.

לפרטים נוספים, ולקיחת שותפות באותיות האחרונות בספר התורה של הידברות, לחצו כאן.

בואו. קחו זכות בספר התורה, ועזרו למען רפואת הילדים:

 

תגיות:ספר תורהפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה